[Asus A7V333] Firewire bracket meegeleverd?

Pagina: 1
Acties:

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:21
Weet iemand of bij de Asus A7V333 een bracket voor firewire meegeleverd wordt? Ik heb de manual gedownload maar hierin wordt nergens melding gemaakt van zo'n ding... Wel een bracket met een game/midi port en 2 usb porten maar niets te vinden over firewire bracket.

Ik begrijp dat er uitvoeringen zijn met en zonder RAID en firewire. Hoe zit dat nou precies? Welke uitvoeringen zijn er en welke mogelijkheden hebben ze?

Ik ben in ieder geval van plan de uitvoering met USB 2.0, Firewire en ATA133 RAID te kopen. Welke uitvoering moet ik dan hebben (modelnr?)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Bij mij zat het bracket erbij; heb de raid/audio versie van het bord

• Wally2002
Maak je ook gebruik van FireWire? Zoja, werkt dat goed?

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Bij mij zat het bracket er niet bij en da's de versie zonder raid. Zou dat dus ff checken van te voren dan :)

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 23:15 schreef Wally2002 het volgende:
Maak je ook gebruik van FireWire? Zoja, werkt dat goed?
Nee, heb het nog niet gebruikt.

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Bij mij zat ie er bij das dus de versie met RAID , en ik heb het nog niet gebruikt ..

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

VFage is wel dat ik óf het grote firewire stekkertje óf de kleine maar kan aansluiten, heb maar 1 zo'n kabeltje erbij gekregen :? :{

Keb em btw op het mobo uitgeschakeld, weer een IRQ erbij :) onboard audio staat ook uit, heb een sblive platinum. Maar nu heb ik de onboard audio nog niet kunnen testen :{

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zondag 21 april 2002 16:38 schreef FerryHeibrink het volgende:
VFage is wel dat ik óf het grote firewire stekkertje óf de kleine maar kan aansluiten, heb maar 1 zo'n kabeltje erbij gekregen :? :{

Keb em btw op het mobo uitgeschakeld, weer een IRQ erbij :) onboard audio staat ook uit, heb een sblive platinum. Maar nu heb ik de onboard audio nog niet kunnen testen :{
Ik heb ook maar 1 stekkertje jah , best wel vaag idd |:(

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Algemene Overclock/A7V333 vraag:

Kan ik met mijn gelockte XP 2100+ met alpha pal 8045 + papst de fsb verhogen zodat ik gebruik van de pc2700 kan maken?

Hebben die memory timings iets met overclocken te maken?

• Wally2002
Op zondag 21 april 2002 16:50 schreef IbBeLz het volgende:

[..]

Ik heb ook maar 1 stekkertje jah , best wel vaag idd |:(
Ik heb idd een review gelezen (weet ff niet meer waar) waarin ze melding maken van 2 typen aansluitingen op de bracket maar dat de connector op het mainboard maar 1 port ondersteund en dat er daarom maar 1 kabeltje wordt meegeleverd.

Nu is de vraag: is dat een probleem?
Ik wil video editen en dus m'n DV camera erop aansluiten, maar volgens mij heb ik daar maar 1 DV (firewire) kabel voor nodig wat dus moet kunnen bij dit mobo: klopt dat?

Heeft iemand trouwens al die gesproken POST meldingen veranderd met de meegeleverde software? Werkt dat een beetje?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 21 april 2002 17:57 schreef Wally2002 het volgende:

[..]

Ik heb idd een review gelezen (weet ff niet meer waar) waarin ze melding maken van 2 typen aansluitingen op de bracket maar dat de connector op het mainboard maar 1 port ondersteund en dat er daarom maar 1 kabeltje wordt meegeleverd.

Nu is de vraag: is dat een probleem?
Ik wil video editen en dus m'n DV camera erop aansluiten, maar volgens mij heb ik daar maar 1 DV (firewire) kabel voor nodig wat dus moet kunnen bij dit mobo: klopt dat?

Heeft iemand trouwens al die gesproken POST meldingen veranderd met de meegeleverde software? Werkt dat een beetje?
Gaat erom dat je altijd 1 aansluiting hebt achter in je pc die dus NIET werkt.

Als je die hard dv cammer bent en je hebt 2 dv cam's :9 dan werkt dat niet enzo :) Geld ook voor firewire harddisks enzo :)

Dus van dv naar firewire hdd kan dan niet.

• Wally2002
Op zondag 21 april 2002 22:08 schreef FerryHeibrink het volgende:
Gaat erom dat je altijd 1 aansluiting hebt achter in je pc die dus NIET werkt.
Hoe bedoel je: die NIET werkt???

Ik begrijp dat je met een jumper die firewire poort aan/uit kan zetten. Waarom zou zo'n poort niet werken als ze hem er wel bijdoen?

Voor het aansluiten van één DV-camera lijkt één zo'n poort mij voldoende. Ik was in ieder geval niets van plan met firewire harddisks of andere firewire aparatuur. Het gaat mij puur om het aansluiten van die DV-camera.

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Er zitten 2 Firewire poorten op het bracket, er zit 1 Firewire aansluiting op je mobo. Dus je moet kiezen of je bv een Firewire HD wilt aansluiten of een Firewire videocamera.

http://www.gamepc.com/images/rev-a7v333-portsSM.jpg

Dus als je van bv Firewire HD wilt switchen naar een Firewire videocamera dan moet je het stekkertje wat op je bracket zit lospeuteren en in de andere aansluiting stoppen.

Op deze foto is het niet al te best te zien: http://www.tbreak.com/hard/mobo/asus_a7v333/packaging.jpg

Bovenop ligt de bracket en op de printplaat zie je vaag 2 witte blokjes. Daar moet je switchen van aansluiting :p

• Wally2002
Bedankt voor je antwoord, nu is het een stuk duidelijker.

Zolang ik 1 apparaat gebruik die van firewire gebruik maakt is er niets aan de hand. Maar als ik 2 devices heb die niet dezelfde stekker gebruiken moet je dus moeilijk doen.

Aan de andere kant: USB 2.0 zit ook op het moederbord en is ook lekker snel (of zelfs nog sneller?)... dus dat hoeft geen probleem te zijn.

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Op maandag 22 april 2002 12:52 schreef Wally2002 het volgende:
Maar als ik 2 devices heb die niet dezelfde stekker gebruiken moet je dus moeilijk doen.
U heeft 'm door ;)

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 16:11
Beetje oude topic, maar wel precies wat ik zoek ;)

Ik zit al een tijd met het probleem dat de firewire van mijn Maxtor OneTouch (160gb) niet werkt met mijn Asus7V333 (raid/audio/firewire versie) moederboord. Het moederboord is geinstalleerd door de computerzaak waar ik hem heb gekocht en ik neem aan dat ze dat dan wel goed doen (tenminste, bij Dimension wel ;) ). Ik heb nu een firewire aansluiting aan de front en in de back, maar beide doen ze niks met m'n HD. Ik heb mijn HD nog niet getest op een andere computer en ik heb ook geen andere firewire apparatuur, maar ik ga er wel een beetje van uit dat het aan m'n moederboord ligt (of niet?). De Firewire staat verder gewoon zonder foutmelding in apparaatbeheer en de biosinstellingen staan op de standaard setup instellingen.

Verdere specs:
Maxtor HD 80gb
Maxtor HD 40 gb
Aopen cd-writer
Asus dvd-rom speler
Leadtek videokaart (GeForce 4)
Soundblaster Audigy
Windows XP SP2

Heb al een mail naar Dimension gegooid, maar misschien kan iemand me hier al helpen :)

• Shadow_Zero
Ik heb even de computer open gesloopt en zitten kijken, ik snap niet echt de constructie van de bracket. De bracket sluist naar de front van de systeemkast 2x USB, 1x firewire en 1x audio door.
De USB zat op de 1.1 header, die heb ik verwisseld naar de 2.0 header, wat nog een heel gedoe was want de pin-namen uit de handleiding en hetgeen er op de kabeltjes stond kon ik niet veel mee. Maar goed, een vriend van me heeft me er even doorheen begeleid, ik ben benieuwd of het gaat werken.
De firewire mondt uit in een echte firewire kabel die aan de achterkant door een gaatje in een slot gaat. Dus er hangt zeg maar een firewire kabel aan de achterkant van mijn systeemkast. Wat is hier nu de bedoeling van? Zolang ie niet op de header zit aangesloten werkt ie niet neem ik aan? Maar om em op de header aan te sluiten heb ik een heel andere (interne) kabel nodig...
Anyone?

• Shadow_Zero
Ben langsgeweest bij Dimension. De firewire kabel is gewoon een verloop kabel. Dus ik kan em aan de achterkant aansluiten op een firewire aansluiting en zo kan ik dan aan de front een firewire apparaat aansluiten.

Maar heb probleem is nu dit. Ik heb geen kabel om de firewire bracket aan te sluiten en die persoon van Dimension zei dat ie zoiets nog nooit gezien had dus hij kon me niet helpen.
Weet iemand of deze kabel bestaat en waar ik hem kan krijgen?
Pagina: 1