Bottlenek is geheugensnelheid....lijkt me dus wel...
Ik heb zelfs gehoord dat MX beter draait op standaard core (Hercules dan: 183)!
geheugen draait bij mij op 215 zonder problemen. slotkoeler onder ProphetII MXje, en daar naast 90% van koelertje (486 dingetje) over de geheugen blokjes op koelblok gemonteerd. Mijn kast temp ging meteen 2 graden naar beneden. Dit resulteerde weer in dat mijn CPU ook 2 graden naar beneden ging

.
Als ik een tijd aan het gamen ben is mijn systeem nog niet eens warm (lees: systeem 33 mobo/43 cpu. Koeitje draaien schilt 1 graad na 2 uur

(natuurlijk 2 uur lang benchmarks erbij draaien om gpu EN cpu zo zwaar mogelijk te belasten. Een koele kast zorgt er uiteraard ook voor dat andere componenten (zoals je MX) ook koeler blijven.
Viel me trouwens op dat die benchmarks niet altijd kloppen. Bv: Ik haal een 3dmark score (standaard, dus 10x7x16) van 4350 zonder overklokken op mijn duron 600@600. Met overklokken kom ik op 4920 (alleen mx).
In een test met een PIII 600, haalde "dit" (stond niet bij welk merk MX) kaartje er maar zo'n 3600, en 4300 in 800x600.
Ik bedoel, is mijn systeem echt zo snel, of was die benchmark gewoon op een ultra slecht systeem?