Toon posts:

RH 7.2 upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden Red Hat 7.2 geinstalleerd, en ik wil hem nu gaan upgraden op de volgende componenten.

Kernel van 2.4.7 naar 2.4.18
NVIDIA Display drivers voor RH 7.2
KDE 3.0 Alles behalve een aantal language files.

Wat zijn de problemen, die ik kan verwachten, met betrekking tot dependencies van bepaalde componenten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 20 april 2002 19:55 schreef Niels Tijssen het volgende:
Wat zijn de problemen, die ik kan verwachten, met betrekking tot dependencies van bepaalde componenten.
Geen, hoogstens dat KDE3 ff wat uitzoekwerk is, maar daar zijn mooie RPM's van, dus dat mag niet zoveel problemen opleveren.

Verder van kernel 2.4.8 naar 2.4.18, da's niet zo'n extreme stap, dat gaat ook gewoon goed (Wel je oude kernel in lilo laten staan, /stel/ dat het wel foutgaat enzo :) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

als je graag up-to-date wil zijn met de kernel en KDE, kan je best de ISO's van Skipjack installeren (de 2e beta van Redhat 7.3). daar zitten ze beide in, je kan gewoon upgraden zonder dependency-troubles.

NVIDIA drivers: gewoon de source-rpms pakken, deze met
rpm --rebuild NV*.rpm
aanpakken, en dan
rpm -U /usr/src/redhat/RPMS/i386/NV*.rpm installeren. Voila!

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn standaardinstallatie installeert hij alleen de open source NVIDIA driver, die alleen in 2d beeld geeft. Bij het installen, geeft hij aan NVIDIA Geforce (generic)

Ik weet niet op Red hat nu eens de NVIDIA detonators gewoon installed. Tuxracer is nu erg sloom.