1u of 2u rack gezocht met 2x cd-rom en agp

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 1u of 2u 19" rack zodat ik mijn pc tussen mijn audio componenten kan plaatsen. (ik bedoel niet zo'n kitserige audio look a like desktop kast ofzo)

probleem met racks is dat de voor servers bedoelt zijn. en servers en agp gaat niet zo vaak samen. ik wil namelijk wel mijn videokaart kunnen blijven gebruiken en uitbreiden. bovendien wil ik een pci soundkaart er in kwijt kunnen en een pci scsi controller. er moeten ook 2 cd-rom devices in kunnen (1x brander en 1x dvd) en ik wil graag mijn 3 hdd's houden.

die 2x pci is echt nodig want ik neem geen genoegen met onboard sound en een scsi bordje wil ik ook niet aanschaffen aangezien mijn huige scsi controller voldoet.

weet iemand wat voor rack ik daarvoor moet hebben?

criteria dus:
- pci riser voor 2x pci
- agp riser voor 1x agp
- 2x cd-rom (niet noodzakelijk, desnoods koop ik een all
in one dvd cd-rw)
- 3x hdd. (kan ook 2 worden, dan vervang ik 2x 40 voor 1x80)
- voeding die mijn axp 1600+ en 3 schijven aankan.

Verwijderd

een 2u iig als minimum, ik heb nog nooit een 1u gezien met agp-riser

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ze zijn er ZEKER wel, ben alleen bereidt er een ontzettend hoog bedrag er voor de betalen (denk ik 700 tot 1000 gulden, MINIMAAL). Maar goed, als je dat er voor over hebt :)

• smvs
  • Niet online
ik heb deze gevonden bij procase. ik vraag me alleen af hoe ze agp en pci halen uit 1 slot?? wordt nu pci in agp geconverteerd of krijgt die agp zijn signaal van die extra kabel ofzo?

Afbeeldingslocatie: http://www.procase.nl/new/agp.gif
IPC-SSC013/015: Optional AGP riser card with 2x 32 bits PCI slots extension. SSC013 is for our C2M, C2Q. SSC015 is for the rest of the 2U rackmounts.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:28
die losse brackets gaan in de sloten, aan deez zitten 2 pci brackets en 1 agp..

neem geen veel-hitte-generende agp kaart, airflow is minimaal in 2u kasten, zeker met 2 pci's erboven :P

• smvs
  • Niet online
dan zou het deze moeten worden:

Afbeeldingslocatie: http://viddel.shop.tweakers.net/plaatjes/ProcaseRackmount/2U/c2l.jpg
Zwarte 2U rackmount kast
Afmetingen 19"(B) x 25.3"(D) x 3.5"(H)
3 80mm kogelgelagerde ventilatoren
300Watt ATX-voeding
Inclusief PCI 3-Slot riser card
Drive bays: 1x 5.25" + 1x 3.5" , intern 6x 3.5"
Geschikt voor elk standaard ATX moederbord 9,6 x 12" zonder "notch cutout"
Ook geschikt voor 12"(B) x 13"(D) extended ATX moederbord met "notch cutout".

Prijs: € 387,17 (incl. BTW)

samen met die riser van 100 euro.

wordt idd een beetje te gek.

mijn videokaart geeft niet veel hitte af want het is een gf2mx. maar dat wordt misschien nog een keer een snellere.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 17:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 20 april 2002 15:37 schreef smvs het volgende:
ik heb deze gevonden bij procase. ik vraag me alleen af hoe ze agp en pci halen uit 1 slot?? wordt nu pci in agp geconverteerd of krijgt die agp zijn signaal van die extra kabel ofzo?

[afbeelding]
IPC-SSC013/015: Optional AGP riser card with 2x 32 bits PCI slots extension. SSC013 is for our C2M, C2Q. SSC015 is for the rest of the 2U rackmounts.
zoals ik het nu kan zien douw je die xtra kabel in je agp slot :) en dan moet het werken ;)

blup

Verwijderd

Probleem lijkt mij de DIEPTE van de serverkasten: 40 tot 60 cm raak je niet kwijt in je audiorack!

Ik heb wel eens 1HE AGP risercards (online) gezien.
http://www.adexelec.com/agp32.htm#AGPTX4-3
Nadeel: héél duur!

Wat je zoudt kunnen doen is de PC splitsen: mb en/of drives in een ondiepe 19" kast (zo diep als je mb), en voeding los ernaast, of samen met drives in een andere kast.

Of iets heel anders: koop een lage desktopkast van 43~44cm breed, en schilder hem zwart. Of een miditower van 43cm hoog, en zet die op zijn kant. Drives eventueel 90 graden kantelen. Eventueel een ander frontje maken uit alu-plaat. 19" aluminium frontplaten zijn ook los te koop. Dan heb je voor 200 gulden (kast en front) je eigen 19" kast.

• smvs
  • Niet online
hmm nog een nadeel van die kast is dat ie 64 cm lang is.. toch maar op zoek naar een mooie coolermaster of antec dan denk ik.

Verwijderd

Ik heb wel eens dit idee gehad.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1044522819
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1977106483

Gewoon twee kleine 19" kasten (25~30cm diep).
Een voor de drives, de ander voor het moederbord.
Past in je audiorack.
Als je een normale PC voeding gebruikt, maar die buiten de kasten houdt lukt het makkelijk.

Ware het niet dat risercards peperduur zijn: één PCI en één AGP card zijn duurder dan een gewone PC-kast inclusief voeding.

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 15:46 schreef smvs het volgende:

Prijs: € 387,17 (incl. BTW)

samen met die riser van 100 euro.

wordt idd een beetje te gek.
gek :? :? :? ... ik weet niet wat jij verwacht wat je voor een dergelijk behuizing betaald maar ik vind dit toch wel een normale prijs +/- € 400,-. En zeker niet met de eisen die je steld. Dan geld het kiezen of delen -> een gewone kast of veel geld uitgeven aan een goeie 19" kast.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op zaterdag 20 april 2002 17:20 schreef augustus het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Past in je audiorack.
Als je een normale PC voeding gebruikt, maar die buiten de kasten houdt lukt het makkelijk.

Ware het niet dat risercards peperduur zijn: één PCI en één AGP card zijn duurder dan een gewone PC-kast inclusief voeding.
dan moet je wel lange kabels hebben.. verder wel goed id.

Verwijderd

Lange kabels?
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1912188409
De kasten zijn zo'n 30 cm diep. Intern is de IDE kabel in de drives-kast zo'n 10-15cm. Dan heb je nog 30-35cm over naar je moederbord. Lijkt mij voldoende.

Probleem blijven die peperdure risercards. Dat is gewoon niet leuk meer.

Maar als je onboard video/audio hebt lukt het wel.
Twee 1HE 19" kasten zullen je dan zo'n 70-80 euro gaan kosten.
Wie probeert het eens? ;)

Je zult wel de behuizing van de cdromspeler en brander af moeten halen. Die zijn 40mm hoog: een 1HE kast is intern 38mm hoog.

Misschien is een 2HE-kast toch beter/makkelijker: de drives op de bodem, en het moederbord daar bovenop.

EDIT:
Je zult aan 30cm misschien niet genoeg hebben: mijn brander is 21cm lang + IDE + molex = 23cm. Daar moet dan een 10cm brede hdd achter: minstens 23+10=33cm diep.
Dus: een 35cm diepe 19" 2HE kast.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Op zaterdag 20 april 2002 15:37 schreef smvs het volgende:

[afbeelding]
kost alleen €100,- en dat had ik er niet voor over... ik heb het anders gedaan.. binnenkort pics in een eigen draadje ;)

• smvs
  • Niet online
nog ff over de combinatie snelle athlon in 1u kast: dat wordt vast een hoop gepiel met coolers. of is daar al een mooie standaard oplossing voor? ik weet dat er nette 1u coolers zijn maar die zijn zo laag dat wordt een beetje warm lijkt me.

Verwijderd

een 1U gaat nooit lukken, die's veel te dun.

minimaal een 2U of zelfs een 3 of 4U.

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 17:20 schreef augustus het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Past in je audiorack.

Zoiets hebben ze op koreamod wel eens gedaan, bestond de pc uit 3 losse componenten. Het leek ook echt op een stereo toren.

Verwijderd

Als je nou gewoon een lege 3HE behuizing koopt. :) Dan kun je daar gewoon een pc inbouwen, zit je ook niet te kloten met riser cards... ;)
Het is een stuk goedkoper, en leuker omdat je het zelf maakt... :9

Het is maar een IDtje.. :Y)

Verwijderd

move.to Overige Hardware
Pagina: 1