geluidsisolatie schuim

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• BreKev
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 15:09

BreKev

a.k.a. BreKev

Topicstarter
Mijn PC maakt echt een klere herrie en ik dacht dat wat van dat geluids isolerende schuim aan de binnenkant wel ou helpen. Maar waar haal ik dat in hemelsnaam vandaan?
Misschien een beetje rare vraag maar ik kan niks verzinnen.:P

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 17:53 schreef Gnome het volgende:
Mijn PC maakt echt een klere herrie en ik dacht dat wat van dat geluids isolerende schuim aan de binnenkant wel ou helpen. Maar waar haal ik dat in hemelsnaam vandaan?
Misschien een beetje rare vraag maar ik kan niks verzinnen.:P
gamma ofzo

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

sorry hoor maar utfs eens effe

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 08:03

decramy

root@birdie:~#

en ik weet 100% zeker dat er wel meerdere topic over zijn...

UTFS+RTFM

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
Ik heb het mijne bij de praxis weg, maarre ik raad je aan om ook een zalman cnps3000+ te nemen, dat heb ik ook gedaan bij mijn celeron en bij mij werd het geluid behoorlijk minder terwijl de temperatuur ook bijna gelijk bleef

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

eehm ik heb ook zoiets gedaan! kijk maar eens:

[url="http://://gathering.tweakers.net/showtopic.php/466781"]Kast van binnen ge-isoleerd[/url]

"Luie mensen worden ook moe!"

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

GAMMAPRAXISHUBOKINORAMAKARWEI :)

Alleen, doe het goed of doe het niet.. alleen wat in de zijplaten plakken helpt weinig.

Kijk hier:
[topic=375157/1/50]
M'n server.. hoor je niet vanaf een metertje oid.. dichterbij hoor je wat ruizen.. koelkast maakt meer herrie.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Hoe zit ut met statische elektriciteit :?

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 20 april 2002 18:01 schreef kutkip het volgende:
Hoe zit ut met statische elektriciteit :?
Uhm, geen idee? Het spul is plastic, je pc gewoon geaard.. niets aan de hand. Je kast is ook plastic aan de voorkant en je cdromspeler frontje ook.. probleem? :P
Allemaal problemen die er niet zijn.. alleen, een beetje nadenken kan geen kwaad.. je moet het niet over/in je fan's en luchtstroom plakken. Verzin het zelf maar :)

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 20 april 2002 17:57 schreef Pindkaas het volgende:
eehm ik heb ook zoiets gedaan! kijk maar eens:

[url="http://://gathering.tweakers.net/showtopic.php/466781"]Kast van binnen ge-isoleerd[/url]
The page cannot be displayed
Tiepvaut in je linkie, er staat :// te veel.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Dat zeg ik gamma.... :9~ ow en praxis ook wel die hebben vast wel noppenschuim.

Verwijderd

Als je pc een "kolereherrie" maakt dan helpt isolatiemateriaal echt niet veel. Ik heb noppenspul geëpirimenteerd en op het moment zelfs het zogenaamde "magic fleece" inzitten. Een soort tapijtachtige mat en een lieve duit mag kosten. Wel werkt het naar mijn mening beter dan die noppenmatten.

Iig is het goed te weten dat het meeste geluid door je harde schijf (schijven zo je wilt) en je cpu cooler komt. Een "silent drive" (omhulsel voor om je harddisk) zou dus weleens meer resultaat boeken dan deze matten. En een stille cpu cooler.

Bij mij is de kast nu dus beplakt met die magic fleece en is de voeding vervangen door een enermax met adjustable fan. Stil is de computer nogsteeds niet aangezien de net genoemde harde schijven en cpu cooler nog wel wat herrie willen maken :'( .

Wil je een stille computer moet je dus alles aanpakken. Mijn P4 maakt nog best wel een geluidje (overigens eindelijk acceptabel), die van m'n broertje is letterlijk geruisloos (Tb met matten, silent drives, zahlman cpu cooler).

Succes met de matten maar verwacht geen wonderen. Het zal minder hol klinken, het geluidsniveau zal ongeveer hetzelfde blijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.comex-sales.com/images/magicfleecet.gif

Verwijderd

Searchvraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.