Toon posts:

[EL] ATX voeding op AT mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de search gebruikt, maar daar vind ik alleen hoe je een at voeding, als atx kan gebruiken , maar dus niet omgekeerd
vraag is dus of iemand mij kan uitleggen wat ik moet doen om een atx voeding aan te sluiten op een at bord

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zit op zo'n voeding een remotesignaal (meestal een groen draadje), als je die schakelt naar massa gaat ie aan...

Verders kan je gewoon de spanningen gebruiken alleen de 3.3 volt heb je niet nodig.

Zoek effe op het net naar een pinbezetting van een AT en een ATX voeding dan kan je makkelijk de draadjes overprikken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 22:46 schreef Sinclair het volgende:
Er zit op zo'n voeding een remotesignaal (meestal een groen draadje), als je die schakelt naar massa gaat ie aan...

Verders kan je gewoon de spanningen gebruiken alleen de 3.3 volt heb je niet nodig.

Zoek effe op het net naar een pinbezetting van een AT en een ATX voeding dan kan je makkelijk de draadjes overprikken.
dus ik maak gewoon een switch tussen groen en aarde en verbind de andere draden gewoon door

thx :)

nog een vraagje= hoe krijg ik mijn heatsink van mijn p133?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zaterdag 20 april 2002 23:00 schreef badpinguin het volgende:

[..]

dus ik maak gewoon een switch tussen groen en aarde en verbind de andere draden gewoon door

thx :)

nog een vraagje= hoe krijg ik mijn heatsink van mijn p133?
Waarschijnlijk met een beetje brute kracht, een p133 is vrij stevig, toen hadden ze nog niet van de dunne breekbare core's :)

Omdat de proc al wat oud is zal de koelprut behoorlijk uitgehard zijn!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:49

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ze kunnen ook gelijmd zitten.... das lastig....

Zit ie met een dubbelzijdig tape, moet je hem gewoon aan zetten en opwarnem, dan kan je het koelblok met een lichte draaiende beweging zo lostrekken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Met veel andere dingen kun je het geheel even in een vriezer leggen (wel zakkie) en dan er af breken. Of dat met een proc kan / mag / lukt moet je denk ik ff zoeken, maar ik zie geen contra-indicaties... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 23:02 schreef LeonM het volgende:

[..]

Waarschijnlijk met een beetje brute kracht, een p133 is vrij stevig, toen hadden ze nog niet van de dunne breekbare core's :)

Omdat de proc al wat oud is zal de koelprut behoorlijk uitgehard zijn!
die koelprut lijkt eigelijk nog vrij nieuw, hij komt er langs de zijkanten uit als ik wat pruts..

kan ik die fan eraf halen? blijft hij koel genoeg met alleen het koelblok (kan ik dit proberen zonder de cpu op te fikken?)

Verwijderd

Topicstarter
heatsink is er af, gewoon hard getrokken :+

Verwijderd

gewoon
in het socket 7 slot zetten en langzaam omdraaien lukt altijd bij mij!

Verwijderd

[laat maar zitten hier stond iets LOMPS!]

Verwijderd

Topicstarter
en nog maar een vraagje :)
kan mijn proc tegen wasbenzine of whitespirit ofzo
om de prut af te kuise?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 13:50 schreef badpinguin het volgende:
en nog maar een vraagje :)
kan mijn proc tegen wasbenzine of whitespirit ofzo
om de prut af te kuise?
edit
hijs proper *D

kan ik men pentium nu passief koelen?
en heeft iemand een foto van de layout van een atconnector op het mobo plz? heb met google gezocht maar daar vind ik alleen maar kleurencodes

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:23
Met een beetje een fors koelblok moet hij wel passief te koelen zijn.
Het ombouwen van een atx naar at is veel werk. Kan je niet beter even langs een computerzaak lopen en vragen of ze nog wat oude kasjes hebben staan. Vaak kan je z'n at voeding voor een tientje wel mee krijgen.

Verwijderd

Ik heb je topictitel aangepast. Lees de sticky topics AUB.
Pagina: 1