[c++][mysql] koppeling mogelijk?!

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 16:20

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Is het mogelijk om zonder odbc/myodbc data te koppelen tussen c++ en mysql? Of zijn daar api's of libs voor nodig?! op mysql.com kan ik het niet vinden.... (en msdn heb ik niet :'( ) .. (ja ik heb de search gebruikt).

traktor scratch!

Verwijderd

Je kan gewoon de C api gebruiken.

Welk platform draai je eigenlijk op ?

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 16:15 schreef Erikie het volgende:
Is het mogelijk om zonder odbc/myodbc data te koppelen tussen c++ en mysql? Of zijn daar api's of libs voor nodig?! op mysql.com kan ik het niet vinden.... (en msdn heb ik niet :'( ) .. (ja ik heb de search gebruikt).
Kijk maar eens bij de downloads... een hele lijst.

In principe kan je uit twee dingen kiezen: direct gebruik maken van de mysqlclientlib of indirect (en wat algemener) via odbc (door de myodbc drivers te installeren en dan van een odbc library gebruik te maken).

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
laatmaar.. heb t wel gevonden

http://www.mysql.com/doc/C/C/C.html

best simpel gevonden btw :) .. ik draai w2k. en ik wil ook applicaties maken voor windows. en jah, ik moet mysql gebruiken ... waarschijnlijk zal een ander database pakket wel geschikter zijn, maar ik ben nogal n00b op c++ gebied, en mysql ken ik goed.. vandaar ...

traktor scratch!

Verwijderd

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 16:19 schreef Erikie het volgende:
ik draai w2k. en ik wil ook applicaties maken voor windows. en jah, ik moet mysql gebruiken ... waarschijnlijk zal een ander database pakket wel geschikter zijn
Waarom pak je dan niet Ado / oledb dan maakt het (inprinciepe) niet meer uit of je er een mysql , oracle, access of mssql databeest onder hangt, en kan je later evt nog wisselen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 16:19 schreef Yarvieh het volgende:
dat is C de C++ api staat http://www.mysql.com/documentation/mysql++/index.html daar..
De C lib is ook met C++ prima te gebruiken hoor.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
ja kijk, ik probeer gewoon een mysql dbase op een linux machine te connecten, en die is niet via odbc gekoppeld.. vandaar.. maar ik ga ff researchen.. (ps, topic werd toch gesloten?!)

traktor scratch!

Pagina: 1