Videobewerkingsprobleempje

Pagina: 1
Acties:

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Topicstarter
Omdat het eigenlijk onder 3 forums valt maar even hier gepost.

Als ik na het bewerken van een stukje video het geheel terug wil sturen naar de camera via de DV in/out krijg ik afentoe een hapering.
Nou zou ik graag willen weten of en hoe dat op te lossen is.

even specs.
Asus KT7 Raid
Athlon 800
256MB PC-133
Diamond Stealth III550 (16MB)
Maxtor 20GB 7200rpm

De sofware die ik gebruik is Pinnacle Studio SE 7 en de camera is een JVC GRDVL-157.

Ik heb gekeken met systemmonitor naar de doorvoersnelheid van de schijf en telkens als er een hapering komt schiet die onder de 25MB/s. Nou vraag ik me af of het aan de schijf ligt of aan de camera of dat er tijdens het encoden iets fout is gegaan.

Ik heb de videokaart al eens vervangen door een Geforce2 MX400 en dat hielp niets, dus daar zal het niet aan liggen. Ook het geheugen wordt niet volledig gebruikt.

Is het nou puur de hardeschijf die het afentoe niet bij kan benen of kan het ook aan de camera liggen?

Als het de schijf is wil ik best een nieuwe halen en die op een apart raidkanaal hangen, maar dan zou ik wel graag willen weten wat nou de beste is. (20Gig is genoeg, eventueel 40)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Het lijkt me niet aan je HD te liggen, de doorvoer snelheid moet +/- 4mb zijn.
Het probleem komt wel vaker voor bij VIA chipsets, de enige VIA chipset waarbij ik het niet heb gezien is de KT333, want deze heb ik nog nooit getest.
Wat het exacte probleem is weet ik zelf niet, alleen dat het bij verruit de meeste VIA chipsets voorkomt.
Maakt verder ook niet uit welke 4in1 drivers je gebruikt, het lijkt een puur hardware matig probleem.
Sommige firewire fabriekanten menen dat VIA chipsets de data doorvoer voor DV gewoonweg niet aankunnen.
Nu is het bekend dat er een performance bug in een aantal VIA chipsets zit, maar persoonlijk geloof ik niet dat dit zulke grote problemen veroorzaakt.

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Topicstarter
4MB/s ?
Als ik de monitor erbij hou geeft ie een bijna constante leessnelheid van 25MB/s aan. Hoeveel hij er daarvan doorvoerd weet ik natuurlijk niet.

Probleem is dat alle pc's in huis een via chipset hebben, dus even in een andere pc testen gaat niet op.

Maar die haperingen om de paar minuten zijn best irritant, zeker als je het daarna van de camera op een videoband zet want dan krijg je van die blauwe schermen tijdens het afspelen.

Maar eventueel een kaartje kopen om het ipv via de camera meteen naar de video te sturen is eventueel wel een oplossing?

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH->AVH

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 15:49 schreef SHADOWCOM het volgende:
4MB/s ?
Als ik de monitor erbij hou geeft ie een bijna constante leessnelheid van 25MB/s aan. Hoeveel hij er daarvan doorvoerd weet ik natuurlijk niet.

Probleem is dat alle pc's in huis een via chipset hebben, dus even in een andere pc testen gaat niet op.

Maar die haperingen om de paar minuten zijn best irritant, zeker als je het daarna van de camera op een videoband zet want dan krijg je van die blauwe schermen tijdens het afspelen.

Maar eventueel een kaartje kopen om het ipv via de camera meteen naar de video te sturen is eventueel wel een oplossing?
Je kunt natuurlijk altijd proberen of het wél in een ander systeem werkt, wie niet waagt wie niet wint...
En als je de videobeelden er niet digitaal uit kan spuigen vetwijfel ik of ie het analoog wel doet, dit vereist nl. nagenoeg dezelfde doorvoer snelheid.

Natuurlijk kan het probleem ook heel ergens anders zitten, maar als je op een VIA chipset draaid is de kans groot dat daar het probleem zit.