Ik heb nu gewoon een 100mbit netwerk, maar ik d8 eraan om eens tussen de 2 game pc's een firewire netwerk te bouwen. Maar als ik de search gebruik krijg ik nou niet echt de meest blije antwoorden etc.. toch niet zo snel als verwacht etc.... Sommigen vinden het weer rete snel... Wat zouden jullie doen?
En merk je nou echt een groot snelheids verschil?Op zaterdag 20 april 2002 18:34 schreef subgrafix3d het volgende:
werkt perfect heb het hier ook liggen
Verwijderd
zekers wel ik haal met me 100 mbit nerwerk onder xp ongeveer 9 Mb/secOp zaterdag 20 april 2002 18:35 schreef NFA-DK het volgende:
[..]
En merk je nou echt een groot snelheids verschil?
en met firewire over de 20 mb /sec
Oke tnx! Kga het nu ff in orde maken dan.. zo gedaan in win XP lijkt me..Op zaterdag 20 april 2002 18:36 schreef subgrafix3d het volgende:
[..]
zekers wel ik haal met me 100 mbit nerwerk onder xp ongeveer 9 Mb/sec
en met firewire over de 20 mb /sec
Verwijderd
ja hoor gewoon het zelfde als met je normale nic'sOp zaterdag 20 april 2002 18:39 schreef NFA-DK het volgende:
[..]
Oke tnx! Kga het nu ff in orde maken dan.. zo gedaan in win XP lijkt me..
werkt perfect
En it works f*cking fast!Op zaterdag 20 april 2002 18:40 schreef subgrafix3d het volgende:
[..]
ja hoor gewoon het zelfde als met je normale nic's
werkt perfect
Verwijderd
perfect das mooi ;-)Op zaterdag 20 april 2002 18:46 schreef NFA-DK het volgende:
[..]
En it works f*cking fast!TNX! Me am happy!
heb dr ook nooit geen problemen mee gehad en is echt wel rete snel als je hdtjes het by kunnen houden natuurlijk ;-)
2*IBMz @ Raid-0 duz geloof mij nou maar dat die het wel kunnen bijhoudenOp zaterdag 20 april 2002 18:49 schreef subgrafix3d het volgende:
[..]
perfect das mooi ;-)
heb dr ook nooit geen problemen mee gehad en is echt wel rete snel als je hdtjes het by kunnen houden natuurlijk ;-)
Nieuwe spellen ondersteunen altijd tcp/ip en geen ipx meer.. oke de golden oldies.. naja, dan leg je dubbel aan net als mijOp zondag 21 april 2002 10:22 schreef mark4sen87 het volgende:
Ze kunnen geen ipx aan, dat is erg klote. Ik wil graag erop gamen. (Het is 400mbps)
Houdt er rekening mee dat je met een firewire netwerk meer processorkracht gebruikt. Dit komt door de hogere transferrate (niet zo heel erg boeiend bij gaming), maar hoofdzakelijk door drivers. Met een 100Mbit netwerk ben je dus beter af als je fps games gamed.
Ook is firewire gewoon een stuk duurder, en kan je niet zo'n grote afstand met kabels halen zonder repeater. Bij firewire is dit zo ongeveer 15m, bij twisted pair is dit maximaal 100m.
Ook is firewire gewoon een stuk duurder, en kan je niet zo'n grote afstand met kabels halen zonder repeater. Bij firewire is dit zo ongeveer 15m, bij twisted pair is dit maximaal 100m.
En hoe werkt dit precies ? je sluit zoiets gewoon aan op je firewire controller ? en hoe duur zijn niet kabels per meter ?
Verwijderd
opzich leuk natuurlijk, maar voor tussen 2 'game-pcs' natuurlijk pure overkill. ach, met raid 0 iso's (of wat dan ook) overpompen geldt natuurlijk hoe sneller hoe beter... 
Maar...wat Qbit ook al zei, is dat gewoon een 6 pin - 6 pin kabel tussen 2 controllers hangen?
firewire prijzen: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/72
Maar...wat Qbit ook al zei, is dat gewoon een 6 pin - 6 pin kabel tussen 2 controllers hangen?
firewire prijzen: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/72
HMhh, ik zie die lengte niet boven de 5 meter komen op pricewatch ? Kan ik daar uit opmaken dat na 5 meter er teveel signaal verlies optreed ? Dan zal dit ook wel de reden zijn dat het niet veel word toegepast. een netwerk van max 5 meter vind ik niet echt een netwerk.
Verwijderd
firewire kun je daisy-chainen, dus per pc 1 inkomende, en 1 uitgaande draad (naar volgende pc).
Bij 2pc's is het simpel: 1 firewire-draad.
Bij 2pc's is het simpel: 1 firewire-draad.
als je toevallig al een goede 100mbit switch hebt staan met een paar poortjes over is het misschien mogelijk om 2 NIC's per pc te hebben en 2 keer naar je switch gaan. En dat op beide pc's. Kost je 4 poorten van je switch en 2 extra kabels en 2 extra NIC's.
Keb trouwens geen flauw idee wat firewire kost, maar dit lijkt me ook wel leuk om te proberen
In XP kun je 2 netwerkkaarten bundelen
Keb trouwens geen flauw idee wat firewire kost, maar dit lijkt me ook wel leuk om te proberen
Moet je switch wel trunking ondersteunen, maar dat is meer iets voor Prof Netwerk ZooiOp maandag 22 april 2002 17:44 schreef KillerB het volgende:
als je toevallig al een goede 100mbit switch hebt staan met een paar poortjes over is het misschien mogelijk om 2 NIC's per pc te hebben en 2 keer naar je switch gaan. En dat op beide pc's. Kost je 4 poorten van je switch en 2 extra kabels en 2 extra NIC's.
Pagina: 1