Toon posts:

Soltek SL75DRV5 133Mhz probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oude ECS mobo verwisselt voor een heuze Soltek SL75DRV5, maar stuitte op het volgende probleem probleem.

Systeem: SL75DRV5 op 133Mhz (rest default incl. bios), 256Mb PC2100 Apacer, AMD XP1700+ met Spire-cooler, Asus V8200 Geforce3 Ti500.

Na de posting tijdens het opstarten van Windows (ME) krijg ik telkens weer een spontane reset en krijg m'n systeem dus niet opgestart. Ik heb het volgende geprobeerd:
1. opstarten vanaf HD op IDE-1 (zonder floppydisk drive aangesloten).
2. Idem HD op IDE-2
3. opstarten vanaf Windows opstart floppydisk (zonder HD aangesloten!!).
4. geheugen in andere bank
Maar steeds weer die reset tijdens de opstart :( .

Maar nu zet ik de FSB van het mobo op 100Mhz en raad eens? Windows start door (zonder problemen) en het systeem is 100% stabiel :? .

Wie geeft mij advies en/of een tip, want ik weet het niet meer :'( ?
Thanks!!!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Misschien wordt hij te warm en reset hij daarom spontaan? Je kunt in het BIOS even checken hoe warm hij wordt direct na het opstarten. Als hij dan al heter is dan 70 graden ofzo, dan zit je koeler misschien niet helemaal goed.

Je kunt ook even controleren even of je geheugen-timings niet te agressief zijn. Desnoods herlaad je de default (fail safe) settings van het BIOS, die zouden in principe probleemloos moeten werken

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Vanzelfsprekend heb ik de gehele bios op default staan (cmos) en staan de timings "safe". Ook de jumpers en dipswitches op het mobo staan default.
De temp.(1) in de bios geeft ca. 40C aan, dus ook dat kan het probleem niet zijn.

Het is toch wel heeeeeel vreemd dat alles op 100Mhz prima draait en op 133Mhz zelfs Windows niet opgestart kan worden :?
Zou de voeding hier trouwens iets mee te maken kunnen hebben?

Verwijderd

Topicstarter
In my SL-75DRV5 user's manual (version 1.0) there was even no mention about a jumper JP24, but i downloaded the new 2.0 version from the Soltek site, and i found out where and about this jumper.
I closed JP24 (2-3) to diasable the 85C shutdown feature.
Yessss, my system runs well at 133Mhz now!!!

I still don't understand, because the CPU temp. is now around 50C, so why it did shutdown???
Anyway!!!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ik heb hetzelfde met mijn 1800+ & 2000+ op
mijn Soltek SL75DRV2 en SL75DRV4 !!!!!

Zodra ik de fsb op 133 zette had ik ook een spontane reboot ...

BTW heb ik dit ook op mijn MSI T3 Ultra en KT3 Ultra-ARU !!

(mijn geteste hw zijn; ATI Radeon 8500, Radeon VE, Leadtek Ti4600 en nog een zooi verschillende DDR modules)

I got a problem-solver and its name is revolver