Hoe snel (vergeleken met intel) is een cyrix 134 Mhz. Ik wil snel een nieuwe conputer (700 Mhz, 128 Mb, 20 GB etc.) want dit kloteding schiet niet op!! Ik heb dit ding (tweedehands) als Pentium 166 Mhz gekocht. (oplichters)Toch kan ik veel draaien: Bijna alle Macromedia programma's, Photoshop, Office 2000, en Halflife draait ook soepel. (met voodoo 3 2000, 16 mb). Dus had ik op een gegeven moment evenveel videogeheugen als werkgeheugen en moest er maar wat bij. Nu heb ik een benchmarkscore tussen een pentium 166 en 233 in. Nu wou ik wel eens weten hoe snel mijn processor nou eigelijk is.
Verwijderd
Ik heb zelf ook een Cyrix P166+ (die dus op 133 Mhz draait, dat is standaard bij die cyrixen). En ik heb ook een hele tijd een intel 133 gehad.
Die cyrix haalde met koe 280 kkeys/s en de intel maar 180 kkeys/s, dus de performance voor de gemiddelde kantoorapplicatie van de cyrix is toch wel hoger. In half-life haalde ik echter met de cyrix minder dan de helft van het aantal frames dat ik met de intel haalde. Die cyrix lijkt dus geen fpu te hebben, dus voor de 3d-spellen en applicaties is ie niet echt geschikt.
Ik vind het trouwens wel leuk om te horen dat jij met die Voodoo 3 daar dus een stuk minder problemen mee hebt. Ik heb altijd een videokaartje zonder 3d-functies gehad in mijn cyrix, maar dat werkte dus niet echt lekker. Verder heb ik ook nog wel eens een voodoo 1 erin gehad, dat maakte het wel beter, maar die ging er onregelmatig, waardoor het spelgenot er ook nog niet goed genoeg van werd. Blijkbaar compenseert die voodoo 3 dan toch nog wel een flinke hoeveelheid van het gebrek van de cyrix cpu.
Die cyrix haalde met koe 280 kkeys/s en de intel maar 180 kkeys/s, dus de performance voor de gemiddelde kantoorapplicatie van de cyrix is toch wel hoger. In half-life haalde ik echter met de cyrix minder dan de helft van het aantal frames dat ik met de intel haalde. Die cyrix lijkt dus geen fpu te hebben, dus voor de 3d-spellen en applicaties is ie niet echt geschikt.
Ik vind het trouwens wel leuk om te horen dat jij met die Voodoo 3 daar dus een stuk minder problemen mee hebt. Ik heb altijd een videokaartje zonder 3d-functies gehad in mijn cyrix, maar dat werkte dus niet echt lekker. Verder heb ik ook nog wel eens een voodoo 1 erin gehad, dat maakte het wel beter, maar die ging er onregelmatig, waardoor het spelgenot er ook nog niet goed genoeg van werd. Blijkbaar compenseert die voodoo 3 dan toch nog wel een flinke hoeveelheid van het gebrek van de cyrix cpu.
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb zelf ook een Cyrix P166+ (die dus op 133 Mhz draait, dat is standaard bij die cyrixen). [/quote]Oh? Zoeen heb ik ook, maar die draait gewoon op 166MHz hoor!
Alleen windows 2000 geeft hem na een herinstal opeens weer als een 80486
Alleen windows 2000 geeft hem na een herinstal opeens weer als een 80486
Verwijderd
Ik denk toch echt dat die cyrix P166+ standaard op 133 Mhz hoort te draaien. Moet je maar eens in de handleiding van je moederbord kijken. Daar staat dan hoe je de jumpertjes moet zetten voor die cyrix en dan vergelijken met de intel 133. -> FSB voor cyrix op 66 Mhz en multiplier 2.
En dat ie als 486 wordt herkent, heb ik ook vaak problemen mee gehad, dat kon in de tijd dat ie net nieuw was nogal eens er lullig zijn, aangezien programma's en spellen niet wilden starten op pc's van de 486-generatie, terwijl je pc qua snelheid nog best in de buurt van de pentiums zat.
En dat ie als 486 wordt herkent, heb ik ook vaak problemen mee gehad, dat kon in de tijd dat ie net nieuw was nogal eens er lullig zijn, aangezien programma's en spellen niet wilden starten op pc's van de 486-generatie, terwijl je pc qua snelheid nog best in de buurt van de pentiums zat.