Ik vond dat linux altijd een beetje achterliep tov windows qua uiterlijk. Maar ik heb net kde3 geinstalleerd en dotnet widget style aangeschakeld en het ziet er echt superstrak uit. Het doet nu zeker niet meer onder tov windows. Dit moest ik even kwijt
Verwijderd
http://www.kde.org/ ?Op zaterdag 20 april 2002 14:44 schreef Cutebritney het volgende:
piczzzzz ?
Of het screenshot-topic.
de final die is net uit en ik heb verder nog niet gedraait met beta`s.Op zaterdag 20 april 2002 14:51 schreef Bartjuh het volgende:
kde3 bestaat tog al minstens een jaar ?? of heb ik wat gemist ?
Verwijderd
sooo... ook goeiedag! KDE3 is net uit hee!Op zaterdag 20 april 2002 14:51 schreef Bartjuh het volgende:
kde3 bestaat tog al minstens een jaar ?? of heb ik wat gemist ?
Vaag ,toen ik suse 7.2pro gekocht (jaaa ,is zeker het geld waard} had een groot half jaar geleden ,zag kde daar precies zo uit ,of verbeeld ik me wat ??
Ja ik heb gisteren een zuipfeest gehad en misschien 3 uur daar geslapen en net terug ,dus k ben nog beetjuh suf in de kopOp zaterdag 20 april 2002 14:55 schreef Ceyene het volgende:
[..]
sooo... ook goeiedag! KDE3 is net uit hee!- er is momenteel slechts 1 distro die m ingebouwd heeft voor zover ik weet, en dat is SuSE 8.0...
Hmmm.. heb je nooit eens zelf iets geprobeerd te configgen?? Vind GNOME. KDE en Windowmaker al een tijdje (denk in jaren) veel gaafer als UI dan Windows. Vooral met de themes e.d.Op zaterdag 20 april 2002 14:43 schreef Alarmnummer het volgende:
Ik vond dat linux altijd een beetje achterliep tov windows qua uiterlijk. Maar ik heb net kde3 geinstalleerd en dotnet widget style aangeschakeld en het ziet er echt superstrak uit. Het doet nu zeker niet meer onder tov windows. Dit moest ik even kwijt
Ik vind zelfs FVWM beter, maar dat zal ehm wil in de configureerbaarheid van de diverse Linux UI zitten.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Gentoo had em al eerder meen ik. Overigens kan elke didtributie kde draaien, danwel uit (on)officiele pakketten of zelf gebouwd uit de source.Op zaterdag 20 april 2002 14:55 schreef Ceyene het volgende:
[..]
sooo... ook goeiedag! KDE3 is net uit hee!- er is momenteel slechts 1 distro die m ingebouwd heeft voor zover ik weet, en dat is SuSE 8.0...
Verwijderd
weet ik... had ut ook over complete, kant-en-klaar-gebakken distro's...Op zaterdag 20 april 2002 15:04 schreef balk het volgende:
[..]
Gentoo had em al eerder meen ik. Overigens kan elke didtributie kde draaien, danwel uit (on)officiele pakketten of zelf gebouwd uit de source.
Ik hou zelf van zo grijs en zo saai mogelijkOp zaterdag 20 april 2002 15:00 schreef Papillon het volgende:
[..]
Hmmm.. heb je nooit eens zelf iets geprobeerd te configgen?? Vind GNOME. KDE en Windowmaker al een tijdje (denk in jaren) veel gaafer als UI dan Windows. Vooral met de themes e.d.
Ik vind zelfs FVWM beter, maar dat zal ehm wil in de configureerbaarheid van de diverse Linux UI zitten.
1) hoe kan ik een screenshot maken? (ben nog linux noob)
2) hoe heet die site nog maar waar je plaatjes op kan hosten?
1) The Gimp opstarten -> File -> Aquire -> Screenshot of anders met ksnapshot ofzoOp zaterdag 20 april 2002 15:21 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Ik hou zelf van zo grijs en zo saai mogelijkliefst geen 3d flauwekul en andere onnodige dingen. Het liefst dus een hele strakke en rustige gui. Meestal vind ik de thema`s een beetje te bont
, maar die .NET is echt fantastisch. Alles is heel subtiel getekend. Ik zal even een paar screenshot`s posten, maar ik heb 2 vragen.
1) hoe kan ik een screenshot maken? (ben nog linux noob)
2) hoe heet die site nog maar waar je plaatjes op kan hosten?
2) http://www.endoria.net/upload/
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
mmm...
KDE2 zag er net zo goed uit... - alleen de kicker en een aantal icons zien er ietsje beter uit, maar veel scheelt het niet...
ow, kleine tip... je kunt veel makkelijker een screenshot maken met ut commando
ik vind overigens wel dat deze theme er netjes uit ziet... idd netjes 'plat' en gewoon lekker simpel... ga deze ook maar gebruiken denk ik (vanaf maandag, dan komt kde3 er bij mij op....)
ow, kleine tip... je kunt veel makkelijker een screenshot maken met ut commando
code:
1
| import -window root bestandsnaam.jpeg |
ik vind overigens wel dat deze theme er netjes uit ziet... idd netjes 'plat' en gewoon lekker simpel... ga deze ook maar gebruiken denk ik (vanaf maandag, dan komt kde3 er bij mij op....)
Verwijderd
Op zaterdag 20 april 2002 15:35 schreef VORMPIE2 het volgende:
Vergis ik mij.. of word linux ook weergegeven in (vensters)Windows???![]()
![]()
Je dacht toch niet dat ik de hele dag in een zwart schermpje zat te typen, wel?
en nog een screenshot. Ik vind die .NET widget style echt mooi, nog beter dan die van win2k. Ze hebben ook een fantastisch filedialoog toegevoegd, petje af.
Nu we het toch over KDE3 hebben, ik heb een scriptje gemaakt waarmee je legaal aan de vette Crystal icons kan komen 
Het scriptje download de RPM met de Crystal icons van de Conectiva site, vervolgens wordt alle overbodige zooi eruit gemikt en de icons weer ingepakt als een tarball
Het scriptje is hier te downloaden.
Het scriptje download de RPM met de Crystal icons van de Conectiva site, vervolgens wordt alle overbodige zooi eruit gemikt en de icons weer ingepakt als een tarball
Het scriptje is hier te downloaden.
Verwijderd
Conectiva biedt de Crystal icons toch niet meer aan?
ow: ik heb ze stiekum nog wel op een efteepeetje staan
niet zo subtiel als kde3
dit ziet er echt strak uit.
Nee hoor, de RPM van de Crystal icons staat nog gewoon op de Conectiva site.Op zaterdag 20 april 2002 18:49 schreef Ceyene het volgende:
Conectiva biedt de Crystal icons toch niet meer aan?
Wat niet mag is de tarball van de Crystal icons verspreiden. Diegenen die hem ook kdelook aanboden, werden gelijk verwijderd.
Wat wel mag is zelf de officiele RPM downloaden en hem dan converteren naar een tarbaal, zoals dit scriptje doet
En die heeft nog niet eens AA fonts aan staan
die .NET style is er al een heel tijdje ook voor KDE 2.2. Ik vind het idd zeer mooi en in KDE 3.0 is er amper iets veranderd t.o.v. 2.2
[deze advertentieruimte is te koop]
Als je echt een simpele widget set wil hebben moet de de 'Web' style eens proberen, een beetje hetzelfde idee als die dotnet, maar dan helemaal zonder 3d 
(weet alleen niet zeker of die nog in kde3 zit, maar dat zal haast wel)
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Die heet nu, heel toepasselijk, .NET style en zit inderdaad standaard in KDE3Op zondag 21 april 2002 10:26 schreef Operations het volgende:
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Goh ben je eindelijk van Windows met al die overbodige troep af, ga je KDE installeren, krijg je minstens net zoveel zooi binnen waarvan de helft niet eens de naam Beta mag dragen
Windowsmaker 4ever
Windowsmaker 4ever
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Mooi spul he, zo'n open source OS??Op zondag 21 april 2002 12:04 schreef cornelisprul het volgende:
Goh ben je eindelijk van Windows met al die overbodige troep af, ga je KDE installeren, krijg je minstens net zoveel zooi binnen waarvan de helft niet eens de naam Beta mag dragen
Windowsmaker 4ever
Dat je zelf kan kiezen wat voor omgeving je wil; KDE, of Gnome, of Windowmaker, of een kale prompt, of wat dan ook...
Als jij nou KDE niks vind, en Windowmaker wel, dan open je maar lekker een 'Wat ziet Windowmaker er goed uit!!' topic ipv hier te gaan lopen trollen
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Volgens mij is kde3 tov kde2 (2.2) niet echt heel veel veranderd. iig niet zoveel als het verschil tussen 1 en 2 
Maar toch zeker de moeite waard om te downen
Maar toch zeker de moeite waard om te downen
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Ik draai op m'n 2e pc'tje Debian Woody, met KDE 2.2.2. Heb op m'n workstation even Debian Unstable met KDE 3 (debs van banaan-X) geinstalleerd), gewoon om te kijken hoe dat draait. Ik vind 't allemaal wel lekker draaien, ziet er erg goed uit.
Maar nu komt de vraag: Is het verstandig om dit ook op m'n 2e pc te installeren? Die draait namelijk prima nu, en draait Woody. Zal 'm -als ik kde3 wil installeren- iig moeten upgraden naar Unstable. Bovendien neem ik aan dat dan veel programma's die met Qt werken 't niet meer doen.
Nu upgraden en de gok wagen of wachten tot Testing stable wordt, de Debian packages uitkomen en 't dan 'veilig installeren'?
Maar nu komt de vraag: Is het verstandig om dit ook op m'n 2e pc te installeren? Die draait namelijk prima nu, en draait Woody. Zal 'm -als ik kde3 wil installeren- iig moeten upgraden naar Unstable. Bovendien neem ik aan dat dan veel programma's die met Qt werken 't niet meer doen.
Nu upgraden en de gok wagen of wachten tot Testing stable wordt, de Debian packages uitkomen en 't dan 'veilig installeren'?
Verwijderd
QT2 en QT3 kun je gewoon naast elkaar draaien (evenals KDE2 en KDE3) 
Overigens lijkt er misschien niet heel veel veranderd, er is toch echt wel degelijk heel wat veranderd en dan ook zeer zeker onder de (motor)kap
Overigens lijkt er misschien niet heel veel veranderd, er is toch echt wel degelijk heel wat veranderd en dan ook zeer zeker onder de (motor)kap
Dus kan ik best op de manier die banaan-X beschreef gewoon proberen om KDE 3 eens te installeren, en als het wél werkt KDE 2 eraf knallen, zoniet dan KDE 3 weer weg donderen en met KDE 2 verder?Op zondag 21 april 2002 14:13 schreef Nelske het volgende:
QT2 en QT3 kun je gewoon naast elkaar draaien (evenals KDE2 en KDE3)
hehe, coolOp zondag 21 april 2002 14:11 schreef Koen Roumen het volgende:
Ik draai op m'n 2e pc'tje Debian Woody, met KDE 2.2.2. Heb op m'n workstation even Debian Unstable met KDE 3 (debs van banaan-X) geinstalleerd), gewoon om te kijken hoe dat draait. Ik vind 't allemaal wel lekker draaien, ziet er erg goed uit.
Ik kan je vertellen dat ik hier niet meer met KDE2 werk, en ik krijg eingelijk alleen problemen met programma's die echt speciaal voor KDE2 zijn gecompileerd (kword, kedit, etc). Maar die zijn er ook voor KDE3Maar nu komt de vraag: Is het verstandig om dit ook op m'n 2e pc te installeren? Die draait namelijk prima nu, en draait Woody. Zal 'm -als ik kde3 wil installeren- iig moeten upgraden naar Unstable. Bovendien neem ik aan dat dan veel programma's die met Qt werken 't niet meer doen.
Zoals nelske (of moet ik Nelske zeggen? -
Ik draai het hier trouwens op unstable, maar dat je unstable zou moeten hebben voor mijn debs is niet waar, dat was alleen met build1 zo, omdat ik niet had opgelet bij de Dependencies... Zorg er wel voor bij build2 dat je alle dependencies eerst installeert!! Doe desnood apt-get install kdebase kdelibs3, installeer de dependencies ook, en remove dan kdebase en kdelibs3 weer.
En de officiele pakketten van KDE3 duren nog wel even!! Minstens een maand nog las ik laatst... Bovendien zijn die niet geoptimaliseerd dus tragen. Dus dat moet je zelf weten.
Dus eerst kdebase en kdelibs3 installeren, dan jouw debs en dan die 2 weer verwijderen? Kan dat zonder die dependencies dan ook weer te verwijderen? Gewoon via dpkg --purge oid?Zorg er wel voor bij build2 dat je alle dependencies eerst installeert!! Doe desnood apt-get install kdebase kdelibs3, installeer de dependencies ook, en remove dan kdebase en kdelibs3 weer.
Ik merkte hier idd al dat er nogal wat dependencies aan vast zitten, maar door die tijdens het installeren van de debs tussendoor alsnog te installeren, ging dat ook prima.
Doe ik er dan goed aan ook eerst al m'n huidige KDE apps te deleten, of is dat niet per se nodig?
Verwijderd
Vertel dat eens aan de devvers. Eens kijken hoe vriendelijk ze dan zijnOp zondag 21 april 2002 18:23 schreef Bigs het volgende:
Kde3 is niet veel anders als Kde2 hoor (vooral niet met dotnet-style), beetje gehype om niks..
Vergeleken met KDE1 -> KDE2 of van Gnome1 -> Gnome2 wat in beide gevallen neerkwam op zowat een complete rewrite stelt het niet echt iets voor. KDE 3 is met name een port naar QT3, die ook niet veel meer biedt dan QT2. Daarnaast bevat het wel een aantal zeer handige uitbreidingen en er zal ongetwijfeld wel wat gesleuteld zijn, maar het is niet echt indrukwekkend. De overgang is alleen gemaakt omdat het geheel niet meer binary compatatibel is, anders was KDE 2.3 beter geweest...Op zondag 21 april 2002 18:26 schreef Nelske het volgende:
Vertel dat eens aan de devvers. Eens kijken hoe vriendelijk ze dan zijn
KDE3 rocks! gebruikte eerst gnome 1.4 maar kde3 is supersnel, ziet er errug gelikt uit, en superstabiel (net als gnome trouwens)
Hier een paar eigen screenshots:
http://www.kenc-computers.nl/desktop1.jpg
http://www.kenc-computers.nl/desktop2.jpg
Deze zijn met de nieuwe liquid theme
Interessante fotootjes van Aria Giovanni heb je..Op maandag 22 april 2002 11:20 schreef remsie het volgende:
KDE3 rocks! gebruikte eerst gnome 1.4 maar kde3 is supersnel, ziet er errug gelikt uit, en superstabiel (net als gnome trouwens)
Ach joh stel je niet zo aan. Ik erger me alleen maar aan van die mensen die windows afzuigen en dan kde draaien.Op zondag 21 april 2002 12:14 schreef Operations het volgende:
[..]
Mooi spul he, zo'n open source OS??
Dat je zelf kan kiezen wat voor omgeving je wil; KDE, of Gnome, of Windowmaker, of een kale prompt, of wat dan ook...
Als jij nou KDE niks vind, en Windowmaker wel, dan open je maar lekker een 'Wat ziet Windowmaker er goed uit!!' topic ipv hier te gaan lopen trollen
Is er iemand die een post doet waarin hij verteld wat er allemaal goed is aan KDE,en anderen uit nodigt om hun mening te geven. Dan mag ik toch wel vertellen en onderbouwen waarom ik het niks vind.
En ga me alsjeblieft niet uit lopen leggen wat de mogelijkheden zijn van een open source os.
Verwijderd
Op maandag 22 april 2002 16:06 schreef cornelisprul het volgende:
Ach joh stel je niet zo aan. Ik erger me alleen maar aan van die mensen die windows afzuigen en dan kde draaien.
Is er iemand die een post doet waarin hij verteld wat er allemaal goed is aan KDE,en anderen uit nodigt om hun mening te geven. Dan mag ik toch wel vertellen en onderbouwen waarom ik het niks vind.
En ga me alsjeblieft niet uit lopen leggen wat de mogelijkheden zijn van een open source os.
Hallo, wakker worden!!!
Jij bent degene die een troll plaatst in dit topic
In NOS komen gelukkig meestal weinig reacties op dat soort opmerkingen. Nu komt er een reactie (Een reactie die je zelf uitlokt) die ook nog eens erg netjes is en helemaal 100% correct en dan ga je daar lekker tegenin. Dan zal ik het bij deze maar even heel duidelijk maken.
Trollen ga je maar in ander topic op een ander forum doen.
Wablief er post iemand een eigen mening topic en dan mag ik niet eens bergumenteerd met mijn menig komen. Omdat ik het er toevallig niet mee eens ben.Op maandag 22 april 2002 16:21 schreef Nelske het volgende:
[..]
Hallo, wakker worden!!!
Jij bent degene die een troll plaatst in dit topic
In NOS komen gelukkig meestal weinig reacties op dat soort opmerkingen. Nu komt er een reactie (Een reactie die je zelf uitlokt) die ook nog eens erg netjes is en helemaal 100% correct en dan ga je daar lekker tegenin. Dan zal ik het bij deze maar even heel duidelijk maken.
Trollen ga je maar in ander topic op een ander forum doen.
Een opmerking als KDE is kut, dat is een troll.
Een opmerking als KDE is net zo erg als windows want................ lijkt me gewoon een eigen mening.
Maar goed ik zal maar eens wakker worden zoals er gesuggereerd wordt.
dan heb je de X-server en andere standaard progs die je nodig hebt namelijk.Op zondag 21 april 2002 18:19 schreef Koen Roumen het volgende:
[..]
Dus eerst kdebase en kdelibs3 installeren,
Dat kan, je kunt ook kdebase en kdelibs3 eerst weer verwijderen.dan jouw debs en dan die 2 weer verwijderen?
Uiteraard, das de kracht van debianKan dat zonder die dependencies dan ook weer te verwijderen? Gewoon via dpkg --purge oid?
Dan heb je build1!! En die moet je niet hebben!!Ik merkte hier idd al dat er nogal wat dependencies aan vast zitten, maar door die tijdens het installeren van de debs tussendoor alsnog te installeren, ging dat ook prima.
Dat maakt geen drol uitDoe ik er dan goed aan ook eerst al m'n huidige KDE apps te deleten, of is dat niet per se nodig?
Je mag er wel argumenten bijgeven, dan is het al een stuk minder een troll. Bovendien ben ik erg benieuwd naar je argumenten... Ik gebruik namelijk KDE3 omdat het snel, makkelijk, mooi en handig is i.t.t. Windows. GNOME is ook leuk, alleen ligt het mij niet erg op een of andere reden. Maar daarom kraak ik het nog niet af...Op maandag 22 april 2002 16:53 schreef cornelisprul het volgende:
Een opmerking als KDE is net zo erg als windows want................ lijkt me gewoon een eigen mening.
ik denk dat ik gentoo ook maar eens ga installen. maar net eens ff op die site gekeken en er blijken 2 cd isoŽs te zijn. de 16 mb en 100+mb. dit wordt er over die 100+mb versie gezegd:
it contains the same stuff as on our 16Mb ISO, plus a pre-built i686 base system (stage3-i686-1.1a.tbz2) and semi-built i686 base system (stage2-i686-1.1a.tbz2) in a tarball. The two new tarballs require a Pentium Pro or greater processor (K6 won't work). If you have an i686+ system, they can really help speed up installation if you're willing to not build everything from scratch.
moet ik nou deze hebben of kan ik ook de eerste nemen? ik heb een amd athlon 1ghz...
p.s. laat maar, ik zie volgens mij dat je dan al een linux distro moet draaien voordat je gentoo kan installen toch?
it contains the same stuff as on our 16Mb ISO, plus a pre-built i686 base system (stage3-i686-1.1a.tbz2) and semi-built i686 base system (stage2-i686-1.1a.tbz2) in a tarball. The two new tarballs require a Pentium Pro or greater processor (K6 won't work). If you have an i686+ system, they can really help speed up installation if you're willing to not build everything from scratch.
moet ik nou deze hebben of kan ik ook de eerste nemen? ik heb een amd athlon 1ghz...
p.s. laat maar, ik zie volgens mij dat je dan al een linux distro moet draaien voordat je gentoo kan installen toch?
Nee hoor, er zijn 3 images (stage 1,2 en 3) Stage 1 is om alles packages zelf te compilen (en dus zelf je optimalisaties te kiezen).Op maandag 22 april 2002 17:33 schreef ido het volgende:
Stage 2 en 3 zijn al gecompiled op een i686. Stage 2 en 3 iso's hebben dus al de binary's.
Voor stage 1 heb je wel een internetconnectie (lees vasteverbinding) nodig. En een hoop geduld voor het compilen.
Verwijderd
Op zondag 21 april 2002 12:04 schreef cornelisprul het volgende:
Windowsmaker 4ever
Zoek de verschillenOp maandag 22 april 2002 16:53 schreef cornelisprul het volgende:
[..]
Wablief er post iemand een eigen mening topic en dan mag ik niet eens bergumenteerd met mijn menig komen. Omdat ik het er toevallig niet mee eens ben.
Maar goed ik zal maar eens wakker worden zoals er gesuggereerd wordt.
Als jij mij de argumentatie aanwijst dan krijg je een biertje van me.
Ik heb verder geen zin om hier een offtopic discussie over te gaan houden. Bovenstaande is een troll, je kunt daar gewoon reacties op verwachten (daarom is hij ook geplaatst lijkt me zo). De enige reden dat ik er daarvoor niks van gezegd heb is omdat er geen reacties op gekomen waren toen ik poste. Je mag best weten dat ik heel even met mijn vinger boven het delete-knopje gehangen heb bij je post. Wat droeg die post nou bij aan dit topic (buiten het uitlokken van reacties)? Precies....helemaal niks.
Als er dan uiteindelijk een reactie komt, begin je over dat je onderbouwd hebt dat KDE prut is. Nogmaals, als je het mij aan kan wijzen dan krijg je een biertje van me, anders gelieve gewoon dergelijke opmerkingen in het vervolg achterwege te laten.
Even heel kort dan, en dan hou ik hier ook over op
argumentatie:
a) KDE installeert net zoals windows allemaal naar mijn idee overbodige extra's (zoals bijvoorbeeld konquerer een mp3 speler etc.)
b) Deze extra's zijn over het algemeen niet erg stabiel
Dit wordt per versie alleen maar erger lijkt het wel
Zie hier nogmaals mijn argumentatie
Maar genoeg hierover. Ik bedoelde het niet als troll, naar mijn idee is het ook geen troll. Mijn enige bedoeling met deze post was om mijn eigen mening te geven over KDE in een topic waarin iedereen zijn mening gaf.
argumentatie:
a) KDE installeert net zoals windows allemaal naar mijn idee overbodige extra's (zoals bijvoorbeeld konquerer een mp3 speler etc.)
Maar genoeg hierover. Ik bedoelde het niet als troll, naar mijn idee is het ook geen troll. Mijn enige bedoeling met deze post was om mijn eigen mening te geven over KDE in een topic waarin iedereen zijn mening gaf.
Jongens ga aub met zijn allen in de ballenbak zeuren...
KDE3 zal ik ook eens gaan proberen onder Debian met die debs van banaan-X. KDE3 biedt niet zoveel nieuws, maar het schijnt sneller te wezen...
Maar eerst Gnome 2 Beta 4, want die komt vandaag uit(als het goed is,maja dat weet je nooit bij het Gnome team
).
KDE3 zal ik ook eens gaan proberen onder Debian met die debs van banaan-X. KDE3 biedt niet zoveel nieuws, maar het schijnt sneller te wezen...
Maar eerst Gnome 2 Beta 4, want die komt vandaag uit(als het goed is,maja dat weet je nooit bij het Gnome team
Verwijderd
sooo... heb ook maar eens kde3 geprobeerd... ziet er goed uit, toch ietsje beter dan kde2, vooral met de Light style, 3rd revision... qua snelheid merk ik zo goed als geen verschil, volgens mij is het gewoon niet veel sneller dan kde2 (.2)...
Verwijderd
Konqueror is ook bedoeld voor het surfen over je HD.Op maandag 22 april 2002 19:56 schreef cornelisprul het volgende:
Zou IMNSHO een beetje vreemd wezen als dat standaard niet zou kunnen (het kan idd via de console, maar met KDE gaat het er juist om dat alles grafisch is).
MP3 speler gebruik je natuurlijk niet, en al helemaal niet op de desktop, daar heb je gelijk in.
Bij mij is er in 2 weken nog geeneen programma gecrasht oid behalve KDevelop 2.1b) Deze extra's zijn over het algemeen niet erg stabiel
(en Xine die er steeds uitklapt, maar das geen 'K' programma)
---
KDE 3.0 lijkt trouwens idd wel wat sneller te wezen dan KDE 2.2(.2)
Verwijderd
in tegenstelling tot wat ik eerder zei: kde3 is wel sneller. Met name bij konqueror merk ik dit goed... start gewoon sneller op, vensters staan sneller in beeld... wat stabiliteit betreft: bij mij is nog nooit een kde applicatie gecrashed... de enige applicatie die ooit gecrashed is, is kword (koffice), en dat was een beta versie, dus dat was ook te verwachten... verder nooit geen problemen mee gehad...
oke, ik heb vorige week vrijdag SuSe 8.0 binnengekregen (ja, dat was 19 april, dus voor de release??
, snap het ook nie)
Ik vond de installatie van YaST2 wel geinig, alleen wordt er standaard echt heel veel zooi meegeinstalleerd met Kde3.
Ik ben echter Linux-n00b, ben 5 weken terug begonnen met Redhat 7.0, non-graphical, en dat beviel uitstekend.
Ik ben dus Windowz gewend, en vond KDE3 er nogal houterig uitzien, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn. Ik ken de vorige versies niet, alleen Gnome op RH7 op een trage bak, maar dat vond ik niks.
Maar ik kan niet anders zeggen dat het er zeer gelikt uitziet, en ik er denk in de toekomst veel plezier aan ga beleven.
Ik vond de installatie van YaST2 wel geinig, alleen wordt er standaard echt heel veel zooi meegeinstalleerd met Kde3.
Ik ben echter Linux-n00b, ben 5 weken terug begonnen met Redhat 7.0, non-graphical, en dat beviel uitstekend.
Ik ben dus Windowz gewend, en vond KDE3 er nogal houterig uitzien, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn. Ik ken de vorige versies niet, alleen Gnome op RH7 op een trage bak, maar dat vond ik niks.
Maar ik kan niet anders zeggen dat het er zeer gelikt uitziet, en ik er denk in de toekomst veel plezier aan ga beleven.
| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |
KDE is ook een desktop environment, en daar wordt iets als Konqueror verwacht zodat je over je HD etc kan browsen. De mp3 speler zit in het multimedia pakket, dus als je dat installeerd zal dat wel geinstalleerd worden. Overigens vind ik ze allemaal stabiel.Op maandag 22 april 2002 19:56 schreef cornelisprul het volgende:
argumentatie:
En ik moet zeggen dat het goed opvalt dat KDE 3 sneller is geworden, en een heel stuk zelfs. het reageert net even wat sneller en de belangrijke dingen worden eerst opgebouwd op het scherm zodat je al verder kunt terwijl de minder belangrijke dingen nog bezig zijn. (bijv. bij het surfen over je HD, wordt pas als laatst de plaatjes/bestanden ingelezen (om weergegeven te worden), waardoor het een stuk sneller aanvoelt.
Ok, dit is je argumentatieOp maandag 22 april 2002 19:56 schreef cornelisprul het volgende:
argumentatie:
a) neuh, als je alleen kdebase en kdelibs wilt, is dat prima. Heb je alleen konquerer (je moet toch een filemanager hebben toch
b) bij mij nog niet gecrashed eigenlijk...
Ik draai Mandrake 8.2 en heb nog geen (Cooker) rpm's gezien voor kde3. Op rpmfind.net heb ik er wel een paar van gevonden die gemaakt zijn door:
- PLD
- KDE
- RawHide
Is er iemand die een van deze gebruikt heeft of een idee heeft welke (volgorde
) ik het beste kan proberen?
Of toch gewoon maar zelf compileren (het is wel een 166 MHz...)?
- PLD
- KDE
- RawHide
Is er iemand die een van deze gebruikt heeft of een idee heeft welke (volgorde
Of toch gewoon maar zelf compileren (het is wel een 166 MHz...)?
Het kan altijd mooier en beter...
Verwijderd
hehe... ik heb mn eerste crash gehad... met de CD player van kde3... in de preferences ingesteld dat ie ipv /dev/cdrom dus /dev/dvd moet gebruiken... en toen kreeg ik een crash dus... zou ut komen omdat er geen cd in de dvd speler zat?
Download hier ftp://ftp.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/contrib/texstar/Mandrake-8.2-i586/ alle KDE3 mdk.rpms en heel veel lekkere andere mdk.rpms. Maak gebruik van de mandrake software installer. Af en toe moet je "dwingen", maar bij mij werkte het!
* banaan-X gaat dat ook ff proberenOp dinsdag 23 april 2002 14:00 schreef areana het volgende:
hehe... ik heb mn eerste crash gehad... met de CD player van kde3... in de preferences ingesteld dat ie ipv /dev/cdrom dus /dev/dvd moet gebruiken... en toen kreeg ik een crash dus... zou ut komen omdat er geen cd in de dvd speler zat?
![]()
[edit] /dev/hdc instellen gaat idd fout... Maar een sigsev11 is niet echt een crash natuurlijk... Crash is als X freezes.
Ik weet trouwens nog wel een bug: ga met konquerer in een dir staan, en verwijder deze dan via de konsole. Ploef!
Dat kan hier wel gewoon. De dir verdwijnt uit de tree aan de linkerkant, en het rechterpaneel wordt leeg. Maar geen crashende konqueror.Op dinsdag 23 april 2002 14:13 schreef banaan-X het volgende:
Ik weet trouwens nog wel een bug: ga met konquerer in een dir staan, en verwijder deze dan via de konsole. Ploef!
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
Oh vaag, hier in KDE3.0.0 final gaat konquerer er echt keihard uit...Op dinsdag 23 april 2002 15:24 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Dat kan hier wel gewoon. De dir verdwijnt uit de tree aan de linkerkant, en het rechterpaneel wordt leeg. Maar geen crashende konqueror.
Verwijderd
Dat is wat hier ook gebeurd. In de adresbalk staat de dir nog wel, maar hij is uit de lijst verdwenen. Konqueror blijft gewoon levenOp dinsdag 23 april 2002 15:24 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Dat kan hier wel gewoon. De dir verdwijnt uit de tree aan de linkerkant, en het rechterpaneel wordt leeg. Maar geen crashende konqueror.
Ik ben er mee bezig, maar heb je het met de "package manager" of de "software manager" gedaan? Bij de 1e ziet ie de dirs wel, maar de rpms niet en bij de 2e moet je een "hdlist.cz" opgeven, maar die zie ik niet staan...Op dinsdag 23 april 2002 14:05 schreef JackHoeb het volgende:
Download hier ftp://ftp.ibiblio.org/pub/Linux/distributions/contrib/texstar/Mandrake-8.2-i586/ alle KDE3 mdk.rpms en heel veel lekkere andere mdk.rpms. Maak gebruik van de mandrake software installer. Af en toe moet je "dwingen", maar bij mij werkte het!
Verwijderd
Op dinsdag 23 april 2002 23:05 schreef surfude het volgende:
[..]
Ik ben er mee bezig, maar heb je het met de "package manager" of de "software manager" gedaan? Bij de 1e ziet ie de dirs wel, maar de rpms niet en bij de 2e moet je een "hdlist.cz" opgeven, maar die zie ik niet staan...
- Open een console (andere wm of init 3)
- type "su" zonder aanhalingstekens
- type paswoord van je root account
- type in de directory waar alle rmps staan die je wilt installeren "rpm -ivh --force --nodeps *" zonder aanhalingstekens
- wacht
- wacht
- wacht
- klaar
Ik ben ze nu ook maar gewoon aan het dl-en, maar dat vind ik niet de mooiste manier...Op dinsdag 23 april 2002 23:19 schreef paasklaas het volgende:
[..]
- Open een console (andere wm of init 3)
- type "su" zonder aanhalingstekens
- type paswoord van je root account
- type in de directory waar alle rmps staan die je wilt installeren "rpm -ivh --force --nodeps *" zonder aanhalingstekens
- wacht
- wacht
- wacht
- klaar
En ik moet eerst nog ff qt3 regelen...
[edit] oh nee, die zit er al bij
Ik heb de rpms stuk voor stuk gedaan met de software manager.
Ik open ze rechtstreeks vanuit konqueror, dus niet eerst opslaan. Maar dat kan natuurlijk ook. Het voordeel is van het gebruik van de software manager dat het systeem automatisch naar de cd's vraagt om daar eventueel pakketten vanaf te halen om afhankelijkheden op te lossen.
Ik open ze rechtstreeks vanuit konqueror, dus niet eerst opslaan. Maar dat kan natuurlijk ook. Het voordeel is van het gebruik van de software manager dat het systeem automatisch naar de cd's vraagt om daar eventueel pakketten vanaf te halen om afhankelijkheden op te lossen.
Maar jij hebt ook de cvs-versie (toch? - of was dat odysseus). Bij iemand anders gebeurde mijn probleem namelijk ook...Op dinsdag 23 april 2002 16:14 schreef janjanjansen het volgende:
[..]
Dat is wat hier ook gebeurd. In de adresbalk staat de dir nog wel, maar hij is uit de lijst verdwenen. Konqueror blijft gewoon leven
Ik weet vrij weinig van het Mandrake pakket systeem, maar kijk eens of je die rpms niet door urpmi (das een console progje) kunt krijgen.Op dinsdag 23 april 2002 23:46 schreef JackHoeb het volgende:
Ik heb de rpms stuk voor stuk gedaan met de software manager.
Het is jammer dat het niet direct van de ftp lukt...
Als je ze lokaal opslaat, vinden de programma's ze wel. Dus zonder hdlist.cz.
De package manager vond ze pas nadat ie opnieuw opgestart was en crashte toen ik ze wilde installeren...
het wordt dus toch de ouderwetse methode
Als je ze lokaal opslaat, vinden de programma's ze wel. Dus zonder hdlist.cz.
De package manager vond ze pas nadat ie opnieuw opgestart was en crashte toen ik ze wilde installeren...
het wordt dus toch de ouderwetse methode
Verwijderd
Die software manager is alleen maar een grafische interface voor het (de)installeren van rpms.. enige verschil is dat dit veel sneller gaatOp dinsdag 23 april 2002 23:44 schreef surfude het volgende:
[..]
Ik ben ze nu ook maar gewoon aan het dl-en, maar dat vind ik niet de mooiste manier...
Ja, maar we willen toch allemaal dat Linux/KDE een keer een echte concurrent van M$/Windows wordt, of niet?Op woensdag 24 april 2002 00:11 schreef paasklaas het volgende:
[..]
Die software manager is alleen maar een grafische interface voor het (de)installeren van rpms.. enige verschil is dat dit veel sneller gaat
Dan zullen dit soort dingen toch een keer soepeler moeten gaan lopen.
Verwijderd
Tuurlijk, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?Op woensdag 24 april 2002 00:32 schreef surfude het volgende:
[..]
Ja, maar we willen toch allemaal dat Linux/KDE een keer een echte concurrent van M$/Windows wordt, of niet?
Linux/KDE/Gnome (streep door wat niet van toepassing is
zie ook m'n sig
Ik heb QTDIR gezet, ldconfig gedraaid (ziet er goed uit). En toch blijft ie nog hangen...
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
Wie blijft waar hangen met welke foutemelding? Heb je het wel goed gecompileerd?Op woensdag 24 april 2002 01:18 schreef surfude het volgende:
Ik heb QTDIR gezet, ldconfig gedraaid (ziet er goed uit). En toch blijft ie nog hangen...
Iemand een suggestie?
KDE3 tijdens het opstarten bij "interprocess communication".
Heb het ge-installeerd met rpms die bij andere mensen schijnen te werken...
kijk eens in de logs.Op woensdag 24 april 2002 01:28 schreef surfude het volgende:
KDE3 tijdens het opstarten bij "interprocess communication".
/var/log/kdm.log
/var/log/Xfree[tab]
Nou, ik krijg eindelijk volgende week een andere computer (AMD Athlon xp 1800+) dus dan kan ik eindelijk normaal KDE draaien zonder die haperingen enzo 
dus dan ga ik over op KDE3 enzo
dus dan ga ik over op KDE3 enzo
Geniaal! thnx, was al laat...Op woensdag 24 april 2002 01:30 schreef banaan-X het volgende:
[..]
kijk eens in de logs.
/var/log/kdm.log
/var/log/Xfree[tab]
Hier draait in ieder geval CVS. Het gebeurt hier niet en ik kan me ook niet herinneren dat hij er ooit wel last van heeft gehad, dus ik denk dat er een probleem zit bij de configuratie ergens. Heb je FAM geïnstalleerd? Gebruik je imon? Als het goed is moet je in de backtrace wel kunnen zien of hij misschien crasht op het moment dat libfam.so wordt aangeroepen.Op dinsdag 23 april 2002 23:50 schreef banaan-X het volgende:
Maar jij hebt ook de cvs-versie (toch? - of was dat odysseus). Bij iemand anders gebeurde mijn probleem namelijk ook...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Het is ten eerste al exceptioneel dat uberhaupt de grafische interface van een besturingssysteem geupgrade kan worden, heb jij ooit een update gezien die Windows 95 net zo gebruiksvriendelijk en gelikt maakt als WIndows XP?Ja, maar we willen toch allemaal dat Linux/KDE een keer een echte concurrent van M$/Windows wordt, of niet?
Komt bij, dat KDE3 net uit is, en het zal niet zo lang meer duren voordat de fabrikanten KDE3 standaard mee gaan leveren met hun distributies. Dan zijn dit soort problemen in ieder geval voor de nieuw installerenden uit de wereld.
Enne, met Slackware packages ging het heel soepel binnen 10 minuten had ik het draaien
Pagina: 1