Win2000 - mod_php4 - SQL Server 2000

Pagina: 1
Acties:

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eigenlijk vind ik dit topic hier niet thuishoren, maar in NT, PNS en WOS zit er denk ik al helemaal niemand op te wachten.

Ik heb op dit moment draaien:
* Windows 2000 Professional
* Apache 1.3.20 met oa mod_php
* PHP 4.1.2

Op diezelfde machine draait MS SQL Server 2000 (dev ed).

Ik probeer nu deze databaseserver aan te spreken met de mssql lib in PHP. Alles gaat goed (connectie, database selecteren) maar als ik een query uitvoert gaat Apache op zijn bek (waarschijnlijk door mod_php).

Heeft iemand dit ooit draaiende gekregen (ik kon er erg weinig over vinden namelijk)?

Ik zal straks ook even PHP als CGI ernaast draaien en kijken wat er dan gebeurt (maar ik ga er vanuit dat dat gewoon goed gaat, dat heb ik vaker gedaan).

Iemand een idee?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zaterdag 20 april 2002 17:05 schreef tomato het volgende:
Eigenlijk vind ik dit topic hier niet thuishoren, maar in NT, PNS en WOS zit er denk ik al helemaal niemand op te wachten.

* PHP 4.1.2

Ik probeer nu deze databaseserver aan te spreken met de mssql lib in PHP. Alles gaat goed (connectie, database selecteren) maar als ik een query uitvoert gaat Apache op zijn bek (waarschijnlijk door mod_php).

Heeft iemand dit ooit draaiende gekregen (ik kon er erg weinig over vinden namelijk)?

Ik zal straks ook even PHP als CGI ernaast draaien en kijken wat er dan gebeurt (maar ik ga er vanuit dat dat gewoon goed gaat, dat heb ik vaker gedaan).

Iemand een idee?
Ik heb het met IIS ooit een keer aan de praat gekregen... Maar dat is met PHP4.0.4pl1 geweest... Das dus wel een tijdje geleden....

Zegt de error log nog iets?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• tomato
  • Niet online
LuCarD: Ik heb het met IIS ooit een keer aan de praat gekregen... Maar dat is met PHP4.0.4pl1 geweest... Das dus wel een tijdje geleden....
Ik denk dat het echt aan mod_php ligt in dit geval ;(
Zegt de error log nog iets?
Nee, Apache crasht meteen en heeft daar dus waarschijnlijk geen tijd voor gehad.

Ik kan niets tracen, want Visual Studio .NET's debug optie die ik krijg bij de crash wil er niets mee.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Probeer eens een nwe versie van Apache?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• tomato
  • Niet online
LuCarD: Probeer eens een nwe versie van Apache?
2.0.x wil ik nog niet aan, want ik draai mod_php, mod_perl, mod_snake en mod_ruby en dat zie ik me nog niet allemaal in een uurtje weer draaiende krijgen onder Apache 2 (volgens mij kan het allemaal nog niet eens).

Maar 1.3.24 zou ik inderdaad wel even kunnen proberen ;)

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

B2

wa' seggie?

Op zaterdag 20 april 2002 17:05 schreef tomato het volgende:
* PHP 4.1.2

Moet je beslist mod_php gebruiken?
Ik gebruik zelf voor deze opstelling gewoon de meegeleverde SAPI module van PHP om connectie te maken.
Werkt perfect.

• tomato
  • Niet online
Ik gebruik toch echt liever mod_php als het even kan. Ook heb ik enkele applicaties die gebruik maken van mod_php functionaliteit.

Dus, ja, ik wil het werkend krijgen met mod_php.

Ik zal straks ook eens kijken of het me wel lukt via de Sybase extensions (binnenkort op andere platformen zal dat sowieso moeten).

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Meer mensen hebben problemen met mssql_query en Win2000. Zie bijvoorbeeld bug 11621. Oplossingen (work-arounds) worden daar ook gegeven.

//Edit: the keywords are 15632 and 15192 :) Misschien ff zoeken naar 4.0.5?

This can no longer be ignored.

• tomato
  • Niet online
Erik Jan: Meer mensen hebben problemen met mssql_query en Win2000.
Ik heb ook veel problemen hierover gevonden, maar slechts weinig leken met die van mij overeen te komen.
Zie bijvoorbeeld bug 11621. Oplossingen (work-arounds) worden daar ook gegeven.
Daar is heb probleem opgelost met Apache, maar dat draai ik al.
//Edit: the keywords are 15632 and 15192 :) Misschien ff zoeken naar 4.0.5?
Die tweede komt niet met mijn bevindingen overeen, ook als ik 1 row opvraag crasht hij gelijk. En dan nog vind ik het niet echt een optie om terug te stappen op 4.0.5, zeker niet op Windows.

De eerste (15632) lijkt echter wel exact hetzelfde te hebben (alleen draait hij IIS). Als ik een query afvuur die 0 rows terug geeft gaat alles goed.

Ik dacht eerst dat het aan mod_php lag, maar dat lijkt gelukkig niet zo te zijn. Ik weet dat ik het 'vroeger' wel kon met CGI PHP, dus zojuist heb ik dat nog even geprobeerd. Zelfde server, maar het 'test.cgiphp' ;) script geeft hetzelfde resultaat als het 'test.php' script (zelfde inhoud, ook wanneer er 0 rows terugkomen gaat het goed.

Het lijkt dus echt aan de mssql lib in PHP 4.1.x (iig 4.1.1 en 4.1.2) in combinatie met SQL Server 2000 te liggen.

Als ik nog tijd heb zal ik vannacht eens proberen of het me lukt met de Sybase extension (heb ik nog nooit naar gekeken onder Windows), maar eigenlijk ben ik daar ook niet blij mee :(

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

tomato:
Daar is heb probleem opgelost met Apache, maar dat draai ik al.
Als ik het goed lees heeft hij het nog niet opgelost ("There is a bit better situation on Apache, but PHP is also very unstable in both CGI/module versions"). ODBC wordt hier wel als oplossing gegeven, maar of je daar blijer van wordt dan die Sybase extension :)
En dan nog vind ik het niet echt een optie om terug te stappen op 4.0.5, zeker niet op Windows.
Raar is dat ik nix kan terugvinden in de ChangeLog van 4.0.6 wat hiermee te maken zou kunnen hebben, dus of het terugstappen naar 4.0.5 uberhaupt werkt...
Het lijkt dus echt aan de mssql lib in PHP 4.1.x (iig 4.1.1 en 4.1.2) in combinatie met SQL Server 2000 te liggen.
Ik heb maar ff de Avg. Score van je bugreportje verhoogd, misschien dat het dan sneller opgelost wordt door Zeev :) Kortom, ff wachten op een update en tijdelijk met Sybase spul of ODBC werken.

This can no longer be ignored.

• tomato
  • Niet online
:Y) (oplossing)

Ik heb even vanalles getuned aan de instellingen en op een gegeven moment werkte het :)
Het bleek aan de mssql.compatability_mode optie te liggen, welke standaard op On staat (wat alleen nodig is voor oude versies van de 3.x PHP serie |:( ). Door deze op Off te zetten lijkt alles nu te werken (mod_php en CGI).

Nadat ik nog even verder las zag ik dat iemand het hier ook al merkte.

Maar goed, het werkt nu, bedankt voor het meedenken allemaal :)
Pagina: 1