Toon posts:

Uitschakelen van apparaten in Server?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment mijn ADSL verbinding gedeeld met mijn zusje, broertje, en de buurman. Nu is het noodzakelijk dat mijn pc (de server) 24 uur per dag aan staat. Op zich geen probleem, maar is het mogelijk om nu dingen uit te schakelen? Als ik er niet achter zit lijkt het me niet nodig dat de harddisk en eventueel de processor cooler constant draaien. Ik weet het niet zeker, maar voor alleen de verbinding te splitsen over 3 andere computers hoeft hij toch niet vol te draaien? Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen en of het dus ook echt wel kan?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Gewoon in energiebeheer van Windows instellen.
Daarin kan je de harddisks en eventueel fans laten uitschakelen. :)

Je kan het overigens ook in de BIOS instellen.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met je proc.fan zou ik toch voorzichtig zijn deze uit te zetten. Het is bij mij geleden van het 386-tijdperk dat een normaal koelblokje de boel koel kon houden. Je kan hem eventueel wel op een lager pitje laten draaien (moet je ff kijken op wel voltage ie nu draait).
Je HD kan je idd in configscherm na bepaalde tijd uit laten slaan (evenals in de bios)

Verwijderd

Topicstarter
Bios had ik geprobeerd, maar elke verandering in de energiebeheer levert een niet meer opstartende Windows 2000 Advanced Server op.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
hdd uitschakelen heeft imo niet zo veel zin, windows en progjes die je hebt draaien moeten om de zoveel tijd toch iets lezen/schrijven op je hdd, dan moet ie weer opspinnen, waardoor de levensduur korter wordt.
het scheelt iig al veel als je gewoon je monitor uitzet. als je casefans hebt kan je daar schakelaartjes oid op maken (baybus misschien?). cpu fan en psu fan kan je beter laten draaien, het is lullig als je cpu ineens gefrituurd is :P
heb je niet ergens een oude 486 staan die je als router kan gaan gebruiken? een 486 heeft meestal geen cpu fan, en je kan fresco oid gebruiken (geen ervaring met de combinatie met adsl btw), dan heb je alleen een floppydrive nodig.

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 21:31 schreef BOOTZ het volgende:
hdd uitschakelen heeft imo niet zo veel zin, windows en progjes die je hebt draaien moeten om de zoveel tijd toch iets lezen/schrijven op je hdd, dan moet ie weer opspinnen, waardoor de levensduur korter wordt.
het scheelt iig al veel als je gewoon je monitor uitzet. als je casefans hebt kan je daar schakelaartjes oid op maken (baybus misschien?). cpu fan en psu fan kan je beter laten draaien, het is lullig als je cpu ineens gefrituurd is :P
heb je niet ergens een oude 486 staan die je als router kan gaan gebruiken? een 486 heeft meestal geen cpu fan, en je kan fresco oid gebruiken (geen ervaring met de combinatie met adsl btw), dan heb je alleen een floppydrive nodig.
486? Dan zal het toch wel een Pentium moeten worden. Ik ben namelijk zo stom geweest het USB modem te pakken. Binnenkort ga ik is kijken voor die wireless kit.
Pagina: 1