Toon posts:

Vraagje over Roland vs-880

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij kunnen met onze band een 2de hands Roland vs-880 kopen voor 250 euro. Zelf zijn we niet echt bekent met midi. Onze band bestaat uit een drummer(ik :) ) 2 gitaristen een basiste en een zanger.

Nou vraag ik me af:

Kunnen we goed opnemen met zo`n apparaat of kunnen we het misschien veel beter op een andere manier doen??

En is de prijs die we ervoor betalen oke?

Verwijderd

je band bestaat uit een drummer met een drumkit niet op midi aangesloten :) en de gitaristen hebben ook geen midi nodig. De VS880 is een goed doosje voor jullie als je het aan mij vraagt. De midi die erop zit is niet van belang omdat jullie het niet gebruiken.

Ik gebruik overigens zelf de VSR880, een rackversie van de VS

Verwijderd

Topicstarter
ja zo als ik zij, ik weet niet zo veel van midi. Maar jij zegt dus dat we hier wel goed mee kunne opnemen?

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
wat wil je er precies mee doen?? wil je die roland als begeleiding gebruiken, zonder toetsenist. Dan is het belangrijk dat er een goede sequencer inzit. ook belangrijk is dan een soort van medium op de midi's op te slaan.

zoals je zegt weet je niet veel van midi. hier een korte uitleg. midi is geen geluid, het bevat informatie (noten) om geluiden weer te geven (die in de chips gebakken zijn)

Daarom klinkt een midi op elke keyboard anders...

greetz

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 21:32 schreef Dynamic_Zig het volgende:
ja zo als ik zij, ik weet niet zo veel van midi. Maar jij zegt dus dat we hier wel goed mee kunne opnemen?
Als ik naar je opstelling kijk zie ik zo 1,2,3 geen midi apparatuur staan. Had je dat wel wist de persoon in kwestie in je band allang waar midi voor diende.
Ik zie twee gitaristen, een basgitarist en een drummer. Geen van jullie heeft midi op de gear zitten.

Midi op de VS wordt gebruikt om bijvoorbeeld de VS synchroon te laten lopen met andere midi apparatuur. Denk bijvoorbeeld aan een effect unit met midi aansluiting. Op 04:02:01 moet deze aangaan. Met midi kun je dit aansturen en hoef je dus niet onder het spelen effect unit aan te zetten. Op 04:02:01 gaat de unit dan automatisch aan. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Als je simpelweg het spelen van de guitaren en drums wilt registreren is dit gewoon een leuk apparaat voor de kleine muziekband. Het is zeg maar je prive studio(otje). Een stuk draagbaarder dan een computer bovendien.

----------------------------------------------
edit: schaam me diep, ik heb de zanger buiten beschouwing gelaten. Maar goed deze heeft ook geen midi op z'n microfoon zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ow oke ik begin het een beetje te begrijpen. Aan de midi functie hebben we dus niks. Maar we kunnen toch wel alle instrumenten op verschillende sporen opnemen zodat we ze later kunnen afstellen?

en de prijs? is die goed of is het duur?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 21:57 schreef dopy het volgende:

[..]

... Op 04:02:01 gaat de unit dan automatisch aan. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
...
Is dat bar:beat:tick ofzo?? En voor recorden is midi niet echt een vereiste. Alleen handig als je aan het produceren bent m.b.v. sequencers e.d.

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Klopt bar beat tick... ik ben zo'n midi producing geval, vandaar dat ik in die termen denk.

En op de oorspronkelijke vraag:
Zie midi als de claxon op de auto. Je mag het gebruiken, het hoeft niet. In jullie geval wordt midi niet gebruikt, maar kunnen jullie gewoon op verschillende sporen opnemen en afmixen.
Pagina: 1