Toon posts:

[frameset] opbouw snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook manieren om geneste framesets snel weer te laten geven, ongeacht de te gebruiken browser van de surfer?

Een table laat de content pas zien als alle content die deze table bevat is ingeladen. Gaat dit ook op voor geneste framesets?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://www.netmechanic.com/news/vol3/load_no1.htm staat wel iets over tables. Is dus niet zo dat de content pas zichtbaar is als alles is geladen. Kijk maar naar tweakers hier: je hoeft niet te wachten tot alle pics geladen zijn het post hier je babes topic voordat je de tekst ziet.

Verwijderd

Topicstarter
m'n vraag ging meer over de framesets :)

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zaterdag 20 april 2002 14:55 schreef jingjang het volgende:
Een table laat de content pas zien als alle content die deze table bevat is ingeladen. Gaat dit ook op voor geneste framesets?
je aanname was verkeerd, we denken hier op t.net met je mee voor hapklare antwoordbrokken ben je niet aan het juiste adres, dit soort opmerkingen hoeven dus niet :)
Op zaterdag 20 april 2002 15:07 schreef jingjang het volgende:
m'n vraag ging meer over de framesets :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 15:21 schreef cutter het volgende:

[..]

je aanname was verkeerd, we denken hier op t.net met je mee voor hapklare antwoordbrokken ben je niet aan het juiste adres, dit soort opmerkingen hoeven dus niet :)
[..]
huh? ok dan, ik snap je niet maar goed, laat ik m'n vraag effe opnieuw stellen dan.

Zijn er manieren van frameset opbouw om geneste framesets sneller te laten weergeven? Heeft iemand informatie over hoe framesets worden weergegeven? ik heb gezocht in google en binnen tweakers, maar niet het gewenste antwoord kunnen vinden.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

We snappen je vraag wel, alleen zeg je dat tables de content pas laten zien als alles geladen is en da's dus niet zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 15:36 schreef cutter het volgende:
We snappen je vraag wel, alleen zeg je dat tables de content pas laten zien als alles geladen is en da's dus niet zo :)
zou je die table willen vergeten please? :)
misschien dat iemand anders meer weet?

ik vind je niet erg constructief, cutter. klinkt eerder een beetje gefrustreerd :? :?

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zaterdag 20 april 2002 15:37 schreef jingjang het volgende:

[..]

Nee, pas als je erkent dat je aanname over het laden van tabellen niet klopt. :) :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 15:42 schreef cutter het volgende:

[..]

Nee, pas als je erkent dat je aanname over het laden van tabellen niet klopt. :) :+
die link die je bovenaan neerzette zegt dus precies hetzelfde als wat ik zeg

'If these attributes are missing, the browser has to wait for all the table contents to load before rendering any part of the table.'

ik heb dus gelijk :9

ik bedoel dus ook als je meerdere tables in 1 table doet, zal de browser pas de geneste tables laten zien als alle content is ingeladen.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zaterdag 20 april 2002 15:37 schreef jingjang het volgende:

[..]

misschien dat iemand anders meer weet?

ik vind je niet erg constructief, cutter. klinkt eerder een beetje gefrustreerd :? :?
http://www.google.nl/search?q=speed+nested+frames&hl=nl&lr=

meneer google weet wel meer... bovenste link

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 15:46 schreef cutter het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?q=speed+nested+frames&hl=nl&lr=

meneer google weet wel meer... bovenste link
maar ik heb dus wel gelijk op het tables verhaal, meneer de moderator

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Maar goed, genoeg gespeeld, was je alleen maar een beetje aan het plagen.

Als je frames gebruikt moet je site dus meerdere requests naar de server uit gaan voeren en dat kost denk ik meer tijd dan een tabel. Als je alle properties van een tabel goed insteld ben je sneller dan frames denk ik.

http://www.netmechanic.com/news/vol4/load_no19.htm

op netmechanic wordt aan snelheid en tabellen ruim de aandacht besteed.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 15:58 schreef cutter het volgende:
Maar goed, genoeg gespeeld, was je alleen maar een beetje aan het plagen.

Als je frames gebruikt moet je site dus meerdere requests naar de server uit gaan voeren en dat kost denk ik meer tijd dan een tabel. Als je alle properties van een tabel goed insteld ben je sneller dan frames denk ik.

http://www.netmechanic.com/news/vol4/load_no19.htm

op netmechanic wordt aan snelheid en tabellen ruim de aandacht besteed.
ok, plagen is altijd leuk, maar zou je nou alsjeblieft die tabellen willen vergeten?
het is voor mij niet de discussie of ik tabellen danwel frames gebruik, mijn vraag gaat puur over geneste framesets.
Ik ben een site aan het maken, die bestaat uit 3 framerows, waarin 3 framecols bestaan. in het eerste kollom zitten 3 framerows waarvan de bovenste uit 2 framecols bestaat,... und so weiter.
is er een bekende efficiente manier van geneste frame opbouw die de snelheid van het opbouwen van de frameset bepaald, of maakt het helemaal niet uit hoe ik de geneste frameset pagina opbouw...uitgegaan van hetzelfde aantal framesets.
dus geen tables meer please!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
en toen was het akelig stil, nietwaar cutter?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:16
Wat zou je precies willen bepalen dan? Ik snap je vraagstelling niet helemaal. Misschien heb je trouwens hier wat aan? :) (Nog meer over frames en javascript kan je vinden op http://developer.irt.org/script/frame.htm)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Zo moeilijk is de vraag toch niet :)

Ik weet niet precies welke content je in de frames laad, maar als je ergens 'filler-frames' (lege pagina voor opvulling) gebruikt zoals ik wel eens doe, zorg dan dat je in ieder filler-frame deze pagina (filler.htm) gebruikt.

En verder is er denk ik geen merkbaar verschil. Want, het staat vast hoeveel frames je hebt, en dus staat het ook wel redelijk vast hoeveel regels je <framset ...> wordt, als je daar een paar regels aan omwisseld wordt ie er niet sneller of langzamer van.

Ik neem aan dat je zoiets bedoeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<frameset rows="125,75%,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
  <frame name="header" scrolling="NO" src="header.htm" >
  <frameset cols="*,750,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
    <frame name="leftFiller" scrolling="NO" src="filler.htm">
    <frameset cols="125,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
    <frame name="navigation" scrolling="NO" src="navigation.htm" noresize>
    <frame name="content" scrolling="AUTO" src="frontpage.htm">
    </frameset>
    <frame name="rightFiller" scrolling="NO" src="filler.htm">
  </frameset>
  <frame name="bottomFiller" src="filler.htm" scrolling="NO">
</frameset>

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 april 2002 10:07 schreef Booster het volgende:
Zo moeilijk is de vraag toch niet :)
ah! eindelijk iemand die weet waarover hij praat.

Correct, ik gebruik een aantal frames puur als opmaak.
Mijn vraag is inderdaad of een andere manier van geneste frameset opbouw invloed heeft op de inlaadsnelheid.

Ik kan bijvoorbeeld een frameset beginnen met 3 rows, waarin ik in de middelste rij 3 cols plaats, en vervolgens de middelste daarvan weer onderverdeel in andere frames.
Misschien dat er een andere manier van opbouw met het zelfde aantal frames een andere renderering van het browser tot gevolg heeft, waardoor ik de inlaadsnelheid zou kunnen inkorten.

Ik dacht dat er in dit forum, aangezien hier toch veel kennis rondloopt (mits men een newbie niet als een diebiel behandelt zoals cutter bovenaan doet) dat iets dergelijks hier wel bekend was. Vandaar mijn vraag.

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Mooi, dit topic kan dicht, als je een probleem met me hebt dan benader je me maar per mail. Maar ik tolereer niet dat iemand ook maar iemand diebiel/deniel noemt op dit forum. Mij niet, niemand niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.