Toon posts:

[.Net] Ontwikkelen voor Pocket PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in dit topic is beschreven [topic=473548/1/25] is beta 1 van de Smart Device Extensions (SDE) uit.

Met deze SDE is het mogelijk om .Net applicaties te ontwikkelen voor Pocket PC's. Dit alles vanuit VS.Net, dus het is nog makkelijk ook :).
Deze beta is een enorme verbetering tov. de Technology Preview. Zo is het nu mogelijk om grafisch formpjes te maken, en is de hele boel flink versneld.

Zijn er meer die hiermee werken, of van plan zijn om dit te doen? Het lijkt me wel interresant om te horen wat andere ervaringen zijn :).

Nog enkele interresante links:
- http://msdn.microsoft.com/vstudio/device/
- http://msdn.microsoft.com/vstudio/device/smartdev.asp
- http://www.gotdotnet.com/team/netcf/

Verwijderd

SDE komt nog binnen, en ik ga zo de ipaq van vaders eens even stelen lenen voor wat speel plezier development ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 14:46 schreef Yarvieh het volgende:
SDE komt nog binnen, en ik ga zo de ipaq van vaders eens even stelen lenen voor wat speel plezier development ;)
Je kan toch ook prima op de emulator testen? Doe ik ook. Ik heb hier geen Pocket PC in de buurt ;(, die dingen zijn echt duur, maar wel mooi.

Verwijderd

Op zaterdag 20 april 2002 15:11 schreef KoenM het volgende:
Je kan toch ook prima op de emulator testen? Doe ik ook.
Ik kon me de emulator uit de tech preview nog herrineren en dacht "noway dat we dat nog es gaan doen" maar de nieuwe emu start 'n stuk rapper op zag ik al, sterker nog test en debuggen gaat sneller op de emu dan op die ipaq (stomme ding word in europa geleverd met seriele kabel ipv usb)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 07:37
Ziet er leuk uit! :)
Ik heb zelf een iPaq (met usb kabel >:)) en als ik voor de ipaq prog dan doe ik dat nu in dialect pro (geinig taaltje, erg makkelijk)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 april 2002 15:39 schreef razor-x het volgende:
Ziet er leuk uit! :)
Ik heb zelf een iPaq (met usb kabel >:)) en als ik voor de ipaq prog dan doe ik dat nu in dialect pro (geinig taaltje, erg makkelijk)
Wat is dat dialect pro voor 'n taaltje? Alleen voor de PPC? Kan je er ook een UI mee in elkaar knutselen?

• razor-x
Op zaterdag 20 april 2002 19:45 schreef KoenM het volgende:

[..]

Wat is dat dialect pro voor 'n taaltje? Alleen voor de PPC? Kan je er ook een UI mee in elkaar knutselen?
Dialect pro is voor elk windows platform (vanaf win95) en je kan er een UI mee in elkaar knutselen ja :)
En het compileren kan ook op de ipaq zelf dus kan je coden en builden op je ipaq :P

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor soort dingen maak je er mee? Puur voor privé gebruik, of wil je er echt iets mee bereiken?

Vaag taaltje dat dialect, zelfs op de site van de makers (http://www.aristar.com) is nauwelijks enige info te vinden, en in totaal hebben 76 mensen het van Downloads.com gedownload.

• razor-x
Puur voor privé gebruik, het is jammer genoeg ook niet zo bekent , weinig info over te vinden, terwel het best lollig is dat je je windows app ook op je pocket pc kan draaien :)

het is ook wel een vaag taaltje, maar je staat nog raar te kijken wat je er wel niet allemaal mee kan (ik iig wel :))

als je het download moet je trouwens niet naar www.aristar.com gaan, want op de source-froge pagina vind je een gratis pro-versie:

http://sourceforge.net/projects/dialect/

Verwijderd

Topicstarter
ff dit topic misbruiken voor een klein probleempje dat ik nu heb:

ik heb nu ff tijdelijk een echte pocket pc, maar als ik daarop m'n programma start, zegt VS.Net dat ie de debugger niet kan starten. Kan dit komen doordat er nog een oude versie van het CF (de tech preview) aanwezig is op de pocket pc? Wat kan anders de oorzaak zijn?

Verwijderd

Deployed ie geen nieuwe versie van het CF op het moment dat je deploy doet dan!? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 april 2002 17:00 schreef Yarvieh het volgende:
Deployed ie geen nieuwe versie van het CF op het moment dat je deploy doet dan!? :?
Het lijkt erop van niet nee :'(. Hij kopieerd alleen de .exe file. Hoe zou ik kunnen forceren dat ie het CF herinstalleer? Zou een reset helpen?

/Edit: ik lees net dat ik allerlei cab files naar m'n pocket pc moet overzetten, en die dan moet runnen... dat zal ik zo eens proberen, eerst moeten de batterijen er weer zin in hebben...

Verwijderd

Op maandag 22 april 2002 17:16 schreef KoenM het volgende:
Het lijkt erop van niet nee :'(. Hij kopieerd alleen de .exe file. Hoe zou ik kunnen forceren dat ie het CF herinstalleer? Zou een reset helpen?

/Edit: ik lees net dat ik allerlei cab files naar m'n pocket pc moet overzetten, en die dan moet runnen... dat zal ik zo eens proberen, eerst moeten de batterijen er weer zin in hebben...
Dat kopieren ging van zelf hier? .net CF framework komt daarna gewoon bij add/remove software er bij zodat je 'm kan verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat het toch een ander probleem is, want in de emulator doet ie nu ook niks :'(. Ik zal eens met de instellingen gaan kloten (gaat nu via activesync, en stond op tcp/ip...), bedankt voor de hulp in ieder geval :).

Verwijderd

Remove werkt ook niet merk ik net, als je remove doet blijft ie eeuwig removing...tot je je pda reset.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
:)
Hij doet 't! Echt mooi!

Ik moet zeggen dat de emulator érg goed emuleert. Zowel qua snelheid als gedrag! Ik merk het vershil nauwelijks! Mooi speelgoed :*.

/Edit: De emulator start ook nog eens veel sneller op, dus daarmee is het beter testen.

Net ff een test progje gemaakt dat een webservice aanspreekt, en het resultaat laat zien! Damn, I love this :9
Pagina: 1