Toon posts:

performance verschil

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: k7s5a, ddr, sdr
ik heb nu een leuk systeempje zelf in elkaar geschroefd, en in RTCW kom ik soms haperingen tegen , gewoon dat je merkt dat er ergens een bottleneck zit, ik zal eerst ff zeggen waar mn systeem uit bestaat (houd er rekening me , me isz een arme scholier, ex momenteel :D)

Duron 1200@1333
ecs k7s5a
128 MB 133 SDram no name
40 gig maxtor 7200 rpm
300 Watt voeding
abit siluro GF2 mx400

Ik denk zelf aan het weinige geheugen, maar zou dat uitmaken dan als ik er 256 mb DDR op prik? btw wat is het beste merk geheugen ik d8 zelf aan samsung. alvast bedankt

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Geen matches
welke OS? voor XP zou ik er zeker 250 MB insteken.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Topicstarter
Matched: ddr, sdr
ja, ik heb hier Win xp Professional op draaien!
Maar maakt die DDR en die oude SDram nou veel uit dan.

/edit:toevoeging/

Verwijderd

DDR of SDR maken niet echt veel verschil , maar doe toch maar DDR omda het verschil er bijna niet is in prijs en je dan klaar zit voor wat nog komt . Dus effe latje DDR 256MB halen en inprikken (en SDR eruit , mengen kan niet) . 256MB is echt wel een minimum voor XP

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Matched: ddr
Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef ThaMan het volgende:
Ik denk zelf aan het weinige geheugen, maar zou dat uitmaken dan als ik er 256 mb DDR op prik?
Als je HD de hele tijd tekeer gaat dan kun je wel stellen dat je teweinig ram hebt.

Ik persoonlijk denk dat het aan je ongelooflijk brakke videokaart ligt.
Die dingen horen thuis in een <700 mhz systeem.

Verwijderd

Geen matches
Op zaterdag 20 april 2002 14:38 schreef ThaMan het volgende:
ja, ik heb hier Win xp Professional op draaien!
Tja, da's idd iets teveel van het goede.
Wat je nog kunt proberen, als je het nog niet hebt gedaan, is alle visualisatie uitzetten. Ik weet niet zeker of het iets uitmaakt mbt spellen, maar windows gaat er zeker soepeler door draaien.
Je zou ook nog de resolutie van RTCW omlaag kunnen gooien, eventuele shadows en andere geavanceerde settings omlaag of uit zetten.
Alsd it niet helpt en je op het moment echt geen extra 128/256mb geheugen kan aanschaffen raad ik je aan om windows 98se te installeren.
Zelfs win2k draaid niet helemaal lekker met 128mb.

[edit]: Typo's

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen matches
Ik zou er veel meer geheugen inzetten. Je videokaart veroorzaakt waarschijnlijk geen haperingen, maar is wel een continue bottleneck.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Geen matches
Win XP houdt van RAM, maar een game als RTCW ook. Als ik hier op W2K Pro RTCW opstart zit ik zo op pieken van 400MB. Als je net als ik allergisch bent voor swappen, pagen, wachten en dat soort ongein prop je d'r genoeg ram bij in :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Geen matches
256mb is minimum voor win xp??
Ik heb het hier op celeron400/64mb draaien, enneh, het is natuurlijk niet snel, maar goed te doen hoor :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen matches
Op zaterdag 20 april 2002 16:20 schreef ___Joey___ het volgende:
Ik heb het hier op celeron400/64mb draaien, enneh, het is natuurlijk niet snel, maar goed te doen hoor :)
ja, maar speel je ook RTCW op je Celly 400? max detail? Denk ut nie ;), Dus dat had nie eg veel nut :P

maar denk dat je het beste een reepje van 256Mb erbij ken proppen, of 2 maal...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Geen matches
Goed te doen? Wat speel je dan, Minesweeper?

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20
Geen matches
Tip: Speel RTCW op 16 bit, scheelt heel veel.
Met 256 speel ik het ook soepel. Hoe meer geheugen je hebt, hoe meer hij verbruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, thnx voor alle tips.Ik zal er eens 256 ddr bijprikken.Hopen dat ik nu RTCW lekker soepel kan spelen.
Is kingston een goed merk geheugen, staat bij gistron voor 99 eurozz, iemand?

o ja misschien een domme vraag maar zou ik op mijn ecs 256 ddr 2700 kunnen prikken? dat hij gewoon 200 draait (duron) of ken dat niet?

Verwijderd

Geen matches
Op zaterdag 20 april 2002 14:43 schreef Unique het volgende:

[..]

Als je HD de hele tijd tekeer gaat dan kun je wel stellen dat je teweinig ram hebt.

Dit is echt onzin over de GF2 kaart, kun je prima mee gamen, misschien niet met zoveel eye-candy als een duurdere kaart maar wel gewoon lekker!

Kingston is een prima merk, geven levenslange garantie en het geheugen is superstabiel.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
je heb sd en je wil er ddr bijgooien? 160?? is sdr toch? en ddr is 184 pins. heb je mobo wel de kt 266 chipset?

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Geen matches
Op zaterdag 20 april 2002 23:10 schreef Juustem het volgende:

[..]

Dit is echt onzin over de GF2 kaart, kun je prima mee gamen, misschien niet met zoveel eye-candy als een duurdere kaart maar wel gewoon lekker!
Tis geen onzin.
Verder wil ik er nie op in gaan. :z
Ieder voor zich wat ie snel of traag vind..
In thamans geval zal het waarschijnlijk aan zn ram en vid kaart liggen.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

je detonator driver kan ook veel uitmaken ik ben zelf erg tevreden over de 23.11, draait hier onder 98se,2k en xp
(23.11 voor 98 en 23.11 voor 2k,xp)En de kingston ddr cas 2.5 draait hier prima, het is bekend dat niet alle ddr reepjes draaien met onze ecs.
Zeker opengl games zoals RTCW en MOHAA draaien erg lekker onder 2k en xp. Ik denk zelf dat ik m'n gf2mx voor een 2de hands GTS upgrade. de gf2mx komt IMHO pas een beetje los vanaf 500 Mhz daaronder is een 3dfx kaarje beter

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 23:59 schreef thettes het volgende:
je heb sd en je wil er ddr bijgooien? 160?? is sdr toch? en ddr is 184 pins. heb je mobo wel de kt 266 chipset?
Nee, de SIS 735 chipset. En SDR en DDR kun je niet mixen.

Verwijderd

Geen matches
Op zaterdag 20 april 2002 14:43 schreef Unique het volgende:

[..]

Wat een gelul. Ik draai hier met een voodoo3 2000 PCI. rtcw doet het best aardig. Topicstarter moet het in de RAM zoeken. 128 is te weinig tegenwoordig. Alleen jammer dat ram tegenwoordig weer zo duur is geworden. Half jaar geleden was het zo lekker goedkoop :)

Verwijderd

Geen matches
Ik heb um zelfs op een p1-233mmx 96mb gedraaid. Was best leuk. Opstarten ging even snel als 98se :) alleen probeer dan nog maar eens een mpegje te spelen >:)
Pagina: 1