Verwijderd

Topicstarter
Slijt een digicam?

Ja ik snap dat optisch zoomen slijtage op zal leveren, en bewegende overige delen enz. maar slijt een ccd en andere onderdelen ook. iemand er ervaring mee. maak in 3 weken nu 3500 foto's met (2 man dan) dit zal wel af gaan nemen, maar ik vraag het mij toch af.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[offtopic
:o 3500 foto's damn, wat fotograveren jullie dan allemaal wel niet?
[/offtopic

39

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 23:29 schreef Homedisc het volgende:
[offtopic
:o 3500 foto's damn, wat fotograveren jullie dan allemaal wel niet?
[/offtopic
lol eigen sexbedrijfje :D

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

tuurlijk slijt een digi cam, alles slijt als je het gebruikt, maar wat er nou snel en minder snel slijt aan een digi cam zou ik zo nie weten

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

volgens mij slijt een digicam niet hoor, omdat er geen mechanische onderdelen in zitten, maibe gaat de flitser wel mol maar das niet zo erg

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij mij komt er stof achter het LCD en de zoeker, er komen krasjes op het LCD, ook de buitenkant krijgt krasjes, vooral rond de plaatsen waar het metaal van m'n pols/nek koord er vaak langs schuurt (bij de ringetjes). Verder komt er ook aanslag op de batterij contacten en door het vaak verplaatsen van de compactflash kaart slijten deze contacten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Lijkt mij dat een digicam net zolang mee moet kunnen als een normale. Maar uiteraard, hoe moderner het spul, hoe gevoeliger voor storingen.

Ik heb nog een kleinbeeld camera van 27 jaar oud liggen, alles gaat handmatig. Maar het werkt nog wel. Maar een ander kleinbeeld camera van "slechts" 10 jaar oud begint al kuurtjes te krijgen, flitser werkt soms wel soms niet en zo.

Maar 3500 foto's is niet veel. er zijn een hoop mensen die een hoop meer gemaakt hebben. Zolang je maar goed voor je camera zorgt, mooie tasje dat je ook werkelijk gebruikt en het niet al te vaak laat vallen moet het wel goed gaan.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07

Dentist

Next patient please...

Op zaterdag 20 april 2002 23:52 schreef athlonkmf het volgende:
Maar 3500 foto's is niet veel. er zijn een hoop mensen die een hoop meer gemaakt hebben. Zolang je maar goed voor je camera zorgt, mooie tasje dat je ook werkelijk gebruikt en het niet al te vaak laat vallen moet het wel goed gaan.
* Dentist noteert : niet te vaak laten vallen*

:)

Dentist

Verwijderd

Topicstarter
Lol dentist

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 15:35
Maar een ander kleinbeeld camera van "slechts" 10 jaar oud begint al kuurtjes te krijgen, flitser werkt soms wel soms niet en zo
Vervang eens de elco en de flitsbuis van de flitsunit, de oudere camera heeft geen (27 jaar oude) flitser zeker?

Volgens mij zal de ccd zelf niet echt slijten, eerder vuil en vocht zijn grote boosdoeners in optisch elektrisch materiaal. Dit kan vrijwel alles beschadigen in een camera.

Bij normaal gebruik zal het langer mee moeten gaan als een normale camera (ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van het toestel) omdat er minder in beweegt (en slechte kwaliteit filmpjes willen nog wel eens rotzooi in je toestel achterlaten).

Verwijderd

tuurlijk ze zullen sneller slijten dan een normale camara. maar boeien 20 jaar gaan ze echt wel mee.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste 2 posts spreken elkaar een beetje tegen, of niet?

Verwijderd

lalala

• andrew
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09-2024
Op maandag 22 april 2002 21:33 schreef Vipertje het volgende:
lalala
wat een nuttige bijdrage aan dit topic :)

[ontopic]
Zoals al eerder gezegd, als je zuinig op je apparatuur bent dan slijt het natuurlijk ook minder. Niet te ruw met je flashkaartjes en laat dat ding idd niet vallen en je kunt er jaren mee.
Nou jah, waarschijnlijk is hij dan een beetje verouderd kwa techniek en resolutie e.d. ;)

Ik denk dat het aantal foto's niet zoveel uitmaakt eigenlijk.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op maandag 22 april 2002 19:17 schreef mightyspawn het volgende:
tuurlijk ze zullen sneller slijten dan een normale camara. maar boeien 20 jaar gaan ze echt wel mee.
Binnen twee jaar heb ik hem al weer verkocht en een belachelijk hoog bedrag uitgegeven aan een nieuwe... ach zo gaan die dingen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik denk eerlijk waar dat je eerder aan een nieuwe digicam toe bent, dan dat hij versleten is.

Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken.

Verwijderd

Ik denk idd ook dat hij nog lang zal werken, en eerder verouderd zal worden dan dat hij kapot gaat. Zoals je zelf aangaf slijten bewegende onderdelen natuurlijk, maar de ccd bijvoorbeeld zal niet slijten. Dus je kan gerust nog duizenden foto's maken *D
Pagina: 1