Toon posts:

[3d max] raytrace material & transparancy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zit met dit probleem:

Ik heb een sphere met raytrace material in een animatie.
In de sphere zit een object met eigen belichting. De sphere is ook zelf belicht.
Nu wil ik de sphere transparant laten worden in 100 frames en wel zo dat de belichting ook door de sphere heen het object gaat belichten. De sphere transparant maken is geen probleem alleen krijg ik die belichting niet goed.

Ik krijg de belichting op het object alleen zoals ik wil bij het laatste frame waar de visibility van de sphere op 0 staat (properties sphere). 1 frame daarvoor staat die visibility op 0,05 en dan zie je de sphere bijna niet meer, maar nog geen belichting op het object erin. Hoe doe ik dit ? Ik heb al van alles geprobeerd, transparancy noise maps etc.., en ik word langzaam gek.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gebruik de exclude functie van je lampen. Belicht de objecten afzonderlijk, en dan kun je voor de lamp die het binnenste object verlicht de bol "excluden", zodat deze geen licht en schaduwen heeft van deze lamp.

specs

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je snelle reply gladiool, alleen kan dat volgens mij niet. Als ik exclude dan exclude ik dat object in de hele animatie. Je kan exlclude niet animeren, toch ?

Dit stukje wat ik probeer op te lossen is 100 frames uit een movie van 1800 frames. Opnieuw belichting starten betekent alles opnieuw renderen. Geen reele optie.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gebruik je lichten met ray-traced schaduwen? want die komen door de sphere heen op het object, als je de transparency in het raytrace materiaal verminderd.

specs

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb je beet hier ! .. top !

Het zijn inderdaad de shadow maps die ik wel kan animeren. Probleem opgelost.

pfff .. zag de bui al hangen en de klant moet het hebben maandag ..

gladiool -> THNX !