10mbit netwerk-->16 mensen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 21:56

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Het is geen proff. lan, gewoon met max 14-16 personen lekker spelen en wat files uitwisselen.

Nou heb ik 2 maal een 10 mbit 8ports hub van unex.
Het word dus een 10mbit netwerkje dit lijkt me wel voldoende voor max 16 mensen.

Is dat het ook ? als er 1 server op 10mbit staat te draaien treed er toch geen lag op als er 16 mensen op spelen ? (ervan uitgaande dat het niet aan het systeem ligt)

<edit>
Btw wordt het beter een tcp/ip of beter een ipx netwerk ? Voor tiberian Sun heb je zowiezo alweer ipx nodig dus heeft het veel zin om voor UT, CS e.d nog tcp/ip erbij in te stellen ? Dan moet je ook weer een gedoe doen met het instellen van ip's of een DHCP server dus wel een beetje nadeel.
</edit>

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

ik heb dan wat tips heb ook wat lan's op 10mbit gedraait met 8 poort's noname tot 24 poort's zooi. het blijf collisens geven maar ga NIET over het netwerk file kopieren en zorg er voor als je 2 games tegelijk je 2 servers hebt maar meer dan 2 games wordt traag

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou met 16 mensen toch kijken of je niet een 100mbit lan kan krijgen (of een 10mbit switch), dan kun je teminsten nog spelletjes spelen terwijl iemand anders een film zit te kopieeren oid.
Je kunt ook gewoon IPX en TCP/IP installeren, dat is wel zo makkelijk.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
niet iedereen heeft een 100mbit kaart dus dan zou je een 10/100 switch/hub moeten hebben en die zijn echt niet in mijn budget want ik ben niet van plan alles zelf te betalen..

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Zeker gaan voor een switched netwerk. Desnoods 10 Mbit switched.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik zie bij de pricewatch geen enkele betaalbare switch staan en ik zie bovendien geen enkele 10mbit switch staan maar die wil ik toch niet hebben want dan moet ik bij een volgende LANparty WEER een nieuwe switch kopen dus dan ga ik liever voor een termijnsinvestering...

Wat nog wel een beetje betaalbaar lijkt zijn de switching hubs...wat was ook alweer daar het nadeel van ?

Kan iemand anders een winkel geven waar ze voor redelijke prijzen switches verkopen ? Dan koop ik er nu wel 1 en hang daar nog een hub achter dat zal wel schelen toch ? En dat kan technisch toch ook gewoon ?

sorry voor de vele vragen, ik wil nou eenmaal alles weten ;)

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Eventjes nog iets (wat voel ik me lastig vandaan :o )

121768 SITECOM 16 POORT LAN SWITCH 10/100MBPS NLG 595,00

120985 SITECOM 10/100 SWITCH 8 POORTS NLG 329,00

Deze zijn dus de enige switches die ik nog betaalbaar zou vinden. Maar bij anandtech had ik een review van verschillende 8ports switches gelezen en daar spraken ze bij de goedkoopste over $100 en dat is bij mijn weten 250 gulden ofzo ? Ik weet de koers niet...

Dus weet iemand het misschien waarom ik alleen dure switches zie ?

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 12:04
switches zijn gewoon te duur voor thuisgebruik :( kan er niet een of ander shite merk gewoon cheapass switches gaan bouwen? (trust ofzow)

Verwijderd

Kan je niet -ipv een switch- in een server twee NIC's zetten, een 10Mbit en een 100Mbit

Verwijderd

Kwaliteit heeft nou eenmaal z'n prijs.
Stop met mokken en leg gewoon die paar honderd gulden op tafel.
1000 piek voor een 16 poorts 10/100 Mbit switch is niet duur.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

... en dan 2 16 poort hubs , een 10 en een 100Mbit. en de PC als bridge ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Die sitecom heb ik ook prima geval

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kwaliteit heeft nou eenmaal z'n prijs.
1000 piek voor een 16 poorts 10/100 Mbit switch is niet duur.[/quote]Sorry dat ik het even moet zeggen maar ik ben geen 40+er met zoveel geld op zijn rekening dat ie niet weet wat ie er mee moete doen hoor :(
ofwel: 't geld groeit niet op m'n rug !

Het is dus eigenlijk alleen voor LAN's die ik organiseer. Ik bedoel, ik vind het leuk om er tijd in te steken enzo maar ik ga niet ffe een rug uittrekken voor zoiets.

Ik denk dat ik de aankomende lanparty gewoon met 2 hubs doe of misschien met 1 8ports switch en een hub erin gedouwd zodat 7 mensen op die switch zitten en nog eens 6 ofzo een 10mbit hub delen. Maar zelfs dat vind ik een behoorlijk dure grap.

edit:

Btw kan iemand mij vertellen of ik dan gewoon ooit nog eens een extra switch erbij kan bouwen dus dat ik een switch op een switch aansluit zonder dat dat ten koste gaat van snelheid oid. ?

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:48
Zelfs een 3com switch (oke een officeconnect) kost GEEN rug.

voor een 8 ports switch (van 3com):
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=8972

Je kan ook een 4 ports switch kopen en daar die hub's op aansluiten samen met de server.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Even afgezien van wat BETER is, 10 Mbit voor een LAN party van een man of 16 is te doen. Het enige probleem wat je gaat krijgen is als 8 man van elkaar aan het leechen zijn, en de rest aan het gamen is, dat gaat elkaar in de weg zitten.

Wat goedkope switches betreft: die doen het onder hoge belasting (met z'n allen van elkaar leechen) over het algemeen knap beroerd. Ik zit zelf liever met 20 man op een 100 Mbit hub dan met 10 man op een 10 Mbit switch...

Kwaliteit heeft z'n prijs. De meerprijs van high end apparatuur komt echt niet alleen uit de extra management faciliteiten...

edit:Switches kun je altijd toevoegen; alleen neemt je capaciteit niet toe, alleen de efficientie, doordat er geen bandbreedte verloren gaat aan collisions. Verder heb je met een switch theoretisch geen last van elkaar als poort 1 naar poort 2 kopieerd, en poort 3 maar poort 4. Budget switched hebben met name met het laatste nogal eens moeite (einde edit)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 18:23 schreef tOcoOl32 het volgende:
Wat nog wel een beetje betaalbaar lijkt zijn de switching hubs...wat was ook alweer daar het nadeel van ?

Kan iemand anders een winkel geven waar ze voor redelijke prijzen switches verkopen ? Dan koop ik er nu wel 1 en hang daar nog een hub achter dat zal wel schelen toch ? En dat kan technisch toch ook gewoon ?[/quote]Hmmm, op de laatste PC plukdag in de RAI bij Hacom (Hilversum) een switch hub (8-poorten)gekocht voor de prijs van maar liefst 175,00! :)
Ik zit er met 6 machines op te werken en ben tot dusver zeer tevreden over de performance!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• witchdoc
  • Laatst online: 18-08 16:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>edit:Switches kun je altijd toevoegen; alleen neemt je capaciteit niet toe, alleen de efficientie, doordat er geen bandbreedte verloren gaat aan collisions. [/quote]dit moet ik toch ECHT wel even tegenspreken hoor!
Je kan helemaal niet zomaar effe een aantal switchjes gaan koppelen.. je kan er inderdaad een aantal gaan stacken als ze hiervoor uitgerust zijn.. maar dat heeft ook een limiet.
En als je ze gaat cascaderen (via normale porrt, crosskabeltje) dan gaat't helemaal foutlopen.. OOK bij de duurdere
en zeker als je 100Mbs switchje gaat nemen

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 23:09 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Kwaliteit heeft nou eenmaal z'n prijs.
1000 piek voor een 16 poorts 10/100 Mbit switch is niet duur.[/quote]als je een beetje uitkijkt vind je al een goeie switch voor veel minder dan dat geld hoor.. wij verkopen die dingetjes al voor onder 1000 NLG en ik durf best zeggen dat 'wij' nogal ERG duur zijn.. als we geen korting geven dan he ;)

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 16:11 schreef tOcoOl32 het volgende:
niet iedereen heeft een 100mbit kaart dus dan zou je een 10/100 switch/hub moeten hebben en die zijn echt niet in mijn budget want ik ben niet van plan alles zelf te betalen..[/quote]welk is je budget ongeveer eigenlijk? is misschien beetje onbeleeft om dit te vragen maar't helpt wel meteen om goeie raad te geven he :)

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 18:23 schreef tOcoOl32 het volgende:
Ik zie bij de pricewatch geen enkele betaalbare switch staan en ik zie bovendien geen enkele 10mbit switch staan maar die wil ik toch niet hebben want dan moet ik bij een volgende LANparty WEER een nieuwe switch kopen dus dan ga ik liever voor een termijnsinvestering...

Kan iemand anders een winkel geven waar ze voor redelijke prijzen switches verkopen ? Dan koop ik er nu wel 1 en hang daar nog een hub achter dat zal wel schelen toch ? En dat kan technisch toch ook gewoon ?

sorry voor de vele vragen, ik wil nou eenmaal alles weten ;)[/quote]weer: wat vind jij betaalbaar?

een echte switch kan van poort1 naar poort 3 'switchen' en terwijl van poort4 naar poort2.^
stel dat bij zo'n switching HUB dingetje poort1 10Mbs is, en die gebruik je dan zijn ALLE 10Mbs poorten even bezet,.. dit is dus ietsje trager omdat je het achter elkaar moet gaan switchen ipv tegelijk..

beetje brakke uitleg, maar als je't niet snapt, ICQ je morgen maar, dan bezorg ik je wel eens een tekeningetje dat alles ECHT duidelijk maakt
(nu geen zin, want dan moet'k win98 weer booten; scanner doet't niet in win2000... iemand drivers voor zo'n Guillemont Scan parallel 36-bit scannertje toevallig?)

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

www.eystein.nl
target switch 10/100 8 port
230 piek...

heb hem , werkt perfect

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
kijk, dat zijn prijzen die een beetje redelijk zijn maar als ik bij pricewatch kijk kan ik concluderen dat ze maar weinig switches hebben staan...jammer

Ik kijk nog wel ffe als die 300,- post van mij niet doorgaat ga ik denk ik die kopen en dan plug ik er nog wel een hubje achter...is in ieder geval wat sneller dan :)

Verwijderd

Hehe als ik dat zo hoor van dat kopieëren en game tegelijk dat dat goed gaat, dan heb ik al zin in de volgende LAN party hier, want dan gaan we over op een 10/100 mbit switch :)
Netwerk was altijd bagger op voorgaande LAN's hier. Met 10 mbit hubje :(

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dit moet ik toch ECHT wel even tegenspreken hoor![/quote]Dat mag, uiteraard, maar...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kan helemaal niet zomaar effe een aantal switchjes gaan koppelen..[/quote]Dit is niet correct.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> je kan er inderdaad een aantal gaan stacken als ze hiervoor uitgerust zijn.. maar dat heeft ook een limiet.[/quote]Ze hoeven er niet voor 'uitgerust' te zijn. Dat zijn ze namelijk allemaal. Of de fabrikant een uplink poort heeft aangebracht is een detail, dat maakt slechts het gebruik van een kruiskabel overbodig.

De limiet wordt fysiek bepaald door de hoeveelheid MAC adressen die het geheugen aankan.

Uiteraard krijg je op een gegeven moment problemen met (een teveel aan) boardcasts, maar dat is het gevolg aantal hosts, en is in feite volkomen onafhankelijk van het aantal switches. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En als je ze gaat cascaderen (via normale porrt, crosskabeltje) dan gaat't helemaal foutlopen.. OOK bij de duurdere
en zeker als je 100Mbs switchje gaat nemen[/quote]Een normale poort met een kruiskabel is hetzelfde als een uplinkpoort met een normale kabel...

Volgens mij ben je in de war met repeaters...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 september 2000 23:12 schreef Aaargh! het volgende:
... en dan 2 16 poort hubs , een 10 en een 100Mbit. en de PC als bridge ?[/quote]Dat bedoel ik ja, Je moet me alleen niet vragen hoe :?
Pagina: 1