Toon posts:

[OC] iemand een CNC file voor chipsetwaterblok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel zegt het al: heeft er iemand toevallig een CNC filetje liggen voor een waterblokje bedoeld voor op de chipset? 'k heb het aanbod gekregen om met zo'n bakbeest een paar blokjes te maken voor VGA en chipset. Alleen heb ik de ballen vertand van CNC, dus als iemand zo'n filetje heeft dat bruikbaar is, dan zou dat heel mooi zijn :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Ik niet, maar ik vrees dat er veel waterblok requests zullen komen :)

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Dabit, voor zover ik weet zijn die filetjes vrij machinespecifiek, dus is het misschien wel handig om het type machine te melden. Ik weet wel dat een programma als Solidworks (CADCAM) gelinkt kan worden aan zo'n machine dus als je dan een ontwerp in cad heb, is dat CNC filetje snel gemaakt.

P.s. Schiet me maar af als ik het fout heb >:)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:21
LeonM had op een beurs dit Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips247/wb11.jpg blokje laten maken. Daar heeft ie dus ook de CAD files van. Misschien dat je die om kunt zetten naar chipsetformaat en er oortjes aan kunt maken?

BTW, als je gaat produceren en je kunt er meer dan 1 maken dan hou ik me zeer aanbevolen :)

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Een NC-file wordt gegenereerd vanuit een CAM-pakket, en die doet dat aan de hand van een postprocessor.

Dat is een bestand waarin alle commando's van de desbetreffende besturing van de machine in staan, en is machine-gebonden.

Dus moet je even weten wat voor machine het is, en dan kan eventueel zo'n bestandje gemaakt worden.

een NC is niets meer dan een tekstbestandje, zoals bijv autoexec.bat, waar die commando's in de juiste volgorde staan. Dit kan eventueel met de hand gemaakt woren. Zeker omdat een WC-blokje niet zo geweldig ingewikkeld is,maar wederom moet je eerst weten welke machine het is, en dan moet je nog iemand zien te vinden die ervaring op die machine heeft.

Specs? Zie ondertitel...

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op zaterdag 20 april 2002 20:18 schreef as4Raven het volgende:. Daar heeft ie dus ook de CAD files van. Misschien dat je die om kunt zetten naar chipsetformaat en er oortjes aan kunt maken?

BTW, als je gaat produceren en je kunt er meer dan 1 maken dan hou ik me zeer aanbevolen :)
Edit: DaDaJoker legt het veel beter uit :) dan mijn armzalige poging

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, en ik maar denken dat het een generiek taaltje was :(

Nouja, dan besturen we die machine wel met de knoppen. Dat scheen ook te kunnen, en een chipset/GPU blok hoeft van mij niet spannend in elkaar te zitten.

Of ik er meerdere kan maken weet ik niet, maar als dat zo is dan doe ik dat natuurlijk. Hou er wel rekening mee dat het DaBit blokjes worden, dus met 1/4" (6.3mm) aansluitingen.

Ow, btw, deze text is getiept vanaf m'n Athlon in de mobobak. Toch beter dan een 14" notebookschermpje :)
De AS2 even laten zetten (vandaar dat ik nu even met standaard waterkoeling draai), dan de phase-change erop >:)

Verwijderd

ik weet niet wanneer je gaat frezen maar als je de maten weet en zegt hoe je het wil hebben wil ik best een .dwg of ee .dxf CAD bestand voor je maken. CNC kan dat volgens mij lezen

/edit

oh... khad er ff overheen gelezen dat dat niet zo is...

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
cnc taal is niet bijzonder moeilijk... en zo heel machinespecifiek is het niet. de basis is ALTIJD hetzelfde.

X coordinaten, Y en Z..

op me werk wordt bijna alleen maar geprogrameerd op deze manier.. the old style. ;) .. heel dat cad/cam postprocessor is redelijk sucking... kost allemaal veel te veel tijd als je 1 klein dingetje moet veranderen.. onze machines draaien by the way OS2WARP :)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zaterdag 20 april 2002 20:18 schreef as4Raven het volgende:
LeonM had op een beurs dit [afbeelding] blokje laten maken. Daar heeft ie dus ook de CAD files van. Misschien dat je die om kunt zetten naar chipsetformaat en er oortjes aan kunt maken?

Yupz, maare ik ben zelf al van plan dit blokje te gaan produceren
(zie [topic=466564] )

Dus de file van dit ontwerp krijg je alleen als je m echt alleen voor jezelf wilt gaan gebruiken :)

Het blok is 50*50 mm dus geschikt voor zowel je proc als je chipset (hoewel je dan geen troep rondom je chipset moet hebben natuurlijk ;))

* LeonM heeft BTW vandaag dus het blokje binnen gekregen, van alu, en hij is zeker :9~

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 11:44
Dat blokje met die dubbele slinger is zeker :9~
Vooral omdat het een dubbele is ziet het er goed uit.

Toch ben ik van plan mijn blokkie meer handmatig te gaan doen. Moet lukken met de dingen op school. En aangezien ik ook 'beeldende vorming' in mijn vrije deel heb :9~

* bredend realiseert zich dat het na een half jaar GoT toch echt tijd begint te worden. :(
MasterModders (Dabit e.a.), here I come :)

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op zaterdag 20 april 2002 23:00 schreef LeonM het volgende:

[..]

Yupz, maare ik ben zelf al van plan dit blokje te gaan produceren
(zie [topic=466564] )

Dus de file van dit ontwerp krijg je alleen als je m echt alleen voor jezelf wilt gaan gebruiken :)

Het blok is 50*50 mm dus geschikt voor zowel je proc als je chipset (hoewel je dan geen troep rondom je chipset moet hebben natuurlijk ;))

* LeonM heeft BTW vandaag dus het blokje binnen gekregen, van alu, en hij is zeker :9~
Jij hebt deze CAD file ook maar gewoon gekregen en nou wil je er zelf winst op gaan maken |:(

Dan wil ik je toch even wijzen op een stuk uit te FAQ

Afbeeldingslocatie: http://www.is-tuning.nl/freek/inkoop.jpg

"Handel drijven met de aangeboden goederen is niet toegestaan. Hanteer dus gewoon de laagst mogelijk prijzen, dan blijft het voor iedereen leuk."

Ik vind het goed dat je een inkoopactie wil gaan houden voor mensen die zoiets niet zelf kunnen maken en daar mag je dan ook best wat geld voor krijgen voor de moeite. Maar ga het niet voor de winst doen en post die CAD file gewoon ook.
Zodat ook mensen die het gewoon zelf kunnen laten frezen ook zo'n blok kunnen maken zonder dat ze er voor moeten betalen. Het ontwerp maken heeft jou immers zelf ook geen moeite gekost dus warom zou jij hier winst op moeten gaan maken. (dit is tevens tegen de regels in om dat via GOT te doen)

Dus houw het leuk een post die file gewoon.
En dan wens ik je verder veel succes met je inkoopacktie voor de mensen die geen beschikking hebben over een CNC freesbank.
Pagina: 1