Ik heb een Win95 server en daar wil ik @Home op gaan delen zodat andere Pc's die ik daar op aansluit ook gebruik kunnen maken van die Internet-diensten. Maar waar moet ik het delen? Ik kan het nergens vinden. Ik heb de DNS, IP en Gateway enzo al ingesteld bij Netwerk-eigenschappen. Maar een ICS kan ik nergens vinden...
Dus het is ook op geen andere manier mogelijk om te delen via Win'95?
Al gelezen...is trouwens veels te algemeen vind ik. Ik kom er niet uit met die FAQ. HmmZz, ik zou wel nog ff al die linkjes kunnen uitchecken...Op zaterdag 20 april 2002 23:42 schreef Haldo het volgende:
Jawel hoor moet prima kunnen kijk hier maar eens:
[topic=309398]
Het is een beetje afhankelijk van wat je wilt.
Met hoeveel pc's wil je het delen, en moet de delende pc ook nog als workstation dienst doen.
Ik geloof dat wingate de home versie gratis is als je maar 1 pc er achter hangt.
Winroute en Sygate zijn geloof ik niet gratis.
Zelf ken ik winroute lite redelijk goed en die is vrij gemakkelijk in te stellen.
Als je de pc puur als server wil gaan gebruiken zou ik toch maar eens linux overwegen.
Het is gratis en in mijn optiek een stuk stabieler dan een windows95 pc.
Voor internet delen zijn freesco en IpCop erg makkelijke en veilige pakketten.
Met hoeveel pc's wil je het delen, en moet de delende pc ook nog als workstation dienst doen.
Ik geloof dat wingate de home versie gratis is als je maar 1 pc er achter hangt.
Winroute en Sygate zijn geloof ik niet gratis.
Zelf ken ik winroute lite redelijk goed en die is vrij gemakkelijk in te stellen.
Als je de pc puur als server wil gaan gebruiken zou ik toch maar eens linux overwegen.
Het is gratis en in mijn optiek een stuk stabieler dan een windows95 pc.
Voor internet delen zijn freesco en IpCop erg makkelijke en veilige pakketten.
Het enigste wat de PC doet is gewoon aanstaan en zorgen dat Internet erover heen gaat, dus puur als server. Er komen trouwens 3 anderen Pc's op te 'hangen'.
Het is btw een P166 met 16MB geheugen.
Het is btw een P166 met 16MB geheugen.
Dan zou ikzelf toch echt voor een van de linux gateway's gaan.
Scheelt echt een heel stuk aan betrouwbaarheid.
Ik had vandaag ook een 98 pc als server ingesteld maar wat een hell om daar ook nog een beetje redelijke firewall op te krijgen die niet alles blokkeerd. En dan heb ik het nog niet over scandisk na het verkeerd uitschakelen
Als je linux wil proberen is alleen ff van belang wat voor netwerk kaarten je gebruikt (isa/pci en merk)
En of er een cd-rom in de pc zit.
Zelf gebruik ik IpCop en ben daar erg voorstander van. Ben ooit begonnen met Freesco (is die gateway met firewall die op een floppy staat). Bij beide pakketten heb ik weinig problemen gehad met instellen voor @home.
Scheelt echt een heel stuk aan betrouwbaarheid.
Ik had vandaag ook een 98 pc als server ingesteld maar wat een hell om daar ook nog een beetje redelijke firewall op te krijgen die niet alles blokkeerd. En dan heb ik het nog niet over scandisk na het verkeerd uitschakelen
Als je linux wil proberen is alleen ff van belang wat voor netwerk kaarten je gebruikt (isa/pci en merk)
Zelf gebruik ik IpCop en ben daar erg voorstander van. Ben ooit begonnen met Freesco (is die gateway met firewall die op een floppy staat). Bij beide pakketten heb ik weinig problemen gehad met instellen voor @home.
Okeej, thanx. Zal ff kijken of ik aan een CeeDee van dat OS kan komen en probeer ik dat eens.Op zondag 21 april 2002 00:16 schreef Haldo het volgende:
Dan zou ikzelf toch echt voor een van de linux gateway's gaan....
Het zijn 3Com 905 PCI netwerkkaarten als ik me niet vergis. Cd-Rom zit er gewoon in.Op zondag 21 april 2002 00:16 schreef Haldo het volgende:
Pagina: 1