• NIMBUS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 12:19
Ik was al een tijdje van plan om een pda te kopen en mijn voorkeur ging uit naar de M105 omdat deze niet zo duur is en toch 8mb geheugen heeft. Maar toevallig kreeg ik vandaag de aanbieding om een nieuwe Palm IIIc te kopen voor slechts €129. Aangezien de M105 zo'n €200 kost en ook geen kleurenscherm (waar ik niet zo veel om geef trouwens) heeft zit ik nu een beetje te twijfelen wat ik zal doen.

Ik wil gewoon een goede pda voor wijnig geld; wat zouden jullie doen?

ohja, ik wil em ook gebruiken icm met Omniremote, iemand ervaring met dit programma icm met de IIIc?

(ik heb al gezocht maar niet veel gevonden, waarschijnlijk omdat dit zo'n specifieke vraag is)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou idd de IIIc nemen, omdat:

-de IIIc een groter scherm heeft
-kleur heeft
-een Li-on accu heeft (M105 draait op penlites)

:)

Verwijderd

De keuze is makkelijk (als het echt een nieuw IIIc is)

IIIc:

Wel lomper & zwaarder dan M105, maar wel kleur. IR-bereik is wel kleiner dan bij de M105.

M105:

Kleiner, en sneller dan de IIIc (wel hetzelfde aantal mhz, maar door het kleurenscherm voelt de IIIc wat trager aan).

Als ze allebei 200 euro zouden kosten is het een wat moeilijkere vraag zijn, maar voor 129 euro zou ik gewoon voor de IIIc gaan

groet,

een M105 bezitter

• NIMBUS
Op zaterdag 20 april 2002 18:37 schreef Bjorntje het volgende:

... IR-bereik is wel kleiner dan bij de M105 ...
Mag ik vragen hoe je dat weet?

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
Op zaterdag 20 april 2002 19:24 schreef NIMBUS het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je dat weet?
Ik weet niet hoe groot het bereik is van de M105, maar de IIIc komt bij mij ook nog een meter of 4. (bij gebruik als afstandsbediening audio/video apparatuur

De vraag wordt dan, hoever wil je ???

La dolce vita - non farmi ridere

• NIMBUS
Een paar meter is voldoende :)

Verwijderd

http://www.pacificneotek.com/range.htm

M105: 32 feet
3c: 23 feet

• NIMBUS
maar verderop staat:

palm IIIc: 9 feet

palm m105: 7,5 feet

:P

• NIMBUS
hoe lang gaan de batterijen (accu?) van de IIIc eigenlijk mee?

Verwijderd

lang bij echt intensief gebruik zeker een week. Dus spelletjes, ir'en (niet constant maar bijv. met omniremote) gewoon palmen enz. bij normaal gebruik, (dus als agenda en memo enz) zeker 2 weken. Zeker een PIIIc nemen kleur is cool.

Afstand van IR (in de PRAKTIJK dus) is overdag 1,5 tot 2 m en in het donker een meter of 4.

Omniremote werk wel aardig. alleen kun je geen toetsen "voelen dus in het donker (bij non-colour palms) niet te gebruiken. wel handig wanneer je ff niet op je AB zit maar wel op je palm. werk verder wel makkelijk. alleen kan ie maar op een frequentie tegelijk werken dus als je apparatuur van verschillende fabriekanten hebt kan het dat je moet kiezen voor een frequentie die ergens in het midden ligt of zo zodat ie het op alles doet. je mist dan wel precisie.

Verwijderd

Erm het ontbreken van kleur op een Palm wil niet zeggen dat de Palm niet in het donker te gebruiken is: ieder Palm heeft een backlight=te gebruiken in het donker...Powerknop even inhouden.

Verwijderd

Echt niet iedere palm hoor. van een M100 weet ik het zeker, maar volgens mij hebben de palm V 's het ook echt niet allemaal. Het lijkt mij trouwens wel dat de M105 idd. wel backlight heeft ff niet goed genoeg gelezen sorry.

• NIMBUS
tnx voor alle posts tot nu toe :) ben er nog niet helemaal uit maar ik ga morgen maar gewoon eens kijken denk ik.

Zo'n Li-on accu kun je toch ook opladen als ie nog halfvol is?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 12:55 schreef Dramamaster het volgende:
Echt niet iedere palm hoor. van een M100 weet ik het zeker, maar volgens mij hebben de palm V 's het ook echt niet allemaal. Het lijkt mij trouwens wel dat de M105 idd. wel backlight heeft ff niet goed genoeg gelezen sorry.
Elke Palm (PalmPilot weet ik niet) heeft een backlight, óók de m100 en V serie

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• NIMBUS
ik zat net een beetje te "google-en" naar palm IIIc en toen kwam ik bij een test op tweakers ( :P ) uit:
het kleurenscherm zorgt ervoor dat de Lithium Ion batterij een heel wat kortere levensduur heeft. Waar de Palm Vx nog makkelijk 10 uur met een geladen accu kon doen, was de koek bij de IIIc na 6 uur werken al op.
http://www.tweakers.net/reviews/187/6

6 uur is toch wel iets korter dan 1 a 2 weken :?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 21:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op zondag 21 april 2002 19:21 schreef NIMBUS het volgende:
ik zat net een beetje te "google-en" naar palm IIIc en toen kwam ik bij een test op tweakers ( :P ) uit:
[..]

http://www.tweakers.net/reviews/187/6

6 uur is toch wel iets korter dan 1 a 2 weken :?
Het is 6 uur achter elkaar werken, dat is dus voor iemand die het apparaat "gemiddeld" gebruikt 2 weken op 1 batterij...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Als ik een hele dag spelletjes speel op m'n Vx is ie idd na 10 uur op. Als ik anderzijds hem 10 seconden aanzet, m'n afspraken check, en dan weer uitzet... en dat dan regelmatig over de hele dag, met ook andere kleine activiteiten (dus de manier waarop je normaal een Palm gebruikt) dan kan ik 'm rustig een maand niet in de lader zetten.

Zelfde geld voor de IIIc maar dan ietsje zwaarder :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• NIMBUS
Dus ik kan dan makkelijk een flink aantal uurtjes een e-book lezen in de trein oid zonder te herladen?

Dan ga ik em morgen maar halen denk ik :D

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

EB

CU online

Zijn er hier gebruikers van de IIIc die ook met de Palm Vx hebben gewerkt?

Ik zit er nl. ook aan te denken om hem te kopen, maar in de review van Tweakers wordt hij ook enigszins afgekraakt omdat:
- de meeste applicaties geen goed gebruik maken van de kleuren,
- De IIIc lomp en zwaar is?
- De pixels 160 x160 wat blokkeriger zijn?

Ik wil eens horen van jullie of het een goede aanschaf is voor 129 euro. Of is 300 Euro voor een Palm Vx een betere uitgave? :? En is het een mooie oplossing met een GPS routeplanner? :P

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

* AntiChris is net bij de Dixons geweest en 'ze hadden er nog genoeg, maar ze gingen wel hard met deze prijs'...

Mja, tis maandag volgens mij en de winkel was nog maar net open. Ook ik heb de afweging IIIc en m1xx gemaakt en de oplaadbare accu deed het 'm toch wel. Bovendien was deze goedkoper :) Alleen een beetje jammer dat er geen uitbreidingsslot op zit.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• NIMBUS
kep em ook net gekocht :P ziet er echt goed uit :D

alleen jammer dat ie nu 4 uur moet opladen :z

• Acolyte57

Acolyte57

Laaat 'm ook echt goed opladen de eerste keer. Serieus, want ik heb zat verhalen gehoord over mensen wiens V/Vx accu genaaid is omdat ze te ongeduldig waren om 'm de 1ste keer goed te laten opladen :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• NIMBUS
Op maandag 22 april 2002 16:31 schreef Acolyte57 het volgende:
Laaat 'm ook echt goed opladen de eerste keer. Serieus, want ik heb zat verhalen gehoord over mensen wiens V/Vx accu genaaid is omdat ze te ongeduldig waren om 'm de 1ste keer goed te laten opladen :)
Was ik wel van plan ja, maar toen ik em in de lader stak begon ie wel meteen met de installatie (instelling van tijd/ datum etc.). Hopelijk heb ik niet iets fout gedaan :?

Verwijderd

Ik heb m ook gekocht vanmorgen. Hij is inderdaad wat lomper dan m'n M105 (1 cm langer, en wat vierkanter), maar aangezien ik grote handen heb is het geen probleem.

Mooi apparaat, met een prima scherm (beter dan dat ik uit de reviews te horen kreeg).

Voor 129 euro is er echt geen enkele organizer die kan tippen aan dit apparaat, als je nog een goedkope kleuren-Palm wilt hebben zou ik hem zeker niet laten liggen.

Dat hij aanspringt in de lader is normaal, als je hem daarna maar hebt laten zitten totdat het laadlampje uit is gegaan...

• NIMBUS
yep, dat heb ik gedaan :)

werkt echt lekker zeg, ook met omniremote :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-03 20:10

Nitai

Live the life you love.

Ik heb ehm nu ook...enne heis echt cool!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmmm, morgen Dixons maar eens checken, ik kan opzich wel een agenda gebruiken (heb er nu helemaal geen)..

Verwijderd

je bedoeld waarschijnlijk die aanbieding bij Dixons, ik heb m net vanmiddag opgehaald en geprobeerd, dingetje werkt wel geinig en de display is zeer helder >:)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op dinsdag 23 april 2002 21:21 schreef SySTeRRoR het volgende:
je bedoeld waarschijnlijk die aanbieding bij Dixons, ik heb m net vanmiddag opgehaald en geprobeerd, dingetje werkt wel geinig en de display is zeer helder >:)
Ik kan niet wachten tot de winkels opengaan, ik hoop dat ze hem nog hebben... :)

Verwijderd

Goed, in Zoetermeer zijn ze nu uitverkocht. :)

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:45

Tarin

Just plain weird.

Ik ga vanmiddag ook fftjens kijken.. ik zoek al een tijdje naar een pda, en dit zit wel in m'n budget :)
(zag eergister het uithangbord buitenhangen, maar dacht er niet hard genoeg bij na, pas toen ik het foldertje zag (wel een gaaf zwarte GBA ook daar trouwens).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• NIMBUS
Je kan em ook bestellen via de website van Dixons, maar de vraag is: voor hoe lang nog :)

• Papa Roach
  • Niet online
Ik ga strax ook maar ff bij Dixons langs.
Ik vraag me alleen af of ik heb wel zo veel zal gebruiken, m.a.w. of ik hier 130 euro voor wil uitgeven... Zo vaak gebruik ik mn gewone agenda nou ook weer niet. :P

Maar tis natuurlijk wel een hele mooie aanbieding

Verwijderd

Zo vaak gebruik ik mn gewone agenda nou ook weer niet.
Nou, dan gebruik je em toch gewoon als spelcomputer?Lemmings, loderunner, doom enz...

DJ

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb hem ook gekocht bij Dixons. Ik wilde al een poosje een pda en vond dit een goede gelegenheid om er een aan te schaffen :)

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:47
Ik heb uhm maar besteld, hopelijk is hij niet op.....

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jihaa!, hij was er nog (Enschede), best geinig dingetje (maar had er zeker gaan fl 1200,- voor over gehad)

• Tarin
  • Laatst online: 12:45

Tarin

Just plain weird.

Heb hem vanmiddag gehaald (was de laatste die ze hadden, dus naar Pijnacker hoef je ook niet meer te gaan >:)

Gaaf ding idd, nou nog software dlen :Y)

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Jan Jaap
Op woensdag 24 april 2002 23:16 schreef Tarin het volgende:
Heb hem vanmiddag gehaald (was de laatste die ze hadden, dus naar Pijnacker hoef je ook niet meer te gaan >:)

Gaaf ding idd, nou nog software dlen :Y)
Nee, ik belde om 17:30 naar Pijnacker en toen wastie daar al op :(, Zoetermeer ook...
Toen maar besteld via internet...

Edit: GISTEREN 17:30 dus

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

EB

CU online

Yep,
ik heb em ook gehaald, De laatste van de plank! (ongebruikt maar wel uit de doos) Bij het afrekenen zeg ik tegen de beste man, Je geeft me toch nog wel een korting omdat hij op de plank heeft gestaan? En zonder wat te zeggen geeft hij me nog 12,5 % personeelskorting ook! :?
Errug mooi! voor 113,50 Euro :) Zonder korting had ik em ook meegenomen...

Ik vind alleen dat het scherm en de touchpen niet echt secuur zijn, als je bv. met het soft-toetsenbordje zit te tikken raakt hij de letters vrij vaak verkeerd. En bij de randen reageert hij ook niet altijd goed.

Ja, ik heb em ook al 10 keer gecalibreert.... :( Na een harde reset werkt ie wel een stuk beter maar nog niet optimaal.. Hebben jullie ook dit soort probleempjes?

Verder werkt Avantgo en games etc. perfect :) Erg mooi ding!

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Verwijderd

Geen problemen met calibreren, reageert overal op het scherm prima.

Misschien verstandig om hem te ruilen...

Oh ja voor diegenen die niet weten waar ze moeten beginnen:

www.palmclub.nl
www.palmgear.com

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:53

Richard

Kuru Kuru Kururin

Voor diegene die het ook nog niet wisten:

Standaard zit op de IIIC PalmOS 3.5.x Als je naar 4.1 wilt gaan kan dit gewoon omdat er een flashrom inzit :Y) Kost je overigens wel $29,95 voor de software, maar met een beetje handigheid lukt het ook wel ;)

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gaat dat rode lampje BTW uit als ie volledig opgeladen is?

20*350ZO45°

Verwijderd

Ja. De eerste keer volledig laten opladen, anders heb je een accu die nooit op z'n volledige capaciteit werkt...

Verwijderd

Hmm, doe mij maar een paar biertjes voor dat geld... tis nogal een berg..

• NIMBUS
Op donderdag 25 april 2002 13:52 schreef Richard het volgende:
Voor diegene die het ook nog niet wisten:

Standaard zit op de IIIC PalmOS 3.5.x Als je naar 4.1 wilt gaan kan dit gewoon omdat er een flashrom inzit :Y) Kost je overigens wel $29,95 voor de software, maar met een beetje handigheid lukt het ook wel ;)
wat zijn de verbeteringen van 4.1 dan tov 3.5.2?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 25 april 2002 17:14 schreef NIMBUS het volgende:

[..]

wat zijn de verbeteringen van 4.1 dan tov 3.5.2?
http://www.palm.com/software/palmosupgrade_4-1/details.html

enjoy :)

20*350ZO45°

Verwijderd

Niet echt bijzonder veel verbeteringen, voornamelijk voor SD-card-support & andere zaken waar je met je IIIc niet zo heel veel aan hebt...

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Maar is dat OS voor elke palm geschikt (dus Vx, IIIx, enz), of heeft elk type een eigen OS?
De link naar de bestelsite bij palm doet ut trouwens niet..

• Acolyte57

Acolyte57

Belangrijkste verschil tussen 4.1 en 3.5? Volgens de benchmarks ruim 20% snelheids verschil (waarmee 4.1 weer even snel is als de oude 3.3). Dus in dat opzicht is de upgrade de moeite wel waard.

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-03 16:17
Ik heb woensdag ook een IIIc gekocht bij Dixons in Delft. Ben er erg blij mee :9~
Ik zag gisteren echter dat het scherm een kapotte pixel heeft, precies in het midden :(
Vandaag terug gegaan naar Dixons, ze waren bereid om hem meteen om te ruilen. Alleen stond er net een meneer naast me die het allerlaatste exemplaar uit de vitrine kocht. De verkoper heeft toen wat zaken in de buurt afgebeld (een stuk of 8), overal uitverkocht!! Toen heb ik afgesproken dat zij contact op zouden nemen met het hoofdkantoor om zo een ander exemplaar naar Delft te halen. In de tussentijd gebruik ik gewoon m'n huidige Palm. Ik werd net teruggebeld door Dixons: Ze krijgen via het hoofdkantoor er een binnen uit Harderberg, het duurt echter wel ff: 2 weken.

Ik ben wel tevreden over de medewerking van de verkoper, keurig netjes vermeld op de bon (met paragraaf) dat ik vanwege een foute pixel een andere Palm krijg. Als dit verhaal eenmaal achter de rug is, vul ik wel wat in bij de Shop Survey :)

Steam

• Jan Jaap
En ook op de site is hij uitverkocht...

Mijne (wo besteld) zou vandaag komen maar is er nog niet..
ff gebeld "nou dat is raar meneer, hij zou er voor 17:00 moeten zijn, maar nu is het hoofdkantoor dicht dus kan ik niets meer voor u doen helaas..
waarschijnlijk komt hij maandag, anders moet u dan nog maar eens bellen" :S

• menn0
  • Laatst online: 13:47
Ik heb hem ook (zaterdag opgehaald op een geheime locatie haha) Maar ik heb 1/3 dooie pixel.
Ik vind het niet zo erg, het is als het zwart totaal zwart gaat, dan wordt links onderin er een blauw ipv van zwart.
Toch melden en gewoon een goede eisen of wat?

• Rannasha
  • Laatst online: 13:40

Rannasha

Does not compute.

Je zou een goede kunnen eisen, maar ik denk dattie overal al op is en dat ze je alleen je geld terug kunnen geven, daar schiet je dan ook niet zoveel mee op. Maar je kunt het altijd proberen om een nieuwe te vragen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Jan Jaap
En mijne is er nog niet ;(
Bel je de helpdesk: "Ja dan moet u even een mailtje sturen, dat is een andere afdeling" blabla
En ondertussen staat er op de site nog steeds dat hij reeds is geleverd..

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 14:54

S1W

Heb 'em ook :P Haarlem Schalkwijk, de laatste uit de vitrine, alleen nu zonder personeelskorting :D

Vraagje: Kan je ongestraft het os upgraden naar 4.1 of moet je wel de speciale IIIc versie hebben?!??

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op woensdag 01 mei 2002 20:04 schreef S1W het volgende:
Heb 'em ook :P Haarlem Schalkwijk, de laatste uit de vitrine, alleen nu zonder personeelskorting :D

Vraagje: Kan je ongestraft het os upgraden naar 4.1 of moet je wel de speciale IIIc versie hebben?!??
Die IIIC versie kun je gewoon bestellen via de site van Palm. Ik heb zelf ook gelijk een upgrade er overheen gegooid, en werkt wel lekâh.

20*350ZO45°

• menn0
ik heb 4.1 erook op geknikkerd gelijk na de eerste (4uur) keer chargen hehe, had nog niet eens in dat ding gekeken of wat dan oook, gelijk bam 4.1 erop hehe.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op donderdag 02 mei 2002 03:15 schreef menn0 het volgende:
ik heb 4.1 erook op geknikkerd gelijk na de eerste (4uur) keer chargen hehe, had nog niet eens in dat ding gekeken of wat dan oook, gelijk bam 4.1 erop hehe.
Héé, dat ken ik :+

20*350ZO45°

• Zorg
  • Laatst online: 06:50
wat je ook kan doen, zolang dixons die aktie heeft, het foldertje ophalen waar die instaat, naar een mediamarkt gaan en em daar kopen (laagste prijs garantie..) idem dito voor kijkshop

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Jan Jaap
Ik heb uhm ook!

Postbode had geen kaartje door de bus gedaan, lag op het postkantoor |:(

Maar het is idd een mooi ding :D

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op donderdag 02 mei 2002 10:56 schreef Zorg het volgende:
wat je ook kan doen, zolang dixons die aktie heeft, het foldertje ophalen waar die instaat, naar een mediamarkt gaan en em daar kopen (laagste prijs garantie..) idem dito voor kijkshop
laagste prijs garantie geldt alleen bij de normale verkoopprijzen, dus niet bij een extreme aanbieding zoals hier het geval is...

maar ik heb de IIIc ook en het is een goed ding voor dat geld, tuurlijk zijn er betere en snellere, maar die zijn minstens 3 keer zo duur...

je moet dit echt zien als een kennismaking met PDA, een betere kun je altijd nog kopen....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Roland
  • Laatst online: 07-03 14:38

Roland

Schnitt!

Hey Mooody,

Tis hem gelukt *D
Hij maakt nu ff een foto...

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Roland

Roland

Schnitt!

En daar isdie,

Beetje groot.... Dus daarom een Link:

Palm + Kassabon van de media Markt

Verwijderd

Holy s***!
Dat is een mooie actie van Roland! 8-)
Koste die nou eigenlijk?

• Zorg
mooie aktie van mij! Roland (heeft het alleen gepost :)) ik was druk bezig om met de palm te spelen :D

hij kostte evenals bij de dixons 126,60

Verwijderd

okeoke, mooie aktie van zorg!!

wat kostte die origineel bij Mediamarkt?

• Roland

Roland

Schnitt!

Ach je moet je kleine broertje toch een beetje op weg helpen in deze grote mensen wereld toch!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op vrijdag 03 mei 2002 13:09 schreef Roland het volgende:
En daar isdie,

Beetje groot.... Dus daarom een Link:

Palm + Kassabon van de media Markt
kewl :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op donderdag 02 mei 2002 03:15 schreef menn0 het volgende:
Damn, dat was eng net man, ik net ff dat ding proberen te flashen -> debugmode, dat ging nog wel.
Maar progje deed toen niks (next-button moest enabled worden), dus ik wilde mn palm weer resetten voor normaal gebruik, deed ie dat niet (kwam groen balkje onderaan, verder niets :'().
Na veel proberen bleek dat je moest resetten en dan de groene knop ingedrukt moest houden.. :) (ik al helemaal balen dat dat ding naar de klote was..)

Goed, na veel gekloot eindelijk 4.1 erop (jaja, de echte tweakert geeft niet op natuurlijk ;)), maar ik zie geen zichtbare veranderingen. (alleen bij geheugen wordt nu afgerond op MB ipv Kbytes, en het opstartscherm is anders).

• Mooody

Mooody

elmoody

Op vrijdag 03 mei 2002 17:27 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

Damn, dat was eng net man, ik net ff dat ding proberen te flashen -> debugmode, dat ging nog wel.
Maar progje deed toen niks (next-button moest enabled worden), dus ik wilde mn palm weer resetten voor normaal gebruik, deed ie dat niet (kwam groen balkje onderaan, verder niets :'().
Na veel proberen bleek dat je moest resetten en dan de groene knop ingedrukt moest houden.. :) (ik al helemaal balen dat dat ding naar de klote was..)

Goed, na veel gekloot eindelijk 4.1 erop (jaja, de echte tweakert geeft niet op natuurlijk ;)), maar ik zie geen zichtbare veranderingen. (alleen bij geheugen wordt nu afgerond op MB ipv Kbytes, en het opstartscherm is anders).
het zou iets sneller moeten zijn, minder batterijen vreten en een paar andere verbeteringen (zoals kleur in de calculator)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op vrijdag 03 mei 2002 17:31 schreef Mooooody het volgende:

[..]

het zou iets sneller moeten zijn, minder batterijen vreten en een paar andere verbeteringen (zoals kleur in de calculator)
Echt lekker werkt ie niet, bij resetten ging het opstartscherm flikkeren, moest weer harde reset doen (gaat blijkbaar nu met groene knop, ipv up-knop).
Ik vermoed dat een progje dat ik er eerst op had staan de palm laat crashen, ik ga nu maar ff alle progjes los installen ipv een hotsync doen.

Wel beetje jammer, hoop wel dat ie betrouwbaar blijft.

• menn0
Dude ik had gewoon de 4.1 ISO ff op IIIc klikken
ff wachtuh nog ff wachtuh en ja hoor klaar done!.

Waar ff iets anders, ik ben op zoek naar sites van wazige japanners die er bijvoorbeeld via hun pc video naar toe sturen (naar de IIIc) die VPN voor windows op hun palm laten draaien. (ik heb al wel software gezien waarmee je je met je Palm een Linux Mp3 server kan aanturen!!)
Ik wil gewoon de gekste dingen met die IIIc ff zien.
Trouwens mocht je het geheugen te weinig vinden er zijn 8mb Flashplugs te koop (o.a door duitse firma) die je eronder klikt zeer elegant. (maar ik wil meer :) )
Ben namelijk met TomTom Citymaps bezig. VEEEET

Verder heb ik als main software:

QuickSheet (excel voor op reis :) )
Word To GO (in quickword zit een major bug)
Mobile DB, En HanDbase voor databases (ik ken alle 6500 nummers van me mp3 collectie nu overal uit me hoofd)
Omni remote pro 2.01
AVANTGO !!! SUPERrrrrrrrrrrr
ChessGenius
PocketChess
SiberianStrike (Mooiste spel ??) Vind ik wel tot nu toe :)
DateKb4
jackflash
jacksprat
Noah Pro (SUPERrrrrr Engels woordenboek) (engels - engels)
hmm toen zat ie vol hehe

• Zorg
ik ben nu ook een dagje wezen pielen met de 3c en ik moet zeggen leuk apparaat :)

heb na heeeel lang zoeken Doc to go erop omdat ik me km staten en uren registraties erop heb (eigenlijks alleen excell)

ik heb Bejeweld erop, geweldig spelletje, heeeel verslafend :)

en ik heb avandgo geprobeerd erop te krijgen maar daar snap ik helaas nog niet echt veel van (ben nog maar een pda newbie :D)

o ja uiteraard me agenda en me contact personen en me nieuwe mailtjes er ook in, altijd prettig. Nu nog opzoek naar "iets" waar ik kranten kan sychroniseren.

Als laatste, adobe acrobat kreeg ik helaas ook niet voor elkaar, de install die gaat gewoon niet verder, hij pakt de bende uit, en zodra die wil installeren gebeurt er gewoon niets... :?

En zo zijn er nog een aantal dingen die ik erop wel maar nu even niet zo snel opkom :P

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb nog wel wat aanraders:

Spellen:
- Bejuweled
- Amusement Park 3
- Billiards
- F1 Sprint
- Lemmings
- Monopoly
- Revertris
- Rock 'n roll
- Yahdice
- Bebop
- Chess Tiger

Progs:
- BinCalc
- Lovedice
- Palmpaint
- Pocketmark
- Quickbits (mijn IIIc werd bijna 2 keer zo snel)
- Omniremote
- System Info
- Worldmate
- Palmasutra (al van pas gekomen ;))

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:18

blaaat945

..?

Op vrijdag 03 mei 2002 14:31 schreef Zorg het volgende:
mooie aktie van mij! Roland (heeft het alleen gepost :)) ik was druk bezig om met de palm te spelen :D

hij kostte evenals bij de dixons 126,60
Netjes gedaan dude!

Kan ik mooi weer m'n Psion weer terug krijgen.. :P

......

Pagina: 1