Toon posts:

opname in FAQ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kunnen jullie niet in de OCM FAQ het volgende opnemen

veel mensen vragen of ze een lcd (ergens uitgesloopt) kunnen gebruike

kunnen jullie niet in de FQA zette welke nummers dat zijn en dat je er dan geen topic over hoeft te openen als het niet een van die nummers is

mischien stom idee mar mischien ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[forum=26] --> [forum=15]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCM wasdá? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets staat er al in:
:? Welk type moet ik nou kopen?

Dat hangt er vanaf wat je ermee wil doen. Character-LCD's zijn relatief goedkoop, en er is al veel software voor geschreven. Grafische LCD's zijn natuurlijk heel mooi, maar er bestaat (nog) niet heel erg veel software voor. Let erop dat je een LCD koopt met een goede controller. Ondersteunde types zijn: HD44780 (voor character), T6963c en SED1330 (voor grafisch). Let op! Als de controller niet een van deze types is hoeft dat niet te betekenen dat hij niet met de gangbare software werkt. Het is goed mogelijk dat hij compatible is met de bovenstaande. Zoek dat dus op. Bv. de samsung KS0066F00 is volledig compatible met de HD44780

:? Ik heb een schermpje model XYZ uit een fax gehaald. Doet ie het?

Geen idee. Kijk eens op het alwetende www.google.com of hij misschien compatible is met een bekende controller. Als het LCD 14 tot 18 aansluitingen heeft dan heb je kans dat hij compatible is. Probeer hem maar eens aan te sluiten en kijk maar wat er gebeurt.

:? Ik heb een LCD uit een oude GSM/Rekenmachine/Palm gehaald. Hoe sluit ik die aan?

Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.

:? En die van mijn Gameboy/Gamegear dan?

Nee, voorlopig niet. Van de gameboy zijn er schema's bekend, maar totdat iemand er een stukje software voor schrijft gaat dit niet werken. Leert dus allen een taal en ga schrijven!

:? Over het slopen van apparaten voor LCD's
Doe vooral wat je niet laten kunt, maar vooral de nieuwere apparaten hebben LCD's die niet voor dit doel te gebruiken zijn. Het is dus zonde als je iets kapot maakt en dan tot de ontdekking komt dat je iets voor niks hebt kapot gemaakt. Alleen sommige faxen/copiers hebben nog wel eens een LCD dat compatible is. Vraag het wel eerst voordat je papa's fax sloopt
(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waarom zet je er dan geen ZIE FAQ bij en sluit je hem. :?

doen jullie ook altid bij mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zaterdag 20 april 2002 22:07 schreef PlaceR het volgende:
waarom zet je er dan geen ZIE FAQ bij en sluit je hem. :?

doen jullie ook altid bij mij :X
Het helpt schijnbaar niet, want je wist het nog niet.

:P

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1