Toon posts:

Geen ftp te bereiken via netwerk [mandrake 8.2]

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan dat wanneer ik een ftp open een fout melding met windows krijg van 502 illigal port command.
ik ging hier heen ftp://ftp.nluug.nl/

btw. met download accelerator doet die helemaal niks meer als iets ftp is??

zal die poort geblock zijn .

veiligheid staat op standaart

owja mirc doet het wel.

denk dat iets me poort 21 heeft geblockt?

waar kan je dit installeen want kan niks vinden over een firewall op de plaats waar die in 8.1 zat!

maar half-life update kan ook niet connecten!

het gekke is dat wanneer ik het op de server een ftp ga bereiken dat opeens alles wel werkt.
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Passive ftp gebruiken.
PASV meestal. Of ergens in de opties van de client klikken dat ie passive moet gebruiken. In IE staat het ergens bij advanced ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
hier wordt ik nu zo moe van!

lees eens! en kijk goed het gaat helemaal niet over ie!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 21:55
Op zaterdag 20 april 2002 15:52 schreef blaataaps het volgende:
Passive ftp gebruiken.
PASV meestal. Of ergens in de opties van de client klikken dat ie passive moet gebruiken. In IE staat het ergens bij advanced ofzo.
zet het dan je eigen ftp program. passive ftp.

ik neem aan windows-- linux -- inet

bekijk je firewall dan een goed.
ip_conntrack / ip_conntrack_ftp wel geladen ??

1+1+1 = 1

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 15:27 schreef Esmer het volgende:
Hoe kan dat wanneer ik een ftp open een fout melding met windows krijg van 502 illigal port command.
ik ging hier heen ftp://ftp.nluug.nl/

btw. met download accelerator doet die helemaal niks meer als iets ftp is??

zal die poort geblock zijn .

veiligheid staat op standaart

owja mirc doet het wel.

denk dat iets me poort 21 heeft geblockt?

waar kan je dit installeen want kan niks vinden over een firewall op de plaats waar die in 8.1 zat!

maar half-life update kan ook niet connecten!

het gekke is dat wanneer ik het op de server een ftp ga bereiken dat opeens alles wel werkt.
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Als jij naar een FTP toegaat, gaat dat verkeer niet over 21, maar over porten > 1024.

Oh ja, zoals blaataaps al zei, zet PASV mode aan.

En nou moet je niet gelijk beginnen te zeuren dat hij alleen aangeeft waar het staat in IE. JIJ moet een keer beter leren lezen! Meneer ziet gelijk IE staan, en denkt "GVD! Die gasten snappen ook niks!". Eerst lezen jij, voordat je begint te blaten.

Verwijderd

Topicstarter
en jij moet hier niet gaan posten als er niks nutigs uit komt!

vraag geen rommel gewoon het antwoord meer niet maar nu krijg ik allemaal dingen waar ik niks aan heb.

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik zeg keigezellig hierzo...

Heren, heren... Rustig blijven. Het is allemaal okee. De een heeft een probleempje en krijgt niet het goeie antwoord en de ander geeft een fout antwoord en krijgt een probleempje...

Het komt misschien allemaal nog wel goed. Anders kan je altijd nog in de telefooncel gaan ftp-oepen.

Verwijderd

Passive mode + het laden van 2 modules zou wel moeten werken, anders staat je firewall misschien wel dicht.
De modules zijn: ip_conntrack_ftp en ip_nat_ftp en die kun je laden met modprobe.

[offtopic]
Het is vrij zinloos op mensen te gaan schelden die je willen helpen. Het enige wat je daar mee bereikt is dat men niet meer wil helpen. En daar ben je zelf ook niet bij gebaat lijkt me.
:)

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 20:03 schreef Esmer het volgende:
en jij moet hier niet gaan posten als er niks nutigs uit komt!

vraag geen rommel gewoon het antwoord meer niet maar nu krijg ik allemaal dingen waar ik niks aan heb.
En zo is het genoeg!

Ik stond bij de vorige opmerking al op het punt het topic te sluiten. Je laatste opmerking is de druppel.

We zitten hier allemaal op jou te helpen. Om dan op een dergelijke manier te gaan reageren op antwoorden die misschien niet helemaal aansluiten op jouw probleem (een probleem dat ook niet eens echt heel erg duidelijk omschreven is) is gewoon geen stijl.

Jammer maar helaas, je lost je probleem maar zelf op
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.