Toon posts:

Speedfan??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma speed fan maar ik vind het maar nix. Het programma laat je de temp. van de CPU afmeten en de snelheid van de fan(s) regelen. Van de CPU temp klopt echter niets (P4 1.8 @ 2.0, stressed 48 graden??) en als je de fan speed van 100% naar 95% doet gaat ie van 5100 naar 4300... De meter geeft dan echter 84300 aan (geen typo), soms gaat de fan speed op 0 (ja dan draait ie in werkelijkheid nog) of naar 164870 of iets (wederom geen typo). Ja, alle draden zijn goed verbonden en als de fan speed op 100% staat doet ie ut wel goed.
Heeft iemand een alternatief? Ik heb al MBM 5 en CPUCool geprobeerd. Winbond Hardware Docter geeft een runtime error.

Verwijderd

mbm is het beste als je het mij vraagt. Ben nog niet beter tegen gekomen

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al geprobeerd... Doet ut niet bij mij (detect de sensor niet...)

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 20:49 schreef JanMaster het volgende:
Had ik al geprobeerd... Doet ut niet bij mij (detect de sensor niet...)
weet je zeker dat je alles goed heb ingestelt?

ik heb trouwens ook ooit een ander programma gebruikt omdat mijn oude soltek mobo niet werkte met mbm5. Ik geloof dat het hardware monitor pro heette.. moet je ff naar google'en

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan er niet veel aan instellen... Bij MBM vond gewoon geen temp. sensor... k zal ff dat proggie googelen

Verwijderd

Werkt perfect bij mij and it fits my needs perfectly too.

MBM, speedfan, cpucool, hw monitor pro, winbond proggie, geven allemaal bal de zelfde resultaten...

Je lijkt me maar een prutser ;)

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 19:15
Same problem here!

MBM: CPU 49 graden
Speedfan: CPU 38 graden

Dit op een mSI K7T-Turbo-R met Duron 800@912 Mh
z
En op een Gigabyte DLX686 doen ze beide niks!

Verwijderd

Topicstarter
Ey dude het kan ook gewoon aan je mobo liggen ofzo. Welk os run je? en wat kan er verkeerd gaan aan die winbond shit? ik heb het 2x opnieuw geinstalleerd... Ga niet kut doen maar geef een alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
To rendier:
Hmmm ik heb ook een Gigabyte mammaplankje!! Misschien ligt het daar aan... Iemand ook problemen met een GigaByte mobo?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Bij mij werkt het ook perfect ,kiek ma :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bluh/bla/sf_01.JPG
mbm + sisoft + bios geven hetzelfde weer.

Ik heb ook een gigabyte mobo , Gigabyte 7zx-1 ,kt133a.

Ik heb trouwens ook de laatste bios versies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de laatste bios versies...Hmmmm misschien moet ik zelf maar een andere temp sensor erin proppen en dan een temp LCD maken...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 09:42
kan iemand mij vertellen waar ik de harddisk temp kan zien? hij detecteerd m'n maxtor schijf maar ik ziet alleen temp 1 t/m 3. niet wat wat is :(

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

ja veel sucses JanMaster!!!!
Vertel mij dan ff hoe!!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 19:15
Mijn 7200 Rpm seagate wordt al helemaal niet gedetecteerd met dit progsel. Zoals eerder gezegd werkt t ook niet op mijn MSI K7T-Turbo-R en op mijn Gigabyte 686 DLX.

Ik ben niet op zoek gegaan naar een ander programma (nou ja MBM voor de gein en dat werkt gewoon goed), dus een ander programma kan ik je niet aanraden, maar dit progsel werkt voor geen meter......

Verwijderd

Sommige coolers kunnen toch zoiezo niet hum Rpm laten regelen :? Dus ook niet met een progje :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 21:47 schreef ThaBunny het volgende:
Sommige coolers kunnen toch zoiezo niet hum Rpm laten regelen :? Dus ook niet met een progje :?
Ja kan wel. Als er zo'n gele draad loopt wel. Als dat nie zo is, het kan wel met m'n fan maar ut werkt niet lekker

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 21:54 schreef JanMaster het volgende:

[..]

Ja kan wel. Als er zo'n gele draad loopt wel. Als dat nie zo is, het kan wel met m'n fan maar ut werkt niet lekker
Gele draad naar de cooler toe?

Verwijderd

Het werkt perfekt op een k7t266pro-2 mischien handig om te weten voor eigenaars van dit bord ik hoor de hele cpu cooler niet meer op 20% :P

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 21:54 schreef JanMaster het volgende:

[..]

Ito, die moet je op je mobo duwen!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49
Op zaterdag 20 april 2002 22:26 schreef ThaBunny het volgende:

[..]

Gele draad naar de cooler toe?
Of blauw....

Strava

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01
Op donderdag 25 april 2002 23:49 schreef Prulleman het volgende:

[..]

Of blauw....
Die lopen er meestal wel. Geel is gewoon de +12v en de blauwe zorgt er voor dat je mobo de snelheid kan checken.

Het gaat er om dat je mobo de aansluiting kan 'dimmen'.
Mijn Abit BE6-II kan FAN1 (cpu) en FAN2 (hdd) regelen. FAN3 (486 cooler op Gf2mx) kan alleen op 0 of 100% (staat altijd op 100).

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1