[OC] Fuzzy Logic 3 oc tool van MSI klopt de temp?

Pagina: 1
Acties:

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Beste mede tweakers.
Ik las hier dat het heel vaak zo is dat bij het moederbord een temperatuurmetrtje voor ce cpu komt. Nu vraag ik me af of deze van msi klopt.
Het OC programma is Fuzzy Logic 3 en die kan ook zorgen dat ie automatisch correct overclockt.

Hij geeft wel de waarschuwing: This wil lead to a system Crash but this is part of it. No damage will occur doing this.
DUs volgens mij OC-t hij em zo hoog mogelijk totdat ie niet meer stabiel wordt.

Nu heb ik hier het plaatje van het programma...
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2672776075.jpg

Is het een goed progamma?

Iemand verstand van dit programma?+ervaring

Klopt de temp die mijn moederbord proggie fuzzy logic 3 weergeeft?

Wat voor temp meter moet ik eigenlijk Op mijn vid kaart zetten: leadtek geforce 3 ti500
Iemand een idee?

Welke alpha cooler moet er eigenlijk op als ik wil océn ????

Wat voor coeler moet op vid card als ik wil oc'en?

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
AUB modjes mij niet naar de faq verwijzen die zegt dat ik staop voor stap moet ocen... Dit vraag ik ook niet Ik vraag of de temp klopt en of het een goed programma is.

Mijn dank: Michiel

Samen staan we sterk!

• IkBenAlles
Info Update:

Mijn bios geeft dezelfde temp als dat proggie van fuzzy logic 3. VOlgens mij haalt hij de temps van de bios...
Maar hoe kunnen jullie nou je temps zijn als ie stressed is. Quake draaien en dan ut en dan allebei minimaliseren ofzo en dan naar de temp kijken?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

zommige mensen willen uitslapen :z

ik denk dat het wel een goed proggie is waarom zou MSI het anders uitgeven.

• IkBenAlles
Ja oke maar die Auto overclock....
Is dat goed?

Samen staan we sterk!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Het is wel een redelijk progje, maar ik gebruik het niet meer. Kort weg gewoon omdat ik het liefst zelf alles stap voor stap wil veranderen, denk hierbij aan de voltages en de memory timings. Verder zij bij mij de stressed temps met MBM 5 42C en met Fuzzylogic 46c, dus je weet niet of hij goed meet. ik weet niet wat het porogje allemaal veranderd met OCen, maar je kan zelf uit eindelijk een stuk hoger door de timings en de voltages te veranderen zoals ik mal zei.....
Kortom:
Handig om temperaturen in de gaten te houden, je weet alleen niet of ie ze helemaal goed meet.
En overclocken kan je beter zelf doen doordat jij de timings en voltages kan regelen.

en trouwens goedemorgen en wil je alsjeblieft niet zo drangerig zitten te doen? Dit maakt het voor mij alleen maar minder leuk om te posten.........

Verwijderd

K heb geen MSI... Ik heb eenzelfde prog van GigaByte, je kan het beter met de hand doen. Ik heb die auto functie een keer geprobeerd, hij kreeg m tot iets van 2310 MHz (kheb een 1.8), maar toen ik de muis bewoog crashte de pc. Je kan beter zelf met die tool proberen, steeds FSB eentje omhoog, SiSoft Sandra runnen. Van de temp. weet ik nix, die is bij mij na mij clean install van winxp helemaal geflipt (74 graden idle????).

• IkBenAlles
Op zondag 21 april 2002 10:25 schreef cooolkast het volgende:
Het is wel een redelijk progje, maar ik gebruik het niet meer. Kort weg gewoon omdat ik het liefst zelf alles stap voor stap wil veranderen, denk hierbij aan de voltages en de memory timings. Verder zij bij mij de stressed temps met MBM 5 42C en met Fuzzylogic 46c, dus je weet niet of hij goed meet. ik weet niet wat het porogje allemaal veranderd met OCen, maar je kan zelf uit eindelijk een stuk hoger door de timings en de voltages te veranderen zoals ik mal zei.....
Kortom:
Handig om temperaturen in de gaten te houden, je weet alleen niet of ie ze helemaal goed meet.
En overclocken kan je beter zelf doen doordat jij de timings en voltages kan regelen.
Je kan ook manual overclocken met dat proggie maar das toch alleen met de FSB?

Ik heb een amd xp 2000+ dus echt ver zal ik niet komen... Ik kocht em toen ie net uit was.
Ik wil niet unlocken dus moet ik fsb verhogen maar kan dit andere apparatuur in mijn pc vermoorden?

Sorry ik w8te al 12 uur op een post... ik haal die topickicks wel weg :)

Samen staan we sterk!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op zondag 21 april 2002 10:28 schreef IkBenAlles het volgende:

[..]

Je kan ook manual overclocken met dat proggie maar das toch alleen met de FSB?

Ik heb een amd xp 2000+ dus echt ver zal ik niet komen... Ik kocht em toen ie net uit was.
Ik wil niet unlocken dus moet ik fsb verhogen maar kan dit andere apparatuur in mijn pc vermoorden?

Sorry ik w8te al 12 uur op een post... ik haal die topickicks wel weg :)
Ik zou zeggen, lees de FAQ eens door. Maar uiteindelijk kan OCen niets direct van je pc slopen, je loopt alleen wel een bepaald risico dat het kan gebeuren. Het OCen kan je het dus beste gewoon in de bios doen, waar je alles kan veranderen en niet met Fuzzylogic. Zie ook dit voor verdere informatie en daar kan je ook je resultaten vergelijken.
Zo te zien is dit je eerte OC lees dus eerst heel veel erover voor je ook daadwerkelijk je spullen naar de ***** helpt. Ocen kan je waarschijnlijk niet zo heel ver nee, maar je kan altijd proberen. Gewoon Mhz voor Mhz omhoog en bij onstabiliteit voltages/memory timings aanpassen.
Succes!

• IkBenAlles
Ja en hoe stressed meten... thx voor je info

Samen staan we sterk!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 15:15

shag-me

-n0n3-

Het is vaak zo dat die temperatuur meters vet veel verschillen.Bij mijn ouwe Epox 8kh+ ding geval was de temperatuur 38 graden (stressed) en bij mijn Asus kt333 is hij 46 graden als ik op got aan het posten ben (zonder dat ik eerst wat anders doe) :) Het verschil zit hem in de plek waar hij meet en bij MSI (ik heb ook een msi kt266 gehad) word de temperatuur niet in de processor zelf gemeten (dit word door een aantal moederborden wel gedaan) en dat scheelt zo 10 graden. :P

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Op zondag 21 april 2002 10:56 schreef IkBenAlles het volgende:
Ja en hoe stressed meten... thx voor je info
Stressed meten? Download een progje daarvoor: Burnk7 ofzo. Zet dat progje een halfuurtje ofzo aan en je weet of hij stabiel is en je weet de stressed temperatuur.

Btw, np

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ik kreeg dat progje ook bij me mobo (MSI K7T266 Pro2-RU) en gebruik het helemaal niet.
Ik heb de fsb in me bios omhoog gegooit en fuzzy geeft em nog steeds aan als 133. De mHz geeft ie wel goed weer. Het is een vreemd programma...
Over de temperaturen.. PC Alert 3 zat er bij mij 6 graden naast en voor fuzzy logic weet ik het zo niet maar het klopt niet precies met de bios bij mij.
MBM5 daar en tegen weer WEL. <- toch al het beste progje.

en dat automatisch overclocken sucks. het werkte hier niet. hij kwam tot de conclusie dat me fsb op 100 moest staan. anders bootte ie niet.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1