GoT in xml?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 11:00

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Ik zag een posting [topic=147890] van Wasigh waar hij verschillende dingen in beweerde:

1. de vraag of discussiethreads via xml binnen te halen zijn. Zou handig zijn voor mijn afstudeeronderzoek. Ik parse nu nog op een slordige manier de html.

2. er bestaat verschillende software die GoT weten te benaderen. Ik zou graag deze verschillende software uitproberen.

3. er bestaat verschillende software om het nieuws van tweakers.net periodiek af te beelden. Ik zou graag een overzicht willen hebben van deze beschikbare software.

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wasigh geeft zelf de term 'gotbrowser' al aan. Kwesite van ff zoeken he:

[topic=120034/1/25]
[topic=126383/1/25]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2640129#2640129

:z :) succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Um, is dit niet een beetje de search gebruiken.

Met software bedoeld hij vaak ook php progjes, zoals www.nielsonline.com/~niels/got enzo. Ook zou ik eens naar www.hottopic.nl kijken, deze maakt gebruik van een xml-topiclist (niet topicinhoud), gemaakt door acm. Precieze adres weet ik niet (van die xml tracker).

Verder natuurlijk nog (voor t.net)
http://www.tweakers.net/reviews/76
http://www.winbar.nl
http://www.statbar.nl

[edit]
Die Got-Browser is btw gewoon MSIE met een ander jasje (om het simpel te zeggen). Haalt dus gewoon html pagina's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 23:50 schreef hdd het volgende:
Active topics in xml:

http://gathering.tweakers.net/~acm/xml/activetopics.php
Precies, en nu nog een script dat een specifieke discussiethread in xml uitspuugt. Ik zal binnenkort eens kijken of ik zelf zo'n script kan maken nav geparste html.

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 23:47 schreef MikeN het volgende:
Um, is dit niet een beetje de search gebruiken.

Met software bedoelt hij vaak ook php progjes, zoals www.nielsonline.com/~niels/got enzo.

..
Interessant, hoe communiceren zijn scripts met GoT? Het gaat zo snel dat ik bijna denk dat het dezelfde server betreft. Wie is die Niels, ik wil met hem in contact komen.

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 23:47 schreef MikeN het volgende:
..

Ook zou ik eens naar www.hottopic.nl kijken, deze maakt gebruik van een xml-topiclist (niet topicinhoud), gemaakt door acm. Precieze adres weet ik niet (van die xml tracker).

..
Prachtig programma, Jelmer Vos zou ook functionaliteit moeten toevoegen zodat de discussiethreads in html geparsed en gemonitord worden.

Kan die acm niet even een script schrijven waar een specifieke discussiethread in xml gedownload kan worden?

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 23:44 schreef tjetta het volgende:
wasigh geeft zelf de term 'gotbrowser' al aan. Kwestie van ff zoeken he:

[topic=120034/1/25]
[topic=126383/1/25]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2640129#2640129

:z :) succes verder
Zonde, ik dacht echt dat GoT-browser de boel parste en op een eigen manier afbeeldde. De html van een discussiethread is echt te simpel voor woorden, voor elk bericht wordt heel netjes een javascript-functie aangeroepen met x parameters.

Verder zijn al die links naar gotbrowser en gotbrowser2 zo outdated als de pest. Hij heeft er wijs aan gedaan zijn software te herdopen naar Digital Navigator.

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:01
Op zondag 21 april 2002 00:20 schreef cveld het volgende:

[..]

Precies, en nu nog een script dat een specifieke discussiethread in xml uitspuugt. Ik zal binnenkort eens kijken of ik zelf zo'n script kan maken nav geparste html.
Het is leuk, maar het nut daarvan is?

Volgens mij is het leuke van XML juist dat je snelheidwinst behaalt doordat je geen html meer hoeft te renderen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:08
www.nielsonline.com/~niels/got

Kan aan mij liggen, maar als een topic uit meerdere pages bestaat, werken de pages na 1 niet :? Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen met dit probleem?

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:01
Op zondag 21 april 2002 00:46 schreef The Will het volgende:
www.nielsonline.com/~niels/got

Kan aan mij liggen, maar als een topic uit meerdere pages bestaat, werken de pages na 1 niet :? Ligt dit aan mij of zijn er meer mensen met dit probleem?
Wat heeft dat met XML te maken? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Op zaterdag 20 april 2002 23:42 schreef cveld het volgende:
1. de vraag of discussiethreads via xml binnen te halen zijn. Zou handig zijn voor mijn afstudeeronderzoek. Ik parse nu nog op een slordige manier de html.
Als jij nu zelf al een scriptje hebt gemaakt waarmee je de HTML kan parsen dan kan je datzelfde scriptje toch gebruiken om de HTML om te zetten naar XML? ;) (om die vervolgens weer te parsen naar HTML >:) of natuurlijk met template/stylesheet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 01:24 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Als jij nu zelf al een scriptje hebt gemaakt waarmee je de HTML kan parsen dan kan je datzelfde scriptje toch gebruiken om de HTML om te zetten naar XML? ;) (om die vervolgens weer te parsen naar HTML >:) of natuurlijk met template/stylesheet).
Daar heb je zeker gelijk in, alleen mijn html-parse-dingetje weet niet precies waar de komma's staan en af en toe maakt rare fouten. Als ik binnenkort zin heb, gooi ik de output van mijn brakke parse-dingetje naar xml. Kunnen we lachen: Bouw ik zoiets als http://cveld.nl.eu.org/studie/scriptie/proeftuin/got/active2.html, maar dan voor mijn programmaatje dat contact zoekt met de GoT-server via viewtopic.php/topicnr, de verkregen html parset en de berichten weer in xml uitpoept.

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op zondag 21 april 2002 03:08 schreef cveld het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in, alleen mijn html-parse-dingetje weet niet precies waar de komma's staan en af en toe maakt rare fouten. Als ik binnenkort zin heb, gooi ik de output van mijn brakke parse-dingetje naar xml. Kunnen we lachen: Bouw ik zoiets als http://cveld.nl.eu.org/studie/scriptie/proeftuin/got/active2.html, maar dan voor mijn programmaatje dat contact zoekt met de GoT-server via viewtopic.php/topicnr, de verkregen html parset en de berichten weer in xml uitpoept.
die link doet nie veel...

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 20 april 2002 23:42 schreef cveld het volgende:
Zo slordig is de html van topix/got niet...
En bovendien... De echte html kan je in principe weglaten... Maar dat is een ander topic en hoort ook niet in LA thuis verder.

En dat het handig is voor jouw afstudeeronderzoek... Sja, lekker onderzoek doe je als je dat al niet eens zelf kan converteren.
2. er bestaat verschillende software die GoT weten te benaderen. Ik zou graag deze verschillende software uitproberen.
Zoeken, zoeken, zoeken en nog eens zoeken ;)
Jij doet het onderzoek, wij niet.
3. er bestaat verschillende software om het nieuws van tweakers.net periodiek af te beelden. Ik zou graag een overzicht willen hebben van deze beschikbare software.
Staat in de FAQ van t.net gok ik... dus wederom:
Zoeken, zoeken, zoeken en nog eens zoeken ;)
Op zondag 21 april 2002 00:24 schreef cveld het volgende:
Kan die acm niet even een script schrijven waar een specifieke discussiethread in xml gedownload kan worden?
* ACM ACM zal dat niet maken, tenzij ie er toevallig nuttige toepassingen voor weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat voor afstudeer project is dat eigenlijk als je GoT in XML wil parsen :?

Je kan toch ook gewoon een of ander phpBB achtig iets installeren en dan zelf scriptjes schrijven en dat omzetten naar XML en daarmee gaan klooien? :)

* Buzzman snapt de relatie met dit forum niet echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 00:22 schreef cveld het volgende:

[..]

Interessant, hoe communiceren zijn scripts met GoT? Het gaat zo snel dat ik bijna denk dat het dezelfde server betreft. Wie is die Niels, ik wil met hem in contact komen.
Nou bij deze dan :D

Het stelt nix voor, ik haal de pagina hier op en vervang de javascript functies door PHP functies, en laat die uitvoeren ipv de javascriptjes..

Het klopt idd dat meerdere pagina's niet werkt, dat kreeg ik niet meer voor elkaar sinds een update, magoed het werkt toch een klein beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 19:35 schreef Buzzman het volgende:

Je kan toch ook gewoon een of ander phpBB achtig iets installeren en dan zelf scriptjes schrijven en dat omzetten naar XML en daarmee gaan klooien? :)

Zo kan hij gewoon de hele dag op GoT rond hangen voor zijn projectje >:) Addicted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cveld

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 19:35 schreef Buzzman het volgende:

Het gaat om een actief forum waar verschillende mensen met verschillende achtergronden met elkaar in contact zijn.

Zie ook http://cveld.nl.eu.org/studie/scriptie/scriptie.html

Kennistechnoloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 10:26

chem

Reist de wereld rond

Op zondag 21 april 2002 19:47 schreef mgfun het volgende:

[..]

Zo kan hij gewoon de hele dag op GoT rond hangen voor zijn projectje >:) Addicted...
met een postcount van 43 krijg ik niet het idee dat-ie addicted is :)

de meest interessante vorm van wancommunicatie (HK) ontgaat hem zelfs nog.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1