Toon posts:

MSI K7T Turbo & 133Mhz???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e hands msi K7T Turbo moederbord op de kop kunnen tikken, maar nu heb ik dus verschillende problemen...

Het moederbord (geheugen + proc) wil niet op 133Mhz, ook niet met de jumper...

als ik hem uitzet, en meteen weer aan start hij NIET op, als ik hem METEEN weer aanzet, en dan reset, werkt hij wel :?

Beetje vreemd, heeft er iemand antwoorden? Kan het aan het geheugen liggen? Kan het aan het mobo liggen?

/edit/
Het gaat overigens om 128Mb SD-ram geheugen wat zowel op 100 als op 133Mhz werkt....

het moederbord start wel gewoon op op 100Mhz, maar ziet dan slechts 1150Mhz van de cpu :( (1533 moet dat zijn...)

/edit2/
nieuwste bios update mocht ook niet helpen.........

Verwijderd

bij mijn turbo2 gaat hij ook niet op 133 fsb , als je de multiplier lager zet dan moet het wel lukken hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 16:54 schreef mchacken het volgende:
bij mijn turbo2 gaat hij ook niet op 133 fsb , als je de multiplier lager zet dan moet het wel lukken hoor
Bedankt voor het antwoord, maarre, multiplier? waar zet ik dat lager? In de bios????
Zou namelijk wel fijn zijn als ie wel gewoon op 1533 Mhz draait, zoals het moederbord maximaal aankan, en de cpu gewend is.... (is gewoon 1800+)

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op zaterdag 20 april 2002 17:59 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord, maarre, multiplier? waar zet ik dat lager? In de bios????
Zou namelijk wel fijn zijn als ie wel gewoon op 1533 Mhz draait, zoals het moederbord maximaal aankan, en de cpu gewend is.... (is gewoon 1800+)
Gewoon in je bios en zet alles dan eens op default, staat in het kopje "Frequency/Voltage Control"

En ook jumper J17 eraf halen, maar dat zal je al gedaan hebben. Heb je geen mobo-boekje erbij kunnen krijgen.
moet lukken.

Check my sign. voor mijn mobo :7

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin me toch af te vragen of het moederbord niet kapot is... ;(

Ik heb hem nu op 1800+ draaien :) Helemaal happy, maar...
Als ik nu de pc aanzet, krijg ik vaak geen beeld, en blijven die 4 ledjes in het moederbord allemaal ROOD :(
Druk ik de reset knop in, beginnen een paar ledjes groen te worden enzo, en start hij soms wel, soms niet op...

Wat zou ik hiermee moeten doen? Moet ik iets veranderen, zodat hij het wel doet? Of is het moederbord gewoon kapot?
Waar ligt de fout?? Is niet echt leuk zo ;( ...

/EDIT/
Hij blijft bijna altijd hangen op 0100 / 1011...(weet niet hoe ik het led moet bekijken, van boven naar onder neem ik aan; 0100)
Dit wil op mijn moederbord zeggen....
0100: Memory detection test, testing onboard memory size, possible problem: the memory module might be damaged or not installed properly

1011:Initializing floppy drive controller, this wil initialize floppy drive and controller.
possible problem: the floppy drive cable might not be installed

Wel, het geheugen werkte een paar dagen geleden nog perfect op een ander moederbord, en het diskettestation zit gewoon aangesloten.......

Het vreemde is, dat wanneer ik op RESET duw, en die ledjes weer van voor af aan beginnen, hij het WEL gewoon doet :?
Iemand tips?? Toch maar even naar MSI e-mailen??

[b]/EDIT2/[/b]

0000 (allemaal rood :( ) wil zeggen;
System power ON
This will start the BIOS Initialization

possible problem:
The processor might be damaged or not installed proberly

Tja, wat nu?? Ik heb niet NOG een moederbord om de AMD XP cpu op te testen, maar nogmaals, als ik even op reset duw, dan geeft hij geen van deze foute weer.... :?
Ligt de fout dan toch bij mij? Of is het mobo gewoon echt kapot?? ;( ;( ;(

Verwijderd

ik denk dat dat mobo gewoon een beetje brak is. En de mp van je XP kan je niet zomaar instellen, die is gelocked.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 12:08 schreef ByMeSDy het volgende:
ik denk dat dat mobo gewoon een beetje brak is. En de mp van je XP kan je niet zomaar instellen, die is gelocked.
multiplier:? Dat is denk ik het probleem niet, de xp cpu is gewoon 1800+, en daar draait hij nu ook op, maar ik snap dus niets van dat moederbord, met al d'r foutmeldingen ;(

Verwijderd

bij mij deed de mobo ook raar , ik heb de d-bracked ofzo eruitgehaald en nu doet ie het super goed

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 12:12 schreef mchacken het volgende:
bij mij deed de mobo ook raar , ik heb de d-bracked ofzo eruitgehaald en nu doet ie het super goed
D-bracked?? Heb ik die ook :? ??
Ik ben even het boekje door aan het bladeren ,maar zie daar verder niets van d-bracked.... graag wat meer info :)
alvast bedankt ;) :)

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 19:07

MjB

Ik zou toch een ander reepje 133 Mhz geheugen reepje erop testen. Dit probleem heb ik ook gehad. Mijn geheugen module werkte niet meer op 133 terwijl dat wel zo moest zijn.
Nu doet die module prima z'n werk op 100 in de compu van mijn zus :Y)

Verwijderd

d-bracked is die ene extra usb met led'tjes , haal het eraf en probeer te starten

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 12:17 schreef MjB het volgende:
Ik zou toch een ander reepje 133 Mhz geheugen reepje erop testen. Dit probleem heb ik ook gehad. Mijn geheugen module werkte niet meer op 133 terwijl dat wel zo moest zijn.
Nu doet die module prima z'n werk op 100 in de compu van mijn zus :Y)
Kun je mij misschien even wat geheugen lenen?? ;)

Ik wil graag zeker zijn van mijn probleem, kan zowiezo geen SDram @ 133Mhz meer lenen, maar, mijn moederbord moet het eigenlijk op 100 en op 133mhz doen, waarom gaat het geheugen dan niet gewoon op 100mhz draaien :?
En waarom doet hij het NA de reset WEL??

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

nog meer tips misschien :( ??
Ik starte hem een uurtje geleden op, en toen deed hij het wel meteen, maar 10 minuten geleden, toen ik opnieuw op wilde starten, moest ik weer de reset knop gebruiken om hem aan de gang te krijgen... :(
Pagina: 1