Toon posts:

[VB] Form altijd zichtbaar maken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een form met een transparency van 50%, maar deze zou altijd op de voorgrond moeten blijven ook al open je andere programma's.

MAAR je moet de programma's toch nog kunnen bedienen ook al is de form op de voorgrond.

Is dit mogelijk?

De bedoeling is om de video-in af te spelen op die form en zodat je tv kan kijken als je toch nog met de pc bezig bent.

PS: De code om de video-in te laden heb ik ook al.

hartelijk dank

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 17:54

Sponge

Serious Game Developer

www.pscode.com ->always on top ?

Daar vindt je vast wel iets :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die site al overlopen en ik vind er niet wat ik nodig heb. Dit is toch ook www.planet-source-code.com hè?

Maar de bedoeling is dus eigelijk dat alle programma's transparant zijn en de ene form niet.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

In [topic=464593] heb ik een linkje geplaatst naar Translucent.zip. Daar zit ewen sample-exe in, translucent.exe, als je die runt en een vinkje zet bij Use Colorkey, wordt je window compleet transparant (op dse checkbox na ;)), en kun je gewoon door de window heen in het achterliggende programma klikken.
Die in combinatie met always on top komt een beetje in de richting, misschien kun je de boel wat verbouwen dat ie niet helemaal transparant is. Is iig een leuk sampletje ;)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de link.
Ik heb proberen de code te combineren.
maar als je die Colorkey gebruikt en je maakt de form transparant (50%) met een extra code, dan blijkt het niet meer te werken (dan kan ik niet meer de programma's bedienen die achter de form zitten)

Toch hartelijk dank ...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 16:14

Crazy D

I think we should take a look.

Da's jammer... Misschien kan het dan wel gewoon helemaal niet.

Je zou nog kunnen proberen (als je tenminste zin hebt om ff moeilijk te gaan doen :P) kunnen detecten welke window achter die van jou zit, en als er dan op wordt geklikt (op jouw progje dus, maar zeg ter hoogte van een button die daar op de window achter jouw progje staat), de mouse-message door te sturen naar die window. Of dat heel handig is weet ik niet ;) Maar 't zou misschien een mogelijkheid kunnen zijn :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1