Ik heb een chieftec kastje (entry level servermodel) waar een hoop hd's in zitten. Airflow is met al die kabels en geringe ruimte tussen de hd's bepaald niet optimaal. Lucht die van voorin de kast (waar in het onderste deel 2 fans naar binnen blazen, gehinderd door HD's) is amper te voelen achter de hd's. Bovenin de kast zitten 3 hd's in de 5,25" slots, in brackets met 4 kleine intake fans. Daar is de lucht natuurlijk beter te voelen doordat de hd's verder van elkaar zitten
Achterin de kast zitten 2 uitfans en de dubbeluitgefande enermax koelert.
Maar van airflow lijkt niet echt veel sprake, hoewel ik niet kan voelen als de kast dicht zit natuurlijk.
Zou het een positief effect hebben op de temp als ik alle fans naar buiten laat blazen om zo de kasttemp (die erg hoog is door al die HD's en dual P3 en een slecht geventileerde omgeving van de kast) omlaag te brengen? Lagedrukgeiedje in t klein zeg maar, lagedruk is bij meneer Kroll altijd lagere temperatuur
Meningen of ervaringen zijn erg welkom, want de boel is erg heet...
Achterin de kast zitten 2 uitfans en de dubbeluitgefande enermax koelert.
Maar van airflow lijkt niet echt veel sprake, hoewel ik niet kan voelen als de kast dicht zit natuurlijk.
Zou het een positief effect hebben op de temp als ik alle fans naar buiten laat blazen om zo de kasttemp (die erg hoog is door al die HD's en dual P3 en een slecht geventileerde omgeving van de kast) omlaag te brengen? Lagedrukgeiedje in t klein zeg maar, lagedruk is bij meneer Kroll altijd lagere temperatuur
Meningen of ervaringen zijn erg welkom, want de boel is erg heet...