Quake3 + Voodoo5 + WinXP/2000 = lelijk en grauw?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Het is me erg opgevallen dat het beeld grauw en lelijk is in Quake 3 als ik met m'n voodoo5 in XP of Win2000 speel. In w9x ziet het beeld er vele malen mooier uit. (zelfde settings)

Hier zijn twee plaatjes, de eerste is zoals het beeld is in XP, gemaakt met de 'screen capture key' van de 3dfx drivers.
Tweede plaatje is op hetzelfde moment gemaakt, maar dan met F11, dat is de screenshot knop van Q3 zelf. Dit beeld is dan veel mooier, en zo ziet het er tevens uit als ik speel in w9x.

Het lijkt er dus op dat als je in Q3 een screenshot maakt het plaatje toch weer mooi wordt, zoals je het in het spel ook eigenlijk zou moeten zien (niet zo grauw).

Ik vind dit een beetje vaag, hoe kan het dat het beeld zo lelijk is, en bij de screenshot ineens niet meer? Kan ik hier iets aan doen? Ik heb een heleboel drivers geprobeerd, de snelheid is lekker nu, maar het beeld blijft lelijk :(

Afbeeldingslocatie: http://devries.webspace.friaco.nl/q3_lelijk.jpg

Zo ziet het eruit als ik speel in XP.

Afbeeldingslocatie: http://devries.webspace.friaco.nl/q3_mooi.jpg

Zo ziet het eruit als ik speel in win98, en de screenshot met F11 komt er ook zo uit te zien als ik in XP speel.

www.nintendocasemods.com

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01 20:32
Ik heb dit exactzelfde probleem geahd met mijn voodoo2 en quake3, dat was dus een creative en die doet dat noueenmaal met de 3Dfx reference drivers, misschien moet je eens andere drivers gebruiken...

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
is de brightness niet gewoon te hoog ingesteld ofzo??? ( Gewoon in het configuratie gebeuren van die drivers ). Kan me met mijn oude VooDoo 3 namelijk wel herinneren dat die dat had :)

Zou je misschien eens ff moeten kijken of je die wat omlaag kan zetten :D

Succes

fotoblog

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
nee dat is het niet, deze twee screenshots zijn precies op hetzelfde moment gemaakt (met een fractie van een seconde verschil dan)

settings zijn allemaal hetzelfde, en andere drivers helpen ook niet :(

www.nintendocasemods.com

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 22:39

Scatman_II

R9500 Pro >:)

hm...

Ik heb juist in spellen als UT enzow dat ik alles op z'n allerlichtst moet zetten wil ik wat zien...

Try onder XP anders die compatibility wizard es....

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
Staat je lightmap misschien op vertrex ? Zo ja,op die andere zetten.

Verwijderd

moved VB>>SP

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04
Op zondag 21 april 2002 11:50 schreef UT-ROCKS het volgende:
vodoo werkt nie in windows >:)
Als je nix zinnigs te zeggen hebt ken je beter maar nix zeggen.
Ik zie dat jij al de hele tijd van die klote opmerkingen maakt tegen over andere GoTters. Heeft geen nut, je schiet er nix mee op.
Als ik zoiets tegen jou zou zeggen ben je tog ook pissed off?

Ontopic
Ik zie het probleem niet hoor.
Dan speel je tog gewoon met win 98 :?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
Probeer eens de compatiblitymode voor win98 * peke /2k, je kan het maar proberen :)
/edit/
lol :D ik typte dus "/(spatie)me"

Verwijderd

bij mij is alles te donker.. stel cs brightness helemaal op liichts in, en monitor ook, zie ik die ventjes nog nie goe

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:27
heb je de angerlin 2.1 drivers al geprobeerd ?? die had ik ( nu een GF4 ti 4400 ) en die werkte altijd perfect in XP misschien die eens proberen, eeuh www.voodofiles.com en dan staat ie ergens onder de 3rd party drivers, moet je denk ik ff zoeken op 3dfx tools die moet je namelijk wel hebben in XP das wel handig, niet dat je dan alles in kan stellen zoals FSAA maar dan loopt het wel beter

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Is het niet zo dat dynamic lightning gewoon uitstaat ??????

(Is maar een ideetje)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Digital-DNA

Digital-DNA

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 13:53 schreef corpseflayer het volgende:
Probeer eens de compatiblitymode voor win98 * Digital-DNA /2k, je kan het maar proberen :)
/edit/
lol :D ik typte dus "/(spatie)me"
Ja dit is het! Als ik het spel speel met compatibility w98 is het beeld ineens zoals het hoort :)

ik snap niet waarom het nu ineens wel goed is, maar het maakt niet uit :)

dank u

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1