Toon posts:

[Debian]Dell laptop 4100 inspiron - pcmcia problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort een Dell laptop 4100 inspiron.. erg mooi ding met een geintegreerde 3com netwerkkaart... hierop zou zonder problemen Debian moeten kunnen installeren zou je zeggen :D

Ehm niets is minder waar :( ... ik heb al op diverse sites gelezen dat het dus idd zonder problemen moet gaan maar ik ben dus nu al 5 debian installaties verder en _telkens_ hangt de install (na de eerste reboot) op:
code:
1
Starting PCMCIA services: modules cardmgr

|:(

Ik gebruik een netinstall iso, dus er zijn nog _geen_ packages geinstalleerd.. Verder op in de installie zou ik de mogelijkheid moeten krijgen op de PCMCIA manager (die ik niet nodig heb, vanwege de geintegreerde netwerkkaard) te uninstallen, maar dat punt haal ik dus niet.. hij hangt in de reboot :'(

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen.. of heeft iemand zoiets gelijks ooit meegemaakt?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dan moet je denk ik een andere kernel gebruiken die dell laptop support heeft.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 19:44 schreef imdos het volgende:
Dan moet je denk ik een andere kernel gebruiken die dell laptop support heeft.
hmz, wazig allemaal.. ik heb bij het kiezen van de modules voor de kernel gewoon (tijdens de install) keurig de vortext driver van 3com gekozen (die werd aanbevolen voor mijn laptop op meerdere sites), hij werd keurig gemodprobed en werkt zelfs! heb er immers m'n basesystem mee kunnen downloaden.. maar zo gauw hij moet rebooten en die pcmcia manager begint te zeuren.. loopt alles vast ;(

Verwijderd

http://goatee.net/reviews/dell/inspiron-4100.html#Ethernet

onder kopje PCMCIA staat iets hierover, misschien helpt het?
Lemme know

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 20:51 schreef BartDex het volgende:
http://goatee.net/reviews/dell/inspiron-4100.html#Ethernet

onder kopje PCMCIA staat iets hierover, misschien helpt het?
Lemme know
Bedankt voor 't meedenken :) maar ik heb er zover ik kan zien niets aan. Het probleem is dat ik tijdens de Debian installatie de pcmcia manager niet kan dselecteren ofzo.. en kan verder niets instellen, ik weet dus niet hoe ik om die manager heen kan werken, hij loopt er dus elke keer op vast.

Iemand nog een ander idee?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je kan bootten met een bootflop en dan chrootten naar je schijf en dan het aanpassen. Dit kan eventueel ook met je cd-rom dat bootten.

Nadat je geboot bent je schijf mounten onder bijv. /mnt/disk
dan ga je naar /mnt/disk en doe je een chroot . en is dit je huidige systeem. Dan ff editten en/of eventueel andere dingen doen en rebootten met een wel werkend systeem!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 22:40 schreef imdos het volgende:
Je kan bootten met een bootflop en dan chrootten naar je schijf en dan het aanpassen. Dit kan eventueel ook met je cd-rom dat bootten.

Nadat je geboot bent je schijf mounten onder bijv. /mnt/disk
dan ga je naar /mnt/disk en doe je een chroot . en is dit je huidige systeem. Dan ff editten en/of eventueel andere dingen doen en rebootten met een wel werkend systeem!
Goed idee.. dan dat maar ens proberen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor 't nageslacht..

't probleem is op te lossen door bij LILO op shift te drukken
en in te typen op de boot prompt:
code:
1
boot: Linux init=/bin/sh

Op deze manier kom je in single user mode en kan je de pcmcia daemon uitschakelen en normaal rebooten waardoor het installatie proces hervat kan worden. :)
Pagina: 1