Toon posts:

[ELEK]schema acculader 85A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een schema voor een acculader die 85 A bij 12 V kan leveren (1000W).

Dit is voor een Bigass UPS.

Natuurlijk moet dit een geschakelde voeding hebben :) omdat de opnamestroom ruim 4.5A zal bedragen :) (bij 230V ingang)

Wat nog mooier zou zijn is 4 maal 20 A waarvan ik kan kiezen hoeveel er aanstaan (met een PIC aansturen)

De rest van de hardware heb ik al liggen :)

doel = 1 uur 2servers+hub/switch/rooter aan bij stroomuitval

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Waarom wil je de accu's kunnen opladen met een 80 A ?
Meestal gebeurd het laden met een fractie van de stroom die de accu's kunnen leveren.
Dit omdat de stroom langer aanwezig is dan afwezig ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 00:04 schreef TD-er het volgende:
Waarom wil je de accu's kunnen opladen met een 80 A ?
Meestal gebeurd het laden met een fractie van de stroom die de accu's kunnen leveren.
Dit omdat de stroom langer aanwezig is dan afwezig ;)
ik wil een online systeem maken wat betekend dat alle aangesloten apps altijd de stroom uit de accu's halen :)

• TD-er
Op zondag 21 april 2002 12:12 schreef C001JU135 het volgende:

[..]

ik wil een online systeem maken wat betekend dat alle aangesloten apps altijd de stroom uit de accu's halen :)
Dan is het toch veel logischer om altijd de stroom uit de normale stroom-voorziening te halen en pas over te schakelen op de accu's wanneer die wegvalt (zoals bij een UPS dus het geval is)
Ik geef toe dat het schakelen van 1000W binnen 1/50 sec niet niets is, maar wel te doen met halfgeleiders.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 12:31 schreef TD-er het volgende:

[..]

Dan is het toch veel logischer om altijd de stroom uit de normale stroom-voorziening te halen en pas over te schakelen op de accu's wanneer die wegvalt (zoals bij een UPS dus het geval is)
Ik geef toe dat het schakelen van 1000W binnen 1/50 sec niet niets is, maar wel te doen met halfgeleiders.
ik moet dan schakelen binnen 1/100 sec (halve periode) en dat zie ik niet zitten :(

• TD-er
Op zondag 21 april 2002 12:57 schreef C001JU135 het volgende:

[..]

ik moet dan schakelen binnen 1/100 sec (halve periode) en dat zie ik niet zitten :(
De meeste UPS-en schakelen na 1 periode, wat voldoende blijkt te zijn.

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

dus als ik zo lees ga je een "continuous UPS" bouwen..
er weinig te vinden op inet over build ups :'(
Maar als je klaar bent post je ook de resultaten ?? :)

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Pagina: 1