Toon posts:

Jetway V333DA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik zie een hoop mensen Jetwaty afzeiken over low-budget board etc. Dit is een van hun nieuwere boarden. Niks kunnen vinden op het net over reviews of testen. Zeg dar genoeg, of weet iemand een links waar de boardje is getest? :9

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Betaal ietsie meer en neem een MSI of ASUS, dan heb je zekerheid. Die Jetway moet ik nix meer van hebben.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ik hoef de test niet eens te zien, want ik weet al dat het een :r bord is :D

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen zegt het. Ze waren ook shit 2 jaar geleden ofzo. Maar uit de test moet nu maar eens blijken??
Mensen zeiken ook over ECS, maar het draaid wel.

Verwijderd

Xof> Kotsen doen we allemaal maar daar hebben we argumenten voor. Heb jij deze ook want zo aan de post te zien heb je die niet.

Bordje kan degelijk zijn, gigabyte is ook in 2 jaar erg veranderd :)

• ViolatoR
  • Laatst online: 02-06 14:10
Op zondag 21 april 2002 02:41 schreef swiftglx het volgende:
Mensen zeiken ook over ECS, maar het draaid wel.
En daar is ook alles mee gezegd :P

heb zelf een ECS K7S5A gehad, was nou niet bepaald een goede ervaring, zelfde geld voor anderen die ik ken en zo'n boardje hebben. De vreemdste problemen komen naar voren :D

Heb zelf ook een Jetway mobo gehad. Deze waren niet eens zo slecht hoor, aardig stabiel en de prestaties waren ook niet al te slecht. Zat een Duron op.

Persoonlijk zou ik er nooit ééntje kopen, maar deze had ik ooit ergens eens geruild voor ander mobo :p

fotoblog

• Xof

Xof

Op zondag 21 april 2002 03:19 schreef Tuxus het volgende:
Xof> Kotsen doen we allemaal maar daar hebben we argumenten voor. Heb jij deze ook want zo aan de post te zien heb je die niet.

Bordje kan degelijk zijn, gigabyte is ook in 2 jaar erg veranderd :)
Ik ga maar niet beginnen met een lijstje op te bouwen, want een vriend van mij had hem. Ik noem de ergste dingen.

1. De computer wil pas booten na de computer 7 keer aan en uit te hebben gezet.

2. Computer vind het erg leuk om elke 2 uur vast te lopen.

3. Je hoeft maar 2 MHz over te clocken en je kunt niks meer doen, dus je kast open maken en je chmos legen.

4. Hij heeft problemen met de geforce 2 mx400 de beeldscherm wil soms niet aanslaan. (met de kaart is niks mis, want in andere computers doet die het wel)

Moet ik nog verder gaan? (er zijn er nog veel meer) :r

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
met de nieuwere jetway borden heb ik goede ervaringen. we hebben op de zaak heel wat 867's (via kt266) verkocht, zonder problemen. ik denk dan ook dat je de v333da gerust kunt kopen.

inderdaad hebben oude jetway athlon bordjes weleens problemen gegeven, maar niet meer dan bijvoorbeeld het gezeik wat ik met de msi k7t xxxx heb gehad.

ikzelf draai met een jetway 663as ultra (via kt133a) met een axp 1600+ en dit draait gewoon goed. als hij het niet goed zou doen zou hij al lang niet meer in mijn pc zitten.

en voordat we weer beginnen te schreeuwen koop een asus of msi: die merken hebben ook hun kuren maar dat is niet erg want die zijn duur (ja de redenaties van sommige mensen zijn inderdaad nogal krom)
neem nou de asus a7v series: daarbij is het heel normaal dat je eerst je bios moet flashen voor hij stabiel is. slaat nergens op als je het mij vraagt. en dan het aantal jumpers. ook niet te filmen. maar ja ik ben nou eenmaal geen asus fan.

• Xof

Xof

Op maandag 22 april 2002 01:09 schreef smvs het volgende:neem nou de asus a7v series: daarbij is het heel normaal dat je eerst je bios moet flashen voor hij stabiel is. slaat nergens op als je het mij vraagt. en dan het aantal jumpers. ook niet te filmen. maar ja ik ben nou eenmaal geen asus fan.
Hoe kom je aan die gedachte?
Zeker uit je duim gezogen, hij werkt gewoon normaal hoor zonder te flashen.

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
nemen die hap. om de prijs / kwaliteit verhouding hoef je het niet te laten :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 01:38
Afbeeldingslocatie: http://www.jetway.com.tw/evisn/product/amd/v333da/v333da.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/archives/feb2002/j-vd333a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/pc/docs/2002/0221/ddr16.jpg

FEATURES [SPECIFICATION]
Support Socket-A for AMD Athlon /Duron TM uni-proccessor at 266MHz Front Side Bus with double data rate
VIA Apollo KT333 System controller and VT8233A High Bandwidth Vlink Client South Bridge
Support ATA 133
Extend AGP Slot Support 4X AGP
Support 2.5V DDR200/DDR266/DDR333 DDR SDRAM
PC'99 Ready & PC'99 Colorful I/O Ports Design
Support USB Controller & PS/2 Mouse , Standard IR (infrared) Function
Provide extra " three-wire" fans connectors
JumperLess
Frequency Magic Setting
PC Health Monitoring On Post Screen
Magic Install
CPU Vcore Voltage minor adjustment
CPU ratio adjust by jumper setting
DDR DRAM Voltage2.5/2.6/2.7/2.8V ,System 3.3V,AGP 1.5V/1.6V Voltage Minor adjustable in bios
3-Phase Vcore Voltage to increase system stability
BIOS Write Protect function to avoid Virus crash data
BIOS Auto Detect CPU voltage
Y2K Compliant
ACPI Supporting For OS Directed Power Management

Modem Ring remote wake up
RTC alarm wake up
Wake on LAN For OS
Support software suspend & power off
Support Power Button Ride (Instant off or Delay 4 second power off)

• smvs
  • Niet online
Op maandag 22 april 2002 18:09 schreef Xof het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die gedachte?
Zeker uit je duim gezogen, hij werkt gewoon normaal hoor zonder te flashen.
hoe ik daar aan kom? ervaring. het is toch te gek dat je bij een bord wat zo duur is eerst kunstgrepen uit moet halen voor hij goed draait. met een jetway is het plug in en draaien. dat is mijn ervaring dan he.

• Xof

Xof

Op dinsdag 23 april 2002 14:52 schreef smvs het volgende:

[..]

hoe ik daar aan kom? ervaring. het is toch te gek dat je bij een bord wat zo duur is eerst kunstgrepen uit moet halen voor hij goed draait. met een jetway is het plug in en draaien. dat is mijn ervaring dan he.
Tegenwoordig is dat niet meer zo, misschien dat je een oud bordje had.

Verwijderd

ik heb hier 2 (iets oudere) Jetway borden, zeer stabiel. Mijn zwager heeft zo'n ECS K7S5A, effe wat problemen mee gehad (drivers), maar loopt nu prima. Allemaal borden met een gunstige prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb zelf een Asus CUV4x, maar eignelijk betaal je daar best veel meer voor. Ik heb het vnl gedaan ivm de compatibiliteit met linux (waar ik helaas tot op heden geen tijd voor heb gehad als workstation).

• smvs
  • Niet online
Op dinsdag 23 april 2002 19:17 schreef Xof het volgende:

[..]

Tegenwoordig is dat niet meer zo, misschien dat je een oud bordje had.
een a7v266 noem ik niet echt oud. het is maar een persoonlijke mening hoor, maar ik vind de combinatie asus-via-athlon gewoon kut. de a7a vind ik al een stuk beter, ondanks de ali chip.

tegenwoordig verkopen we btw ecs ipv jetway omdat ecl jetway niet meer verkoopt. de ecs k7s5a vind ik ook heel goed.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Er zijn meer dan zat goeie low-budged borden, maar jetway is er echt geen van. Als je een goedkoop maar aardig goed moederbord wil zou ik een DFI oid nemen

• Xof

Xof

Epox is een hele goede prijs/kwaliteit bordje :)

• LollieStick
Op woensdag 24 april 2002 16:52 schreef Gabriel-LG het volgende:
Er zijn meer dan zat goeie low-budged borden, maar jetway is er echt geen van. Als je een goedkoop maar aardig goed moederbord wil zou ik een DFI oid nemen
waar basseer jij dit op?

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op donderdag 25 april 2002 10:56 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

waar basseer jij dit op?
Vraag ik me ook af, kan me niet voorstellen dat alle Jetway mobo's 'slecht' zijn.

• LollieStick
Ik draai zelf Jetway en ik heb nergens problemen mee. Alles werkt gewoon, snel en retestabiel. Natuurlijk ligt het er een wat voor geheugen je er in gooit en wat voor randapparatuur je gebruikt, maar met de bordjes zelf is niets mis.

• smvs
  • Niet online
Op woensdag 24 april 2002 16:52 schreef Gabriel-LG het volgende:
ik ben het niet met je eens dat jetway slecht is, maar ik vind DFI inderdaad ook een goed bordje. veel van verkocht, maar alleen Target verkoop ze geloof ik in NL, en daar hebben we nogal slechte ervaringen mee.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op donderdag 25 april 2002 12:37 schreef smvs het volgende:

[..]

ik ben het niet met je eens dat jetway slecht is, maar ik vind DFI inderdaad ook een goed bordje. veel van verkocht, maar alleen Target verkoop ze geloof ik in NL, en daar hebben we nogal slechte ervaringen mee.
Ow, dus het ligt niet aan Jerway, maar aan Trust

• smvs
  • Niet online
Op donderdag 25 april 2002 12:51 schreef Proxy het volgende:

[..]

Ow, dus het ligt niet aan Jerway, maar aan Trust
wat bedoel je daarmee?

• Azrael
  • Laatst online: 19-08 17:06
Jetway krijg ik nog steeds nachtmerries van, dat neem ik echt noooooit meer!

Verwijderd

jetway

veel van gebouwt
ook veel allende terug gehad
en wat ik nog het erger vind
is dat de ene tweaker zegt tegen een anderen tweaker dat hij nooit last mee heb gehad en de anderen tweaker zit er mee in de shit

dat noem ik maten naaien

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op dinsdag 30 april 2002 01:18 schreef suijkerbuijk het volgende:
jetway

veel van gebouwt
ook veel allende terug gehad
en wat ik nog het erger vind
is dat de ene tweaker zegt tegen een anderen tweaker dat hij nooit last mee heb gehad en de anderen tweaker zit er mee in de shit

dat noem ik maten naaien
[ondertitelquote]alleen basis school gehad [/ondertitelquote]

:) :P

/EDIT: 3200e post *D *D *D *D
Pagina: 1