Toon posts:

fout met stroom bij inbouwen moederbord in kast

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord en die heb ik in een nieuwe kast gezet. Er komen vanuit de kast een aantal snoeren die ik niet helemaal goed kan plaatsen. Volgens de handleiding moet het zo :

Afbeeldingslocatie: http://www.liquid2k.com/iroes/moederbord.jpg

Maar mijn LED power is drie pinnen... hoe moet ik dit nou aanpakken want mijn comp start nu dus niet

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17

Rival24

I'll Be Back

Je kun die draadjes van je kast rustig bijknippen zodat ze wel passen. (maaruh dit doe je toch niet om bijna 2 uur 'snachts :?)

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Welk mobo heb je, kan je het misschien ff opzoeken. Dit klopt dus blijkbaar niet....

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vreemd ja, 3 pinnen is normaal eigenlijk. Maarja, dan laat je er gewoon eentje uitsteken. Moet je ff kijken, 1 combinatie is voor groen en eentje voor oranje (als er ook echt 3 draadjes aan je stekker zitten).
Maare je computer start wel zonder Power LED op hoor :)

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Die drie pinnen zijn voor een tweekleurige LED...gewoon proberen wat de "power-on" stand is!

Meestal is dat zo geregeld: ORANJE - AARDE - GROEN.

Je LEDje moet dus met de - op het middelste pinnetje AARDE en met de + op GROEN...een van de twee buitenste... :Y)

---EDIT---

D'oh @ Bigs! ;)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 01:53 schreef iroes het volgende:
Maar mijn LED power is drie pinnen... hoe moet ik dit nou aanpakken want mijn comp start nu dus niet
ik wist niet dat een LED het moest doen om de pc op te laten starten..

• inquestos
  • Laatst online: 21:46
Op zondag 21 april 2002 02:11 schreef tomaz het volgende:

[..]

ik wist niet dat een LED het moest doen om de pc op te laten starten..
Hij bedoelt natuurlijk de powerbutton, niet?? :? :o

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Voor zover ik het begrijp heeft hij een stekkertje in zijn handen met 3 aansluitingen voor maar twee pinnetjes...gewoon kijken wat werkt...desnoods stekkertje slopen en de soldeerbout erbij pakken! :Y)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 02:16 schreef Fryotech-XP het volgende:
Voor zover ik het begrijp heeft hij een stekkertje in zijn handen met 3 aansluitingen voor maar twee pinnetjes...gewoon kijken wat werkt...desnoods stekkertje slopen en de soldeerbout erbij pakken! :Y)
gewoon die derde (weeniee welke) eruit trekken en twee gebruiken.. en een powerswitch heeft er ook maar twee. of het moet zoon tripleswitch zijn. maar dan denk ik eigenlijk niet.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Het zal denk ik echt niet aan het power ledje liggen hoor
dat je pc niet start.
toch ergens anders een oplossing zoeken

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu alleen ff het power knopje erin zitten maar hij doet t nog steed nie....

Correct me if i'm wrong :

- Vanaf mijn voeding heb ik een dikke stroomkabel naar het moederbord lopen
- ik heb mn 2 cdroms met een dubbele 5v stekker aangesloten
- beide harde schijven met zo'n 5v stekker en zo'n klein wit aanhangsel

op die kabeltjes voor stroom stond op 1 P1 en die ging naar moederbord en op een andere gewoon 5v stekker stond P2 en die heb ik nergens aangesloten .... kan het daar aan liggen ???

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

het is volgens mij een ECS k7s5a moederbordje. :) dit plaatje staat ook in mij handleiding.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt.. hoe heb jij dat opgelost ???

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
bord moet het zo ook doen
chek de aansluitingen nog een keer

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

bij mij doen de ledjes het ook niet vanaf het begin al niet. :( maar voor de rest werkt hij perfect. check voor de zekerheid alle kabels nog effe goed na zodat je niet de verkeerde ergens in doet.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17
vriend van mij had ook een ecs bord gekocht en we hebben de power led gewoon niet aangesloten, wat boeit dat nou dat lichtje niet aanstaat. En anders moeje gewoon ff dat draadje verwisselen ofzo

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
Kwestie van 1 van de draadjes uit het blokje wurmen (zit soort weerhaakje op) .. en vervolgens in het andere gaatje steken zodat de 2 draadjes naast elkaar zitten. Et voila hij past op 2 pinnetjes.

HTS-knutseltechniek lijkt me zo

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
ik heb het bordje ook, ik heb er geen problemen mee.
Let wel op dat het leDje een diode is en daardoor maar één kant stroom doorlaat.

zelfs een blauw ledje heeft hem bij mij niet weerhouden te starten :P

Staat het jumpertje om het mobo te resetten goed????????!!!!!

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

ja dat jumpertje staat normaal op clear cmos die moet je effe omzetten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Tsjonge, dit is al de derde topic die ik van je sluit omdat je niet logisch wilt proberen na te denken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.