[RedHat] Hoe Apache configureren voor drukke site?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Drop
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik draai een website met 100.000 unieke bezoekers per dag op een P4 1.7 GHz / 1Gb RAM / 60Gb HD 7200 RPM met Linux RedHat 7.1. Hoe moet ik Apache instellen voor een maximale performance? Waar het me voornamelijk om gaat is het volgende (dit is hoe het nu is ingesteld) :

Timeout 300
KeepAlive Off
MaxKeepAliveRequests 100
KeepAliveTimeout 15
MinSpareServers 5
MaxSpareServers 15
StartServers 8
MaxClients 150
MaxRequestsPerChild 1000

De content van de site bestaat overigens uit 50 html pagina's plus een MySQL DB (aangestuurd met mod_perl) waar zo'n 100.000 verschillende pagina's uit kunnen rollen, dus de content is niet erg statisch.

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mag ik vragen welke site het is? Mail het maar naar mij hoef je geen spam te posten :P

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 14:50
Volgens mij zou keepalive toch wel aan kunnen, toch? Die zorgt vaak juist voor een lagere belasting.
De Timeout kan ook wel lager, dat kan weer in processen schelen, bij clients die raar doen. Verder kan MaxRequestsPerChild op 0, die is niet nodig op Linux, als ik me niet vergis. Maxclients zou ook wel ff hoger mogen, straks reageert hij niet meer op je bezoekers. En het aantal spareservers kan hoger. Verder valt er volgens mij niet enorm veel te tunen. Ik zou vooral de MySQL DB tunen, daarover heb ik laatst nog een mooi topic in PNS gezien.... -> [topic=463790] daar geeft Femme wat goede tips...

Verwijderd

kernel compilen 2.4 liefst.

alles in het geheugen laden

Verwijderd

Op een bepaald moment kom je met je MaxClients tegen een ingebakken limiet (ik dacht 500 ofzo). Als je daar voorbij wil zul je Apache moeten recompilen.

• ivom
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 19:33
Wat gebeurd er precies met de Timeout als je deze lager zet??? Heb je dan geen kans als het te lang duurt dat mensen de site niet te zien krijgen?
Iemand anders nog ervaring met het optimaliseren van de settings van een zware server?

Het gaat me vooral om de volgende waardes waardienen ze voor en hoe kun je ze het best instellen:
Timeout 300
KeepAlive Off
MaxKeepAliveRequests 100
KeepAliveTimeout 15
MinSpareServers 5
MaxSpareServers 15
StartServers 8
MaxClients 150
MaxRequestsPerChild 1000

Verwijderd

Het is toch niet de bedoeling dat je een oud topic met een vraag die eigenlijk een gedeeltelijke paste is van de openingspost weer tot leven brengt.
Als je een apache vraag hebt kun je die in een nieuwe topic plaatsen met daarin de configuratie en de toepassing, alsmede de gebruikte software en een duidelijke vraag. Ook verwachten we dat je zelf ook zoekwerk verricht hebt, over apache is veel informatie elders op het Internet maar ook op GoT te vinden (NOS,NT,PNS) . Lees ook de sticky topics bovenin NOS eens door zodat je weet hoe het er hier toegaat.

Welkom in NOS :)
Maar deze topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.