Toon posts:

Nieuw geheugen, nu kopen, verstandig ofnie ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halloa...

Mijn systeempje is nu wel aardig snel geworden nadat mijn cell2 566 op 876 loopt. Alleen nu zit ik met de volgende vraag...

het geheugen (128 MB 100mhz merkloos, heb ik via de bios wel op 7ns gezet) heeft een snelheid van ongeveer 325 MB/sec. Is het verstandig om nu nieuw 133 mhz geheugen te kopen ? , hoeveel snelheidswinst merk ik dan ? en welk merk is het snelst ? Kan ik beter 2x 64 mb kopen of 1x 128 ?

k hoop dat er iemmand hiero een beetje verstand van heeft en mij wat advies kan geven

Greetz

(owja draait op een Asus P3B-f met viper2 videokaart)

Verwijderd

Kzou nog maar ff nix kopen, geheugen is nu eindelijk weer in prijs aan het zakken en binnenkort DDR SDRAM waardoor de prijs waarschijnlijjk nog vdr zakt.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je nu 128 mb hebt zou ik dat lekker zo laten tenzij je echt VEEL geld overhebt...
Gewoon idd ff wachten op DDR.. wordt de rest ook weer goedkoper ;)

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kan ik beter 2x 64 mb kopen of 1x 128 ? [/quote]2 x 64 kan een voordeel zijn als het bijv. kapot gaat, want dan ben je maar 64 Mb kwijt, maar aangezien dat niet zo vaak gebeurd en je maar 3 Dimm bankjes hebt (de meeste dan) is het toch handiger om 128 Mb te nemen...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

En 2*64 heeft ook het voordeel dat je meer pages kan openhouden. Stuk gaan dimms meestal toch nooit, alleen als je er op gaat stampen.

Verwijderd

DDR duurt nog wel even en zodra deze op de markt verkrijgbaar is zal de prijs hoog zijn. Het SDRAM zal zeker niet gelijk in prijs zakken daar de er nog voldoende markt is voor deze dimms. Dus gewoon kopen wat je nu wilt, je kan in princiep altijd blijven wachten.

Verwijderd

Jaaaah maar jij hebt een winkel ;) Dus....jij bent heel blij als wij tweakertjes steeds blijven kopen en updaten :)

Verwijderd

Nog niet kopen. De prijzen zullen volgens mij behoorlijk omlaag gaan de komende weken.

Verwijderd

Topicstarter
maar stel dat ik nu een 128 mb dimm ga kopen welke kan ik dan het best kopen ?? ik bedoel welk merk is het snelst en ook nog redelijk te betalen ?

ik las in een iets oudere review dat er ook 150 mhz geheugen bestaat, heeft het zin om dat te kopen voor mij ??

en hoeveel verschil merk ik op mijn systeem als ik mijn pc100 geheugen vervang voor 133 mhz of sneller ??

alvast bedankt voor iedereen die een antwoordje heeft gepost

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Kingston is het beste..

Maar ook erg duur...

Don't You stare there, Operate!

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

het antwoord wat je volgens mij zoekt:

het maakt geen donder uit of je er nu 100 of 133 of zelfs 150 inzet aangezien je fsb gewoon op 103 staat en zolang je die niet hoger (kan) zet(ten)heb het dus geen nut om er "sneller" geheugen in te zetten...

(pc 100 mem red je de 112 meestal ook nog wel mee dus wat dat betreft kan je zo ie zo nog hoger :))

tijd voor verandering.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

Floor-is

5.2

Kingston is niet per sé het beste,

Mushkin en Corsair zijn bijvoorbeeld ook heel goed en op sommige vlakken beter. Vooral de prijs/prestatie verhouding is veel groter dan die van de Kingston modules.

Kingston PC133Cas2 kost je ±675-700
Corsair PC133Cas2 kost je ±600
Mushkin PC133Cas2 kost je ±625-675
Mushkin PC150Cas2 (2:3:2) kost ±625-675 (ja echt waar!)

Dus ehm kies maar...

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
het antwoord van obme_ief klinkt eigenlijk wel errug logisch...

dus zolang ik met de FSB rond de 100 blijf merk ik nix van de snelheid van het geheugen wat sneller is als die 100 mhz ?

dan is het dus verstandiger om het geld ergens anders aanuit te geven, een nieuwe videokaart bijvoorbeeld ;)

THANX !

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 16:58

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 17:49 schreef ConZ het volgende:
En 2*64 heeft ook het voordeel dat je meer pages kan openhouden.[/quote] Is dat zo ???????????????

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Jah dat is echt zo :)

Verwijderd

Topicstarter
en waarom is dat zo ??

Verwijderd

Ik weet het niet precies maar onze oppertweaker FEMME had het er de vorige keer over. Het heeft er naar mijn weten mee te maken dat je 2 dimm sloten gebruikt en de geheugen adressering, maar daar weet ik in principe niet echt veel van.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 18:01 schreef ConZ het volgende:
Jaaaah maar jij hebt een winkel ;) Dus....jij bent heel blij als wij tweakertjes steeds blijven kopen en updaten :)[/quote]Oftwel het maakt ons niet uit wat jullie doen. Maar zonder gein; het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de SDRAM gelijk fors keldert in prijs. Alsof iedereen ineens massaal overgaat op DDR; denk het niet.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

lijkt mij ook niet dat de geheugenprijs in een keer erg gaat zakken. Iedereen heeft nu toch pc's waar het niet in kan (toch??? of heb ik dat mis..) dus er blijft echt wel markt over. Wie van jullie heeft er nou rambus bijvoorbeeld?

en wachten tot het goedkoper wordt...tja, dan kan je beter wachten tot je een 10 gigahertz computer hebt voor een geeltje..nietwaar?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 19:07 schreef Newt-of-OCshop het volgende:
Oftwel het maakt ons niet uit wat jullie doen. Maar zonder gein; het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de SDRAM gelijk fors keldert in prijs. Alsof iedereen ineens massaal overgaat op DDR; denk het niet.[/quote]Was ook maar een grapje :) Maar ik zit echt te wachten op DDR eerder update ik nix.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 20:48
je kunt anders wel altijd even 2 maanden wachtten...en dan zeg je..och ik wacht nog weer 2 maand komt er dit uit...en dan een maand later komt dat weer uit,

op een gegeven moment moet je toch dingen kopen,
ik ga maandag (morgen dus) een
kt7
tbird 800 met multiplier pennen bestellen
128 mb 133
asus 7100..
ik weet dat ere met 2 maanden ddr moboz zijn...maar ik wil nu gewoon kopen...ik zit nu met een k62 350@350...eigenlijk niet echt problemen...loopt heel stabiel...en ik krijg die tbird wel op 950 denk ik...het gaat toch wel lang mee...
en games vragem echt nog eigenlijk niet meer als een p3 650 of k7 650 met een nette videokaart loopt het goed speelbaar volgens mij, ook programma's kijk of je photoshop zooi nu laad in 120 secs of 100...daar laat je (mits niet het je beroep is of dat je echt pro. daar in bent) het echt allemaal niet vanaf hangen

PVoutput

Pagina: 1