[UPS] Hoe lang kan hij offline?

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Ik vroeg mij af hoe lang je een UPS zonder stroom kunt laten staan, bijvoorbeeld ter opslag, zonder dat de accucapaciteit naar de maan gaat.
Ik heb namelijk zicht op 2x een 19" Compaq Server UPS (zo'n zware, zowel qua gewicht, als qua capaciteit) die op het moment offline zijn. Als ik die dingen besluit de komende periode ook niet te gebruiken, hoe kan ik dit dan het beste afvangen? Moet ik ze eerst leeg laten lopen (en hoe dan) of zijn die dingen "slim" genoeg om halfvol buiten gebruik opgeslagen te worden?

Als iemand mij hierover iets meer kan vertellen ben ik helemaal uit de brand...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zullen wel zuuraccu's zijn, kan niet echt veel kwaad.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 18:52 schreef sebastius het volgende:
Zullen wel zuuraccu's zijn, kan niet echt veel kwaad.
Niet echt veel kwaad? Als in, stel dat ik ze nu een jaar laat staan, kan ik daarna ze weer vrolijk gaan gebruiken? (Heb namelijk ook nog een ietsje oudere APC UPS staan, zou die dan ook nog te gebruiken zijn?) Hoe lang gaan UPS-en ongeveer mee?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zaterdag 20 april 2002 19:47 schreef Kippenijzer het volgende:

[..]

Niet echt veel kwaad? Als in, stel dat ik ze nu een jaar laat staan, kan ik daarna ze weer vrolijk gaan gebruiken? (Heb namelijk ook nog een ietsje oudere APC UPS staan, zou die dan ook nog te gebruiken zijn?) Hoe lang gaan UPS-en ongeveer mee?
Hang ze desnoods tussen de CV ofzo, maar je moet je wel regelmatig gebruiken volgens mij hor!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Accu's die in UPs-en gebruikt worden zijn redelijk onderhoudsvrij.
De meeste UPS-en die ik ken gaan eens in de zoveeltijd zelf even aan om te testen en de accu's wel ff aan het werk te zetten.
Hoelang wil je 'm off-line houden? een half jaar moet volgens mij wel zonder problemen lukken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Die accu's kunnen best lang offline blijven (een jaar zelfs volgens mij) zorg er echter wel voor dat je ze voor t eide v/d batterij (dattie leeg is) oplaad! De batterijen lopen heel langzaam leeg als ze offline zijn en als ze helemaal leeg zijn kan je batterij naar de kl*te gaan :(

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 16:54

snoei

kabels... :D

heel goede oplossing:

neem een gloeilampje van 10 watt ofzo. Sluit deze aan op de UPS. Zet vervolgens de UPS via een tijdklok op het net en laat hem 12 uur aan, 12 uur uit.

zo wordt de accu gewoon gebruikt.
Pagina: 1