|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!
|| Specs ||
Verwijderd
Verwijderd
Weetje zeker dat je alles er goed op hebt zitten, videokaart goed aangedrukt?
Verwijderd
Oneindige piep on de 1/2 seconde ongeveer.
success
|| Specs ||
Verwijderd
Serieus:
Koppel alles eens af wat je niet nodig hebt. En start alleen op met HD en Geheugen en Mobo + proc.
Mischien dat dat help
Succes
Verwijderd
in welke serieOp zaterdag 20 april 2002 18:07 schreef gangsterjoey het volgende:
ja, ik heb die videokaart goed aangedrukt, en het geheugen ook. Het piepen gaat op de snelheid van zo'n ziekenhuis-apparaat, altijd net voordat iemand doodgaat....|:
Maargoed, als je nu het boekje eens even pakt van het moederbord, daar staat welke piepjes wat betekent, led-jes op het moederbord willen ook vaak nogal eens iets zeggen
Succes Joey
succes!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
| IBM BIOS Indicator Message One Short Beep - Normal POST system OK Two Short Beeps - POST error, see screen for error code No Beeps - Power, Power Supply Loose Card or Short Continuous Beep - Power, Power Supply Loose Card or Short Repeating Short Beep - Power, Power Supply Loose Card or Short One Long and One Short Beep - System Board One Long and Two Short Beeps - Video (Mono/CGA Display Circuitry) One Long and Three Short Beeps - Video (EGA) Display Circuitry Three Long Beeps - Keyboard Card Error One Beep, Blank or Incorrect Display - Video Display Circuitry AMI BIOS Indicator Message One Short Beep - DRAM Refresh Failure Two Short Beeps - Parity Circuit Failure Three Short Beeps - Base 64k RAM Failure Four Short Beeps - System Timer Failure Five Short Beeps - Processor Failure Six Short Beeps - Keyboard Controller Error Seven Short Beeps - Virtual Mode Exception Error Eight Short Beeps - Display Memory Failure Nine Short Beeps - ROM BIOS Checksum Failure One Long and Three Short Beeps - Base/Extended Memory Failure One Long and Eight Short Beeps - Display/Retrace Test Failure Award BIOS Indicator Message One Long and Two Short Beeps - Video Error Two Short Beeps - Any Non-Fatal Error One Short Beep - No Error During POST Award BIOS 286, 386, and 486 Indicator Message One Long and Three Short Beeps - Keyboard Controller Error Phoenix BIOS Indicator Message One, One & Three Beeps Failure - CMOS Read/Write One, One & Four Beeps - ROM BIOS Checksum Failure One, Two & One Beep - Programmable Interval Timer Failure One, Two & Two Beeps - DMA Initialization Failure One, Two & Three Beeps - DMA Page Register Read/Write Failure One, Three & One Beep - RAM Refresh Verification Error One, Three & Three Beeps - First 64K RAM Chip/Data Line Failure One, Four & Two Beeps - Parity Failure First 64K RAM One, Four & Three Beeps - Fail-Safe Timer Feature (EISA Only) One, Four & Four Beeps - Software NMI Port Failure (EISA Only) Two, One & One through Two, One & Four; Two, Two & One through Two, Two & Four; Two, Three & One through Two, Three & Four; Two, Four & One through Two, Four & Four - First 64K RAM Chip/Data Line Failure Three, One & One Beep - Slave DMA Register Test Failure Three, One & Two Beeps - Master DMA Register Test Failure Three, One & Three Beeps - Master Interrupt Mask Register Failure Three, One & Four Beeps - Slave Interrupt Mask Register Failure Three, Two & Four Beeps - Keyboard Controller Failure Three, Three & Four Beeps - Screen Memory Failure Three, Four & Two Beeps - Screen Retrace Failure Four, Two & One Beep - Timer Tick Failure Four, Two & Two Beeps - Shutdown Failure Four, Two & Three Beeps - Gate A20 Failure Four, Two & Four Beeps - Unexpected Interrupt in Protected Mode Four, Three & One Beep - RAM Test of Memory Above 64 Failed Four, Three & Two Beeps - Programmable Interval Timer, Channel 2 Test Failure Four, Three & Four Beeps - Realtime Clock Test Failure Four, Four & One Beep - Serial Port Test Failure Four, Four & Two Beeps - Parallel Port Test Failure Four, Four & Three Beeps - Math Co-processor Test Failure |
Verwijderd
|| Specs ||
ik kan da boekje nergens vinden, en HALLO!!! het is een Cyrix, dus Ledjes op het mobo, Nee, dacht ik nietOp zaterdag 20 april 2002 18:14 schreef ___Joey___ het volgende:
[..]
in welke serie??
Maargoed, als je nu het boekje eens even pakt van het moederbord, daar staat welke piepjes wat betekent, led-jes op het moederbord willen ook vaak nogal eens iets zeggen
Succes Joey
|| Specs ||
Verwijderd
[negeer mij maar mode]Systeem doet nix, en piept .. HELP!!!
hij doet dus toch wel wat
[/negeer mij maar mode]
Als het 72-pins geheugen is moet je idd het geheugen per twee toevoegen.Op zaterdag 20 april 2002 19:11 schreef gangsterjoey het volgende:
grappigja, kan het ook zijn je per sé 2 gehugenreepjes in de geheugenbankjes moet doen? Dat gevoel heb ik namelijk, en het is een Cyrix, dus je weet het nooit
|| Specs ||
Verwijderd
ja en niet eerder terugkomen voordat je klaar bent daarmeeOp zaterdag 20 april 2002 19:29 schreef gangsterjoey het volgende:
OOOOOOHHHHHHDat ga ik 's proberen dan....
|| Specs ||
ZolangOp zaterdag 20 april 2002 19:33 schreef gangsterjoey het volgende:
OK,ga ik nu doen, tot over minuut of 5..
Verwijderd
Is vet moeilijk hoor.. 2 hele geheugen bankjes d'r in drukken. Oh man, doe ik wel 10min overOp zaterdag 20 april 2002 19:34 schreef zmn het volgende:
[..]
Zolang
Zo moest ik een keer nieuw geheugen in mijn pc zettenOp zaterdag 20 april 2002 19:41 schreef MagicMagicM het volgende:
[..]
Is vet moeilijk hoor.. 2 hele geheugen bankjes d'r in drukken. Oh man, doe ik wel 10min over
|| Specs ||
Echt al al je kaarten eraf gehaald en er opnieuw opgezetOp zaterdag 20 april 2002 19:58 schreef gangsterjoey het volgende:
Swa's! Het heeft net mogen baten, het geluid blijft nog steeds hetzelfde!
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:12
Dat doe je toch door je bios-batterij er een paar minuten uit te halen, of nie?Op zaterdag 20 april 2002 20:22 schreef tweakduke het volgende:
bios eens resette?
|| Specs ||
JepOp zaterdag 20 april 2002 20:25 schreef gangsterjoey het volgende:
[..]
Dat doe je toch door je bios-batterij er een paar minuten uit te halen, of nie?
Verwijderd
Meestal een jumptertje op je mobo.Op zaterdag 20 april 2002 20:25 schreef gangsterjoey het volgende:
[..]
Dat doe je toch door je bios-batterij er een paar minuten uit te halen, of nie?
|| Specs ||
|| Specs ||
|| Specs ||
|| Specs ||
|| Specs ||
Or prove you're a LoserOp zaterdag 20 april 2002 21:05 schreef gangsterjoey het volgende:
weet nou ech niemand het meer? Bewijs maar dat je een echte tweaker bent.....
|| Specs ||
Ik blijf toch ook een sterk vermoeden hebben dat het iets met je geheugden te maken heeft. De kans bestaat er in dat je bankjes kapot zijn, je modules kapot zijn of ze niet in de juiste volgorde zitten ..
Check ook ff met andere videokaart in andere socket.
Gefeliciteerd, je hebt het punt bereikt dat je geen (zinnige) antwoorden meer krijgt.Op zaterdag 20 april 2002 21:12 schreef gangsterjoey het volgende:
[..]
Or prove you're a Loser
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik hebal gezegd dat het me speet, moeten jullie me niet blijven "boycotten"....
|| Specs ||
Verwijderd
Ik heb hier FF heel hard om gelachen, want als je pc piep 240bps dan zijn er hele andere dingenaan de hand meestal, ik denk meer aan dat er thee over de TOETSENBORD gevallen is dat is normaal de enige redan van heel veel snelle piepjes, een Cirex word heeeeeeel heet dus als je het systeem zonder fan hebt aangezet is ie waarschijnlijk dood
helaas
verder wens ik je veel succes
groetz Como
je moet gewoon even het handboek van je moederbord ter hand nemen, daar staan de 'beep-codes' in en kun je herleiden wat de fout is, of als je het handboek niet meer hebt dan moet je even kijken welke bios erin zit, en dan op het i-net even de codes daarbij zoeken...
kom op, niet alles wordt voorgekauwd
succes maar weer
|| Specs ||
Je ziet dat je niet onmiddelijk moet zeggen : "Het werkt niet" en dan als een gek gaan kicken om toch maar het juiste antwoord op je vraag te verkrijgen.
[/zeurmodus]
Voor je HD-probleem : ff je kabels checke (niet enkel of de kabel nog werkt maar of het rode draadje langs de juiste kant zit). Eventjes een andere HD proberen. Master-slave settings checken.
De kans is zeer klein maar bestaat wel dat je ide-controllere kapot is (heb ik ooit al meegemaakt) en dan is de enige oplossing een los pci-kaartje kopen waar je dan je ide-kabel op kwijt kan.
|| Specs ||