Op zaterdag 20 april 2002 21:32 schreef Dynamic_Zig het volgende:
ja zo als ik zij, ik weet niet zo veel van midi. Maar jij zegt dus dat we hier wel goed mee kunne opnemen?
Als ik naar je opstelling kijk zie ik zo 1,2,3 geen midi apparatuur staan. Had je dat wel wist de persoon in kwestie in je band allang waar midi voor diende.
Ik zie twee gitaristen, een basgitarist en een drummer. Geen van jullie heeft midi op de gear zitten.
Midi op de VS wordt gebruikt om bijvoorbeeld de VS synchroon te laten lopen met andere midi apparatuur. Denk bijvoorbeeld aan een effect unit met midi aansluiting. Op 04:02:01 moet deze aangaan. Met midi kun je dit aansturen en hoef je dus niet onder het spelen effect unit aan te zetten. Op 04:02:01 gaat de unit dan automatisch aan. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Als je simpelweg het spelen van de guitaren en drums wilt registreren is dit gewoon een leuk apparaat voor de kleine muziekband. Het is zeg maar je prive studio(otje). Een stuk draagbaarder dan een computer bovendien.
----------------------------------------------
edit: schaam me diep, ik heb de zanger buiten beschouwing gelaten. Maar goed deze heeft ook geen midi op z'n microfoon zitten.