Ik ben op zoek naar een digitale camera om wat foto's mee te schieten. In de eerste plaats wordt het gewoon "voor de fun" wat foto's maken, maar ik heb toch wel de indruk dat het een grote hobby gaat worden. Ook vind ik het leuk om wat foto's te maken van surfen en snowboarden (van mezelf en vrieden en van evenementen). Heb ik eindelijk een beetje mijn oog laten vallen op de Canon S30, lees ik weer een review van de Fuji S602 die positief is
Ik zit nu weer zwaar te twijfelen. Misschien zijn er hier mensen met digitale camera ervaring (heb ik zelf nog niet) die me kunnen helpen in mijn beslissing. Ik zal even de (voor mij) voor- en nadelen van de 2 camera's opsommen:
S30
+ formaat (klein, kan zo in je jaszak)
+ "looks" (niet belangrijk, ik weet het, maar toch...)
+ kwaliteit van de foto's
+ mogelijke instellingen (bijna alles kan handmatig ingesteld worden)
+ prijs (voor hoever je 600 euro voor een fototoestelletje goedkoop kan noemen)
+ beschikbaarheid (kan nu gekocht worden)
- 3x optische zoom (net niet genoeg voor surffoto's)
- accu (duur om een extra accu aan te schaffen)
- geen extra lenzen mogelijk
- beperkte macrostand (weet niet of ik die veel ga gebruiken)
S602
+ nieuwe SuperCCD chip (3 MPixel geeft foto's van 6 MPixel)
+ 6x optische zoom
+ instellingen
+ mogelijkheid tot 30 fps 640*480 filmpjes (kan grappig zijn)
+ batterijen (gewoon AA batterijen > oplaadbare hoge capaciteit batterijen tegen redelijke kosten)
+ goede ruisonderdrukking
+ extra lenzen mogelijk (telelens voor surffoto's)
+ goede macrostand
- formaat (te groot om in je jaszak te steken, waardoor je hem misschien minder snel meeneemt)
- beschikbaarheid (nog niet te koop, verwacht mei/juni)
- prijs (verwachte prijs 850 euro)
Ik twijfel nu dus tussen NU een S30 kopen die je makkelijk mee kan nemen en waar je lekker veel foto's mee kan schieten of wachten op de S602 en daar (hopelijk) mooiere foto's mee gaan schieten (dat zullen er wel minder worden omdat je hem niet zo snel meeneemt). Oftewel: NU 600 euro uitgeven voor de S30 of over een maand 850 euro voor de S602 (in beide gevallen wordt mijn spaarrekening geplunderd, dus dat is "geen probleem"
)
Tips please!!!
S30
+ formaat (klein, kan zo in je jaszak)
+ "looks" (niet belangrijk, ik weet het, maar toch...)
+ mogelijke instellingen (bijna alles kan handmatig ingesteld worden)
+ prijs (voor hoever je 600 euro voor een fototoestelletje goedkoop kan noemen)
+ beschikbaarheid (kan nu gekocht worden)
- 3x optische zoom (net niet genoeg voor surffoto's)
- accu (duur om een extra accu aan te schaffen)
- geen extra lenzen mogelijk
- beperkte macrostand (weet niet of ik die veel ga gebruiken)
S602
+ nieuwe SuperCCD chip (3 MPixel geeft foto's van 6 MPixel)
+ 6x optische zoom
+ instellingen
+ mogelijkheid tot 30 fps 640*480 filmpjes (kan grappig zijn)
+ batterijen (gewoon AA batterijen > oplaadbare hoge capaciteit batterijen tegen redelijke kosten)
+ goede ruisonderdrukking
+ extra lenzen mogelijk (telelens voor surffoto's)
+ goede macrostand
- formaat (te groot om in je jaszak te steken, waardoor je hem misschien minder snel meeneemt)
- beschikbaarheid (nog niet te koop, verwacht mei/juni)
- prijs (verwachte prijs 850 euro)
Ik twijfel nu dus tussen NU een S30 kopen die je makkelijk mee kan nemen en waar je lekker veel foto's mee kan schieten of wachten op de S602 en daar (hopelijk) mooiere foto's mee gaan schieten (dat zullen er wel minder worden omdat je hem niet zo snel meeneemt). Oftewel: NU 600 euro uitgeven voor de S30 of over een maand 850 euro voor de S602 (in beide gevallen wordt mijn spaarrekening geplunderd, dus dat is "geen probleem"
Tips please!!!