Toon posts:

[Cs] juiste instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een verse install moeten doen maar nu ben ik mijn cs-instellingen kwijt :( (heb zelf niet ingesteld)
ik draai cs in opengl. refresh en brightness fix ik door powerstrip. ik heb fps_max al op 100 gezet. maar met nvmax:
-anti aliassing, uit of aan?
-vsynch?
verder nog dingen in cs zelf?

het draaid nu niet echt goed, het beeld is een beetje schokkerig (heb wel voldoende fps en geen lag) en het lijkt net of het beeld achter loopt op de muis (dus niet direct reageerd)

kan iemand ff helpen? :)

Verwijderd

vsync moet uit, volgens mij :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
v-sync moet zeer zeker uit, anders loopt bijna nix goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, het muisprobleem is verholpen. nu heb ik zo dat alles een beetje hakkelig draaid terwijl ik wel dik boven de 50 fps zit. als ik aa disable dan wordt het alleen erger. als ik AA op 4x zet dan is het nog erg schokkerig

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

specs ?

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Topicstarter
athlon900 op een abit kt7e mobo met 512 mbram, een 7200 rpm ata100 hdd en een gf2mx400 (64 mb)

zou toch geen probleem moeten wezen :?

Verwijderd

Topicstarter
mijn neef heeft me ff geholpen :)
(frenkpie = da man :P )

vsynch on en aa uit. nu draaid ie weer perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niet :(
het is al wel beter, maar nog steeds niet zoals het was.

• DWZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11-2021

DWZ

vsync UIT

dan hoor je 100fps te halen met je kaartje...

In CS kan je het volgende proberen.. sommige dingen zijn nuttig andere weer niet :D :

cl_himodels "0.000000"
cl_updaterate "70" (hangt af van i-net connectie... standaard is 20 ... gebruik net_graph 1 .. kijk naar onderste grafiek.. als je grote sinusgolven ziet moet je updaterate lager zetten.. totdat het ongeveer een rechte lijn is...)

fastsprites "1"
max_smokepuffs "0" (geen smoke uit je gun tijdens het schieten.. minder mooi.. maar scheelt wel lag als je veel aan het schieten bent.. bij shogun komt meestal HEEL VEEL smoke uit je gun... LAG)
gl_texturemode "gl_linear_mipmap_linear" (tis niet voor sneller maar wel voor mooier beeld... het enigste wat ik WEL van mn GF2MX eis :D )
max_shells "200" (max shells die je kan zien)
gl_max_size "512"` (zet op 256 als je wilt... models zien er minder mooi uit.. bij mij merk ik geen verschil dus ik zet het hoog..)

cmd_rate 100 (cmd_rate hoort op je gemiddelde fps te staan, zelf heb ik mn fps_max op 70 staan.. die 100 hoeft van mij niet.. ik merk toch nix... als ik het op 100 heb staan en er komt smoke in mn beeld.. dan krijgt ik last van enorme frameratedrop... dan merk je lag... bij 70 dropt het minder waardoor je er minder van merkt...)

note: pas op bij het veranderen van cmd_rate en cl_updaterate .. onthoud je standaard instellingen :D

Owja.. ik draai op res van 1024x768 in cs op 70 fps...

Verwijderd

wel opengl staan dan? als ik direct3d kies dan is ook 3x niks

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
V-Sync moet je uit zetten, en OpenGL draaien.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:49

ThaHandy

Discovery Channel

:? waar doe je dat? in game of in windows..

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 19:43 schreef ThaHandy het volgende:
:? waar doe je dat? in game of in windows..
wat?

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06-2023
Je kan je override instellen. Je gaat naar start>Uitvoeren>DXDIAG je gaar naar het laatste tabblad en vult je maximale Hz van je beeldscherm in op de resolutie waar jij in speelt en let op de Hz van je beeldscherm anders krijg je fucked up beeld als je eroverheen gaat. Maar voor de rest moet jezelf weten, iedereen vind het anders wat zn instellingen moeten zijn. Ik bv haat het om zonder vsync te spelen maar anderen vinden dat juist fijn dus...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:49

ThaHandy

Discovery Channel

v-sync

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Ik zou gewoon zelf gaan kloten en kijken wat jijzelf het lekkerste vindt spelen...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 19:50 schreef ThaHandy het volgende:
v-sync
@ windhoos

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:33

inXs

known as inXs

ik raad je aan om v-sync aan te zetten. Wat heb je nou aan 100fps. Als het uit staat dan krijg je tearing, dan lijkt het wanneer je beweegt alsof de stukken muur enzo van elkaar af scheuren. ALs het aan staan heb je dat niet. Dan heb je 60fps (of je doet de nvidia refresh rate fix dan 80fps max) maar dat is gewoon een limiet dan. Het is niet zo dat ie dan langzamer loopt.

superB

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Nogmaals, dat is geheel hardware-afhankelijk!!!

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• DWZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11-2021

DWZ

Op maandag 22 april 2002 21:27 schreef bl!kje het volgende:
ik raad je aan om v-sync aan te zetten. Wat heb je nou aan 100fps. Als het uit staat dan krijg je tearing, dan lijkt het wanneer je beweegt alsof de stukken muur enzo van elkaar af scheuren. ALs het aan staan heb je dat niet. Dan heb je 60fps (of je doet de nvidia refresh rate fix dan 80fps max) maar dat is gewoon een limiet dan. Het is niet zo dat ie dan langzamer loopt.
damn.. dan moet je echt een kl*te kaart hebben...

v-sync uit.. zie hier echt geen scheurende muren hoor :?
Pagina: 1