Toon posts:

koelpasta of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe comp gekocht die ik zelf nog in elkaar moet zetten. Nu zit ik alleen ff met het volgende :

Ik heb een ECS K7S5A moederbord met een AMD Athlon XP 1800
en een koeler van coolmaster (DP5-7H53F)

Ik vroeg aan die vent in de winkel of er van die pasta bij moest en toen zei hij dat dit niet nodig was omdat er aan de onderkant van de koeler al zo'n wit laagje zat.

Nu hoorde ik van een vriend dat dit wel nodig is....

Wat is het beste om te doen ?

Verwijderd

als dat witte laagje nog geheel intact is, is het niet nodig.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:00
als ik het goed heb (he ik ben hier ook nag maar een n00b) is dat wite spul toch zo'n sticker ofzo en is koelpasta (artic silver?) beter (of veel beter)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het hoeft niet, maar als je er bijvoorbeeld Arctic silver tussen doet dan is de koeling al stukken beter.
Maar dan moet wel ff dat oude laagje van de koeler af. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Artic Silver is wel beter, maar ik zou het eerst eens zo proberen en kijken wat je temps zijn, voordat je gaat dokken voor AS2 ;).

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

er MOET wat tussen zitten. Zeker bij een coolermaster
standaard zit er van die kauwgum op. Die kan je laten zitten en de koeler er op zetten. Haal je dan de koeler er echter weer af, zal je die zooi eraf moeten halen en er warmtegeleidings pasta (of tandpasta, dat werkt namelijk net zo goed, geloof het of niet) op doen.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zal eerst gewoon zo proberen en ik laat nog wel wat weten als ik de temps heb.

Alvast bedantk

Verwijderd

Probeer het eerst eens met het "standaard witte laagje" word hij dan te warm >65 graden dan zou ik er andere koelpasta tussendoen.

Zeker als dit de eerste keer is dat je een Cooler op een XP moteerd zou ik dit doen, dan kan er weinig fout gaan.

edit:
Hmmm moet toch sneller leren typen :)

Verwijderd

ik wil niet vervelend doen hoor :+ maar ik zal je nog een hintje geven : Je zoekactie naar 'koelpasta' leverde 164 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op zaterdag 20 april 2002 19:24 schreef epsilon het volgende:
(of tandpasta, dat werkt namelijk net zo goed, geloof het of niet) op doen.
Begin nu niet weer over de tandpasta. Marmite en sandwichspread werkt ook namelijk. Enig idee waarom? Er zit water in. Wat zal er met de tandpasta gebeuren als je daar langere tijd een processorcore met een warmteafgifte van 60 watt onder hebt. Het droogt uit?? En ik neem niet aan dat je elke paar dagen je koeler weer van je processor haalt om er nieuwe tandpasta op te doen.

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 19:32 schreef White Feather het volgende:

[..]

Marmite en sandwichspread werkt ook namelijk.
Welke, met stukjes ei erin? Of naturel?

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 19:25 schreef Hero het volgende:
Probeer het eerst eens met het "standaard witte laagje" word hij dan te warm >65 graden dan zou ik er andere koelpasta tussendoen.

Zeker als dit de eerste keer is dat je een Cooler op een XP moteerd zou ik dit doen, dan kan er weinig fout gaan.

edit:
Hmmm moet toch sneller leren typen :)
65graden is ook al te warm. Max 55 graden houdt het daar maar op!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
dat witte laagje op die coolermaster moet genoeg zijn mits je niet gaat overclocken. het is tegenwoordig een soort koelpasta ipv zo'n roze gummetje.
ik heb wel as2 gebruikt omdat ik het toch van iemand kon lenen, maar het is eigenlijk niet nodig...

al had ik wel laatst bij iemand een 1800+ gebouwd met zo'n coolermaster die 56 graden werd (zonder }:O )... zal wel gare temp meting zijn van de asus a7v333

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

Hoef niet echt

Verwijderd

al had ik wel laatst bij iemand een 1800+ gebouwd met zo'n coolermaster die 56 graden werd (zonder )... zal wel gare temp meting zijn van de asus a7v333
hoeft echt niet. Misschien zat er nog ietsjes teveel van die stuff op ? En zo goed zijn die coolermasters nu ook weer niet eh ;).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=pasta smeren]
[search=koelpasta nodig]
etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.