Toon posts:

koelen geforce mx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde een waaiertje die ik nog hep liggen
op mijn prophet 2 mx plakken

maar is het beter als ik dat op de heatsink doe of op de geheugen stripjes

en wat is een goeie manier om deze te bevestigen op de beste plek?

Verwijderd

een 8cm fan kan je chip en geheugen wel in een keer koelen.
/me heeft een 486 fannetje op het koelblok gezet

Verwijderd

Topicstarter
hej rembo tot hoever hep jij um dan geklokt?
of hep je een andere kaart?

Verwijderd

Topicstarter
ik hep hem nu op 200/200 geklokt met koeler op de heatsink

maar als ik hoger ga worden de scores in 3dmark2000 alleen maar lager???

hoe kan dat?
hoe hebben jullie je kloksnelheden?

Verwijderd

Core verhogen heeft niet altijd zin, geheugen opklokken wel. Dus hou je core op 200, en probeer je geheugen eens op 205.
Bij de weg, welke kaart heb je?

Verwijderd

Topicstarter
degene die hier boven staat :)

prophet 2mx retail

zal ik dat doen alleen het geheugen verhogen

Verwijderd

Bottlenek is geheugensnelheid....lijkt me dus wel...
Ik heb zelfs gehoord dat MX beter draait op standaard core (Hercules dan: 183)!
geheugen draait bij mij op 215 zonder problemen. slotkoeler onder ProphetII MXje, en daar naast 90% van koelertje (486 dingetje) over de geheugen blokjes op koelblok gemonteerd. Mijn kast temp ging meteen 2 graden naar beneden. Dit resulteerde weer in dat mijn CPU ook 2 graden naar beneden ging :) :P :).

Als ik een tijd aan het gamen ben is mijn systeem nog niet eens warm (lees: systeem 33 mobo/43 cpu. Koeitje draaien schilt 1 graad na 2 uur :) (natuurlijk 2 uur lang benchmarks erbij draaien om gpu EN cpu zo zwaar mogelijk te belasten. Een koele kast zorgt er uiteraard ook voor dat andere componenten (zoals je MX) ook koeler blijven.

Viel me trouwens op dat die benchmarks niet altijd kloppen. Bv: Ik haal een 3dmark score (standaard, dus 10x7x16) van 4350 zonder overklokken op mijn duron 600@600. Met overklokken kom ik op 4920 (alleen mx).

In een test met een PIII 600, haalde "dit" (stond niet bij welk merk MX) kaartje er maar zo'n 3600, en 4300 in 800x600.

Ik bedoel, is mijn systeem echt zo snel, of was die benchmark gewoon op een ultra slecht systeem?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Hey, ik las op hardwareinfo.net dat ze daar met een 40mm koelertje de kaart van 175/166 naar 240/225 konden krijgen :Y) :Y) :Y) :Y) :Y)

Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik weet wel dan mijn goeie oude Hercules MX (175/166) bij mij standaard op 220/220 liep, en tijdens 3D mark tests enzo op 237/230 ofzo. En dat was dan ook echt de max, met kleine memsinkjes erop, 4 cm fan op de sink en een slotfan eronder :)
Pagina: 1