nView op GF4 Ti4400 werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb sinds kort een ABIT Siluro GF4 Ti4400 kaart. Mooie kaart, lekker snel. Alleen werkt nView niet echt... als ik mijn TV wil gebruiken als tweede scherm wil nView minimaal 1280x1024 als resolutie op m'n TV... tsja, da's niet echt praktisch natuurlijk!

Ik heb de driver van het tweede scherm al gewijzigd naar 'normale televisie' en 'SVGA 800x600', maar dan blijft het probleem - zodra ik het tweede scherm inschakel wil hij minimaal 1280x1024 en niets minder.

Normaal gesproken zou ik bij TV-out problemen naar TV-Tool grijpen, maar die ondersteunt helaas nog geen GF4-kaarten en werkt dus niet.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ik denk dat de grootste kans is om verschillende versies drivers te proberen. De ene driver is beter dan de andere. Ook odere zijn soms beter dan nieuwe. Al dat niet helpt, is denk ik de enige mogelijkheid om te wachten op nieuwe drivers of nieuwe tv-tool (ik dach trouwens dat die tv-tool gewoon de drivers aansprak en dan maakt het niet uit welke videokaart je gebruikt?).

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Tsja, TV-Tool werkt idd niet. Geen TV-chip herkend, zegt 'ie... terwijl er gewoon zo'n Conexant-chip opzat, dezelfde als op m'n oude GF3...

Afijn, maar ff wachten dus.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42

Harrie

NederVlaming

Op zaterdag 20 april 2002 20:04 schreef Brian Dickens het volgende:
Tsja, TV-Tool werkt idd niet. Geen TV-chip herkend, zegt 'ie... terwijl er gewoon zo'n Conexant-chip opzat, dezelfde als op m'n oude GF3...

Afijn, maar ff wachten dus.
[off-topic]
oude geforce3??? >:) jezuss...
oud is hier natuurlijk een relatief begrip :D
{/off-topic]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Pfff, als je het goed bekijkt is m'n GF4 Ti4400 ook alweer oud... :)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb hem ook maar nog niet getest op TV.

Andere drivers misschien ? :?

Turn it off and on again.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb de officiële Detonators (28.32) gebruikt en momenteel zit ik op 28.80, maar bij beide treden de problemen op.

Om de een of andere vagen reden kan ik de resolutie op m'n TV niet lager zetten dan 1280x1024 waardoor er maar klein deel van m'n desktop op te zien is... erg irritant want de dualview optie is dus nutteloos op deze manier.

Ook andere drivers voor het tweede beeldscherm hielpen dus niet, want zelfs met een SVGA-monitor 800x600 driver ging 'ie op 1280x1024 zitten klooien... :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Een upgrade naar de 28.90 Detonators bleek de oplossing... :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op donderdag 25 april 2002 01:05 schreef Brian Dickens het volgende:
Een upgrade naar de 28.90 Detonators bleek de oplossing... :)
Dus niet... probleem is weer terug. Op de secundaire monitor lukt het me niet om lager dan 1280x1024 te gaan, die resoluties staan gewoon niet weergegeven... :(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

En als je de resolutie van je normale monitor op 800*600 zet? is hetzelfde als met de tv-out van m'n laptop. Die gooit hem ook standaard op 1400*1050 en dus moet je scrollen op de tv. Dat zuigt nogal flink aarsch.

Echter, als ik de res. van m'n primaire display laag zet dan doet ie het wel goed.

Als dit zo is weet je iig waar het aan ligt, drivers die gewoon kut zijn gemaakt :(

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Ik neem aan dat je de kloon mode gebruikt, dan wordt nl. voor de tv dezelfde resolutie gebruikt als voor je primaire beeldscherm (anders zou het geen kloon zijn)
Als je 1 van de andere optie kiest in nview kun je wel je resolutie wijzigen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nee daar ligt het niet aan. Mijn monitor staat op 1024x768 en als ik nView inschakel is de minimum-resolutie voor m'n TV 1280x1024...

Ik heb zojuist Detonator 28.90 eens opnieuw geïnstalleerd en dan werkt het weer wel. Het ziet er naar uit dat na een nieuwe installatie het even werkt, maar na de eerstvolgende reboot gaat het blijkbaar weer fout...

Ik zie het toch echt niet zitten om elke keer m'n Detonatortjes opnieuw te gaan installeren om de TV-out te kunnen benutten... :(

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb ook probleempjes met nview... Als ik (clone) een DVD ga kijken dan speelt de DVD fullscreen op m'n monitor, en staan de controls op m'n TV |:( Maak ik vervolgens van m'n TV de primaire monitor dan is het beeld van de DVD helemaal naar rechts verschoven (ongeveer helft van beeld is weg)... Ben nu aan het stoeien met de laatste detonator drivers .. maar daarmee wil WinDVD weer niet lekker werken. Ach ja ik hoop maar dat het nog kinderziektes zijn :)

Concrete Loop Watercooling

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
En inderdaad, na een reboot weer hetzelfde probleem... alhoewel nu de minimumresolutie 1152x864 is, maar ja daar heb ik nog steeds niets aan...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik denk dat ik de oorzaak weet... ik heb gisteren dus de Detonators opnieuw geïnstalleerd omdat ik een DivX wou kijken... vandaag bleek echter de TV-out nog goed te werken. Zojuist paste ik de refreshrate-fix toe en ja hoor, daarna was de fout er weer.

Het lijkt erop dat de refreshrate-fix roet in het eten gooit met dus als resultaat dat ik voor m'n TV alleen 1280x1024 en hoger kan kiezen... (want die reso's hebben een maximale refreshrate van 60hz of lager hetgeen door de TV wel ondersteund wordt)

Vreemd, vreemd, vreemd...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^ kick ^

Verwijderd

Nou ik heb ook een Leadtek GeForce4 Ti4400 (en ook een GeForce2 Pro) met TV out dus, maar ik heb die funtie nog nooit gebruikt eigenlijk. Heb er wel eens aan gedacht hoor, want op 3 meter afstand staat er een TV-tje voor mijn bed. Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dat moet aansluiten.

Heeft er iemand zin om dat even snel te zeggen?

edit: Mijn TV heeft alleen 2 van die ronde gaatjes met "A" INPUT "V" er boven. Verder heb ik wel een ingang voor zo`n SCART-stekker (net als voor videorecorders en nintendo`s :P)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op zondag 05 mei 2002 14:36 schreef AoD_Lunatic het volgende:
Nou ik heb ook een Leadtek GeForce4 Ti4400 (en ook een GeForce2 Pro) met TV out dus, maar ik heb die funtie nog nooit gebruikt eigenlijk. Heb er wel eens aan gedacht hoor, want op 3 meter afstand staat er een TV-tje voor mijn bed. Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dat moet aansluiten.

Heeft er iemand zin om dat even snel te zeggen?

edit: Mijn TV heeft alleen 2 van die ronde gaatjes met "A" INPUT "V" er boven. Verder heb ik wel een ingang voor zo`n SCART-stekker (net als voor videorecorders en nintendo`s :P)
Hiervoor is de TV-out FAQ in het leven geroepen.

Mijn probleem is trouwens nog steeds een probleem, dus als iemand een oplossing weet... please say so.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op vrijdag 03 mei 2002 11:37 schreef Wildfire het volgende:
Ik denk dat ik de oorzaak weet... ik heb gisteren dus de Detonators opnieuw geïnstalleerd omdat ik een DivX wou kijken... vandaag bleek echter de TV-out nog goed te werken. Zojuist paste ik de refreshrate-fix toe en ja hoor, daarna was de fout er weer.

Het lijkt erop dat de refreshrate-fix roet in het eten gooit met dus als resultaat dat ik voor m'n TV alleen 1280x1024 en hoger kan kiezen... (want die reso's hebben een maximale refreshrate van 60hz of lager hetgeen door de TV wel ondersteund wordt)

Vreemd, vreemd, vreemd...
dit loste ik op m'n oude gf3 op door op 16 bit bij de nvresfreshrate fix op 800*600 de refresh rate op 60 te zetten, 800*600@16bit gebruikte ik toch bijna nooit waardoor ik die kon gebruiken voor tv-out.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Brakius
  • Laatst online: 20-08 13:31
Sorry ik weet niet de oplossing voor jouw probleem. Ik heb zelf een Asus V8460 Geforce 4 Ti4600 en ik kijk geregeld een divx op mijn normale tv in full screen zonder dat het scherm bibbert of slecht is. Ja, wel heb ik zwarte balken van 2 cm zowel boven, onder als zijkanten. Maar dat is voor mij geen probleem.

De resolutie van mijn primaire monitor is 800*600. Ik heb gewoon kloon aanstaan en daarnaast heb ik overlay instelling 4:3 ingesteld en nog een instelling dat zorgt dat een film in fullscreen op de televisie komt.

Ik gebruik driver 28.80.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
800x600 Op m'n normale monitor heb ik ook al geprobeerd, helpt niet.

Het probleem ligt volgens mij dus ergens bij de refreshratefix... vandaar dat het herinstalleren van de Detonators helpt (de refreshratefix is dan weg). En dan kan ik ook gewoon de TV-out gebruiken, zij het dan wel met balkjes rondom het scherm. Maar daar valt nog wel mee te leven totdat een nieuwe versie van TV-Tool uitkomt (huidige versie 6.0e ondersteunt nog geen GeForce 4 kaarten :()

Pagina: 1