Goede DVD speler die ook goed cd-r's gan lezen

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:48
Hallo,

Ik heb op zoek naar een dvd speler (voor de pc natuurlijk) want mijn huidige a-open krijgt kuren. Hij doet er heel lang over om een cd-r te pakken (blijft maar opspinnen, weer niet, opspinnen, niets, enz, enz, enz.) en af en toe heeft ie zelfs moeite met gewone cd's. Maar hijs ook al meer als 2 jaar oud.

Nu ben ik dus op zoek naar een goede kwaliteit dvd speler die ook goed kan omgana met cd-r cdtjes.

Iemand die me opweg kan helpen qua merken enzo?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

Ik ben er eigenlijk ook op zoek naar. Heb een lite on 12x en een 16x dvd speler gehad, heb er nu een van creative 16x maar hier ben ik ook niet tevreden over. Ik kan bij de winkel waar ik werk mijn creative omruilen tegen een samsung maar ik weet niet zeker of die ook wel zoveel beter zijn. Het probleem is steeds dat ie niet goed leest en zo nu en dan rare geluiden maakt (net of er iets over de CD/DVD schuift).

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Aopen. Na veel gezoek bleek het aan de afronding van de CD-R te liggen bij mij. Als je zelfgebrande cd's compleet afsluit bleek je er geen/minder last van te hebben.

In mijn nieuwe kast zit een Pioneer en daar heb ik dit probleem nog niet gehad...wie weet komt het nog (te hopen van niet...)

• Alaksandus
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

Op zaterdag 20 april 2002 17:09 schreef Coronaextra het volgende:
Ik ben er eigenlijk ook op zoek naar. Heb een lite on 12x en een 16x dvd speler gehad, heb er nu een van creative 16x maar hier ben ik ook niet tevreden over. Ik kan bij de winkel waar ik werk mijn creative omruilen tegen een samsung maar ik weet niet zeker of die ook wel zoveel beter zijn. Het probleem is steeds dat ie niet goed leest en zo nu en dan rare geluiden maakt (net of er iets over de CD/DVD schuift).
heb ook nog een A-open gehad maar daar vloog koper uit >:)

Als een god in Nijmegen.

• Phydomir
Op zaterdag 20 april 2002 17:11 schreef Fung het volgende:
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Aopen. Na veel gezoek bleek het aan de afronding van de CD-R te liggen bij mij. Als je zelfgebrande cd's compleet afsluit bleek je er geen/minder last van te hebben.

In mijn nieuwe kast zit een Pioneer en daar heb ik dit probleem nog niet gehad...wie weet komt het nog (te hopen van niet...)
In Nero zet ik altijd dat Finalize vinkje aan.
Dus dat kan het niet zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

ik heb een A-open 12xdvd40xcd dvd speler en die leest alle cd/rw goed en de zoektijd is ook vrij minimaal..maargoed ieder wat wils

[edit] die van mij is dan ook nogmaar net 1jr oud! [edit/]

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zaterdag 20 april 2002 17:18 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Pft en dat werkt bij een computerzaak :r >:) ;) :P

• Phydomir
ff rond wezen neuzen en die Pioneer DVD-A06S 16/40 Slot In lijkt me wel wat. Niet zo heel erg duur en volgens mij wel een goed ding.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze dvd speler.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Ervaring met de Pioneer 305s 16x40(SCSI), deze bevalt prima. Ik neem aan dat zijn IDE broer evengoed presteert.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Meest geliefde DVD lezers die ook erg goed CD-R's lezen, vooral in combinatie met CloneCD zijn de laatste modellen van Toshiba en Lite-On

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14
Op zaterdag 20 april 2002 17:18 schreef Phydomir het volgende:

[..]

nou moet ik zeggen dat ik dan juist problemen krijg. de gewone cdspelers pakken raar genoeg geen gefinalisseerde cdr's.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 14:36 schreef Phydomir het volgende:
ff rond wezen neuzen en die Pioneer DVD-A06S 16/40 Slot In lijkt me wel wat. Niet zo heel erg duur en volgens mij wel een goed ding.

Ja ik heb hm, goed met DVD. Maar verder ben ik er niet zo te spreken over. Ik kan bijvoorbeeld niet tegelijk van mijn brander en dvd naar de hd kopieren. Dan hangt het systeem door die Pioneer. Verder leest ie een heleboel cd slecht, en hij is nogal traag. Alleen slot in is wel grappig.

Ik ben ook opzoek naar een nieuwe ik heb nog geen beslissing kunnen maken.

• Phydomir
Op zondag 21 april 2002 22:25 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

Ja ik heb hm, goed met DVD. Maar verder ben ik er niet zo te spreken over. Ik kan bijvoorbeeld niet tegelijk van mijn brander en dvd naar de hd kopieren. Dan hangt het systeem door die Pioneer. Verder leest ie een heleboel cd slecht, en hij is nogal traag. Alleen slot in is wel grappig.

hmmz.. das niet zo positief.. toch nog maar ff verder kijken :D

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Heb zelf ook zo'n Pioneer slot-in, (of was het slot 1 :>) :+ )

En ben er best tevreden over,leest goed,kan er ook goed mee kopietjes maken rechtstreeks naar m'n Plextor.
Terwijl ze op hetzelfde Ide-kanaal zitten.

In iedergeval tig keer beter als m'n Afreey Dvd-speler,zo'n ding moet je dus nooit kopen. :7

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 12:57
neem een lg dvdspeler. vaak ingebouwd nooit problemen mee gehad.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb ook een Pioneer Slot-in, dat werkt perfect, nergens last mee.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Mijn dvd-speler heeft daar alleen last mee bij MMore cd's :(

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf de Pioneer 305S SCSI, die speler leest echt bijna alle cd-r's >:) Zelfs echt vet beschadigde cd-r's (hebben op m'n bureau gelegen |:( :)

M'n Plextor 8x20x SCSI kon deze vaak niet lezen :(

Een maat van me heeft een Pioneer 106 en die leest ook alles super :) Ik zou dus zeker voor een Pioneer gaan!

Het enigste probleempje is dat die van mij eerst geen 90 minuten cd's wilde lezen, maar volgens mij is dat opgelost na een firmware update :)

webOS all the way!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Een maat van me heeft een Pioneer 106 en die leest ook alles super Ik zou dus zeker voor een Pioneer gaan!
Daar heb ik niks aan toe te voegen...

Pioneer all the way m8!

Alleen een directe kopie maken van een cd-r op 12x met mijn plextor wil niet echt lukken zonder dat de burnproof elke keer aan wordt geslingerd... Op 8x is er geen vuiltje aan de lucht! Audio of data maakt niet uit.

Hier nog wat Nero CD Speed info, bij audio cd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
CD Speed        
20 april 2002 - 19:56:05        

CD-ROM drive information        
Vendor  PIONEER 
Product DVD-ROM DVD-106 
Firmware Version    1.09

CD information      
Type    -
Length  --:--:--

Test results        

Transfer rate       
Average 16.42x
Start   16.67x
End 16.35x
Reading type    CLV

DAE quality     
Score   9
Accurate stream Yes

Seek times      
Random  93 ms
1/3 Seek    102 ms
Full    173 ms

CPU usage       
1X  10%
2X  4%
4X  7%
8X  15%

Interface       
Burst rate  N/A

Spinup/Spindown Time        
Spinup Time N/A
Spindown Time   N/A

Disc Eject Time 1.85 sec
Disc Load Time  N/A
Disc Recognition Time   N/A

twitter.com/curly_sanders

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben ook een beetje aan het rondkijken en ben tot 2 dvd spelers gekomen
de Liteon 16x excellente DAE (en de snelste)
en de Toshiba erg snel in het overslaan van fouten met Clonecd.
en voor de rest zijn ze allebei goed zover ik kan lezen.

Denk dat ik voor de Liteon ga.

• GUBO
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik heb een Pioneer 106S slot-in en nog nooit problemen gehad.

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29

mno

Op maandag 22 april 2002 08:50 schreef hjs het volgende:
Ik ben ook een beetje aan het rondkijken en ben tot 2 dvd spelers gekomen
de Liteon 16x excellente DAE (en de snelste)
...
Denk dat ik voor de Liteon ga.
Liteon spelers doen snelle DAE in burst-mode maar in de secure-mode van Exact Audio Copy schijnt het behoorlijk tegen te vallen. Dat wijst dus op een niet-foutloze DAE.

Ik heb zelf een Asus 12-speed. Die is in secure mode heel erg snel. En is ook nog eens regiovrij te maken door 1 jumpertje weg te halen :9

Gewoon rösti

Verwijderd

ik heb een creative 12x. Na enkele maanden heeft die al het loodje gelegd.
Heb zowieso geen hoge pet meer op van creative.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:33
Ik heb ook een probleem met mijn BTC dvd speler, ik heb deze aangeschaft omdat deze volgens de winkel errug stil is, maar hij leest audio's vaak gewoon niet en dat niet alleen met cd-r's ,

vorige week had ik nog ff een 24x cd-rom aan mijn pc hangen, die tot mij verbazing wel alle cd's die men dvd speler niet afspeelde wel afspeelde

is dit ook op een of andere manier op te lossen, tis toch belachelijk dat ik bepaalde audio cd's toch niet kan afspele op mijn pc

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 14:36 schreef Phydomir het volgende:

Ik heb tot nu toe alleen positieve ervaringen met dit ding, slot-in is handig, hij is stil (zeker in de 'quiet-mode') en toch redelijk snel. Enige nadeel is dat de retail versie (die jij aangeeft (heb ik ook btw)) slecht te verkrijgen is. Ik heb hem besteld bij beat-it.
Op zondag 21 april 2002 22:25 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

Dit probleem heb ik dus niet hoor, ik heb net nog twee CD's (DivX, dus grote files) tegelijk naar mijn HD gekopieerd (vanaf de DVD en de CD-rom (LG 52x)) en dat gaf geen problemen. Ze zitten nog op hetzelfde IDE-kanaal ook...

• Phydomir
Op zondag 28 april 2002 02:11 schreef Gerwen het volgende:
Ik heb tot nu toe alleen positieve ervaringen met dit ding, slot-in is handig, hij is stil (zeker in de 'quiet-mode') en toch redelijk snel. Enige nadeel is dat de retail versie (die jij aangeeft (heb ik ook btw)) slecht te verkrijgen is. Ik heb hem besteld bij beat-it.
[..]
Bij de pricewatch staat ie wel. Dus das geen probleem. Bestal wel vaker dingen op internet.
Was btw €99 icl. verzend kosten, dus dat valt nog wel mee.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Samsung DVD speler raad ik in ieder geval af... heb hier twee liggen (deze types worden inmiddels niet meer verkocht) en ze zijn snel met DVD's, redelijk met fabrieks CD's maar echt triest met CD-R/CD-RW: het duurt lang om de discs te vinden, de transferrate gaat vaak niet over de 12 speed heen, etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

pak een pioneer

goeie ervaring, heb hem zelf al twee jaar

zo een tray in uitvoering 105 model

nu de opvolger 106 is nog iets beter, dus denk dat je daar dik tevreden mee zult zijn.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

PiONEER all the way! je krijgt er echt geen spijt van

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Hmz, dan zal die Pioneer van mij wel brak zijn. Want die 106S heeft echt dikke problemen.

Verwijderd

Ik heb nog niet zo lang een dvd-speler.
Vorige week kocht ik een Benq (voorheen Acer) 1648a

Toen ik audio ging rippen stond ik versteld van de snelheid.
De laatste track ging op 41,5x :9

Verder leest ie alles wat ik er in douw.
M.a.w. Ik ben erg tevreden :)
Pagina: 1