[RH72] Free space schijf klopt niet?

Pagina: 1
Acties:

• aBaDDoN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04-2023

aBaDDoN

Great Moones

Topicstarter
Een goeden avond heren!

Ik draai RH 7.2 (geen Slackware/Debian attacks plz... ik ben er nou eenmaal mee tevree en heb Slack ff gedraait:P )

Maargoed... ik heb vanmiddag ff lekker cvsje van WineX benaderd (na het nieuws over versie 2) ff binnengehaald.

Gecompiled... alles prima...

Maar sinds ik dat heb geinstalleerd... gaat er iets fout op mijn systeem. Ik zie het verband echter niet? dus ik zit een beetje met de handen in het haar... heb al gezocht (ook hier op GoT maareh... nix zo gauw :|

Kijk:
Filesystem - 1k-blocks - used - available - use% - mounted on

/dev/hda1 - 5036284 - 4802936 - 0 - 100% - /

(ext3 trouwens)

ik kan NIX meer wegschrijven... partitie is volledig gebruikt, maar zoals je met logisch rekenen kunt zien is er minstens 200mb vrij nog...

Ik kan ook ruimte vrijmaken door weer dingen te wissen, maar gebruik blijft 100% en vrij is 0mb

alleen als ik bijvoorbeeld naar init 1 ga dan kan ik naar hartelust bestanden kopieren aanmaken blaat. fsck.ext3 hielp ook niet... nix te vinden...

zie ik iets over het hoofd? ben ik niet nuchter? :P

[Tranzy state of mind]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 20 april 2002 21:44 schreef aBaDDoN het volgende:
Een goeden avond heren!
Goedesavonds :Y)
ik kan NIX meer wegschrijven... partitie is volledig gebruikt, maar zoals je met logisch rekenen kunt zien is er minstens 200mb vrij nog...
Ik kan ook ruimte vrijmaken door weer dingen te wissen, maar gebruik blijft 100% en vrij is 0mb
alleen als ik bijvoorbeeld naar init 1 ga dan kan ik naar hartelust bestanden kopieren aanmaken blaat. fsck.ext3 hielp ook niet... nix te vinden...
zie ik iets over het hoofd? ben ik niet nuchter? :P
Je bent wel nuchter hoor ;)
Standaard wijst Linux 5 % van je HD toe aan de root, dus je schijf is nu voor ruim 95% vol met bestanden voor iedereen. Dan zegt Linux tegen je gewone gebruikers : 'Ho stoppen, schijf is vol!', terwijl die 5% van de root nog vrij is. Dit is gedaan, om te voorkomen dat zelfs root niets meer kan wissen & verplaatsen e.d. Je kunt dit gedrag aanpassen met tune2fs als ik het goed heb. Al heb ik dat zelf nog nooit gebruikt. man tune2fs dus maar ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Ben je root ?
Heb je quota aan?
Heb je ook je e2fsprogs geupgrade in verband met ext3 ?

• aBaDDoN

aBaDDoN

Great Moones

Topicstarter
Bedankt beste kerel :*

(no we're not gay philip)

Maareh ik heb zojuist mezelf neergehoekt... en jij durven zeggen dat ik nuchter ben. :D

Volgens mij niet...en dan nog zo in Utreg uitgaan :{ Dat wordt nog wat })

ik dank u nogmaals... ik had het moeten weten! |:(

slottttjuuuh!

[Tranzy state of mind]

• aBaDDoN

aBaDDoN

Great Moones

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 21:53 schreef janjanjansen het volgende:
Ben je root ?
Heb je quota aan?
Heb je ook je e2fsprogs geupgrade in verband met ext3 ?
jij ook bedankt maar ik was lomp :)

[Tranzy state of mind]