Raar probleempje

Pagina: 1
Acties:

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Heb een Intel Celeron 400Mhz op een ASUS MEL-C Mobo (i440BX). Zit 128MB RAM (SDRAM PC100) in geprikt. Ik heb mijn geheugen nu uitgebreid naar 256MB (met 1x128@PC133, downgrading). Dit geheugen wordt correct herkent.

Het draait om een MultiBoot config met Win98 en WinXP. In Win98 werkt alles perfect, maar in WinXP weigert het ding zo af en toe mijn e-mail op te halen, terwijl ik wel via dezelfde verbinding (@Home) op t internet kan rondneuzen. Ook downlaoden ed gaat goed.

Als Outlook Express start, gaat alles goed, zo lijkt het, maar bij het ophalen van de mail kun je ongeveer 4 kannen koffie zuipen en gebeurt er nog nix. Dan blijkt dat ik ook met TelNet niet binnenkom op de poorten voor e-mail.

Vervolgens pas ik ff een inst. in de bios aan, waarna de ESCD bijgewerkt wordt. als ik daarna doorstart, gaat alles wél goed (binnen die sessie dan) en bij de volgende sessie moet k weer mn ESCD bijwerken om ut aan de gang te krijgen. dus iedere keer as ik mn ESCD bijwerk, loopt de mail normaal en de sessie(s) daarna draaien in t honderd.

Is dit meer een hardware of een software probleem en in beide gevallen de vraag: waar kan ik t zoeken?
software: OE, WinXP.
Hardware: Mobo, etc.?

BTW, mijn MoBo is op aanraden van ASUS voorzien van Bios versie 1009 en er is nog geen nieuwe flash (de vorige versie vertoonde serial port problemen).

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou je er een paar enter's in kunnen gooien? (leesbaarheid)
Dit leest niet echt. bvd. :)

Verwijderd

gvd, ik heb geen flauw idee wat ik nounet gelezen heb maarja.

• Format c:\
• WinXP erop
• Foutlook eraf
• Goed mail programma erop

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Goed mail programma erop
Jaja, dat heb k ook geprobeerd (Eudora). Maar t probleem zit m in t blocken van de poorten voor mail (SMTP=25, POP3=110). Ik heb géén firewall erom die ik kan instellen, btw, de firewall die ik heb blockt deze poorten niet... |:(

Dat laatste weet ik zeker, omdat de mail zoals al gezegd in Win98 wel correct opgehaald wordt. :?

Ik heb sowieso nog n ander probleem met winXP. Ik heb een Creative SoundBlaster PCI128, en deze draait in win98 perfect, terwijl XP een bijgeluid genereert dat je sterk doet vermoeden dat er een slijptol in je kast rondzenuwt. Ik heb als 's gekeken of er van creative drivers voor dit plankje beschikbaar zijn, maar ik heb een te oud model (ES1378), dus ik moet t doen met de standaard WDM drivers. Overigens is dit probleem begonnen na het flashen van de bios van 1008 naar 1009, wat gedaan is om weer een ander probleem te verhelpen :? echt lastig...

Als iemand mij kan vertellen hoe k het op moet lossen??? (liefst zonder gegevensverleis, ik zit hier met zes mensen die MIJN PC gebruiken :( )