Ja, ik heb de search al gebruikt, maar ik wil toch nog heel even jullie advies
Ik ga een nieuw systeempje aanschaffen en ik was eerst van plan om daar een EPoX 8K3A+ in te zetten, maar ik las in de best buy guide dat er voor de Gigabyte was gekozen omdat er problemen waren met de EPoX 8K3A+ i.c.m. een GeForce 4. Aangezien de Asus V4860 GeForce 4 Ultra/Deluxe erin komt zou ik toch graag willen weten of dit problemen gaat opleveren met de EPoX. Ik kon zelf er niks over vinden dus
Schop! (of mag ik dat nu nog niet doen?)
Hm, kan niemand mij helpen?
Hm, kan niemand mij helpen?
Het probleem volgens mij had te maken dat de geforce4 kaart te lang was en dat daardoor een condensator die op het moederbord staat in de weg zit. Daarom zou zonder aanpassingen een geforce4 niet passen.
De kick van Electric!
Ik zou de gigabyte nemen ,lijkt mij veel beter en ik heb goede ervaringen met gigabyte ,voornamelijk kwa stabiliteit.
Die heb ik idd al doorgelezen, deel 1 niet, dat is TE lang om helemaal te lezen maar hier vind ik verder nix over problemen i.c.m. met GeForce 4.[topic=472790/1/50]
groot gelijkOp zaterdag 20 april 2002 21:09 schreef themickos het volgende:
Ik dacht alleen dat de EPoX beter te overclocken zou zijn, maar ik ga voor de stabiliteit en neem het risico neit dat mijn GeForce er niet oppast.
gygabyte planken zijn doorgaans stabieler
Beide planken zijn stabiel, qua performance is de EPoX nog steeds beter, mja, je moet misschien wel wat meet kloten, mja da's toch juist leuk
Ja! Daar heb je helemaal gelijk in maar dan hou ik het het liefst wel bij software matig kloten, want als ik een ding van mijn mobo moet gaan afhalen omdat anders mijn kaart er niet in past denk ik toch wel ff 15x na voordat ik dat doe en dan besluit ik dan waarschijnlijk helemaal nix te doen of zowOp zaterdag 20 april 2002 21:23 schreef Unagi het volgende:
Beide planken zijn stabiel, qua performance is de EPoX nog steeds beter, mja, je moet misschien wel wat meet kloten, mja da's toch juist leuk
Verwijderd
hmm kwa prijs kwaliteit zou een msi mobo hier ook wel bij passen.
Tussen een gigabyte mobo en een epox dan zou ik zeker voor de epox gaan.
Ik heb zelf ff een ga 7vtxh gehad en maar snel weer verkocht. vcore kon ik niet eens lager zetten dan 1,850.En de temp sensor deed heel erg raar.
Ik heb nu weer een msi dat bevalt me toch het beste.
Als je me dan weer vraagt om tussen de epox en msi dan ga ik toch voor de msi. Ik vind de support kwa drivers en biosen toch erg goed. (mijn mening) En ook is het bordje zeer stabiel.
min punt: voltage van het geheugen wil niet hoger dan 2,7.
En er zit geen divider op. (kt266a chipset)
Dus ga je voor een hoge fsb dan is de epox weer goed.
Maar dan heb je weer problemen met je gf4.
Tussen een gigabyte mobo en een epox dan zou ik zeker voor de epox gaan.
Ik heb zelf ff een ga 7vtxh gehad en maar snel weer verkocht. vcore kon ik niet eens lager zetten dan 1,850.En de temp sensor deed heel erg raar.
Ik heb nu weer een msi dat bevalt me toch het beste.
Als je me dan weer vraagt om tussen de epox en msi dan ga ik toch voor de msi. Ik vind de support kwa drivers en biosen toch erg goed. (mijn mening) En ook is het bordje zeer stabiel.
min punt: voltage van het geheugen wil niet hoger dan 2,7.
En er zit geen divider op. (kt266a chipset)
Dus ga je voor een hoge fsb dan is de epox weer goed.
Maar dan heb je weer problemen met je gf4.
Dat condensator probleem is opgelost bij de 8K3A+, alleen op de 8KHA+ heb je dat prob.Op zaterdag 20 april 2002 21:32 schreef themickos het volgende:
[..]
Ja! Daar heb je helemaal gelijk in maar dan hou ik het het liefst wel bij software matig kloten, want als ik een ding van mijn mobo moet gaan afhalen omdat anders mijn kaart er niet in past denk ik toch wel ff 15x na voordat ik dat doe en dan besluit ik dan waarschijnlijk helemaal nix te doen of zow
Verwijderd
ik draai met veel plezier een Gigabyte. Perfect bord. Het woord "computerprobleem" heb ik sinds aanschaf van dit bord niet meer gebruikt. Maar da's heel persoonlijk
Verwijderd
Neem de epox, zo stabiel als de pest met bios 2326 en je kan er errug veel mee doen, er zijn veel opties.
ik heb ook wel goede ervaringen met epox, dus, het is gewoon een perfect bord.
En je hebt er in de toekomst ook nog wat aan!
ik heb ook wel goede ervaringen met epox, dus, het is gewoon een perfect bord.
En je hebt er in de toekomst ook nog wat aan!
Verwijderd
Maar de vraag is : Overclockt ie lekker ? het bord van Abit zal zeker beter OC'en en is +- even duur ...Op zondag 21 april 2002 09:46 schreef kleine_beer het volgende:
ik draai met veel plezier een Gigabyte. Perfect bord. Het woord "computerprobleem" heb ik sinds aanschaf van dit bord niet meer gebruikt. Maar da's heel persoonlijk
Verwijderd
He, das leuk. Ik ben me ook aan het örienteren tussen een Epox of een Gigabyte. Ik ben altijd een Abit-fan geweest ivm Oc-en maar zie nu geen echte abit alternatieven. Hoewel vandaag er weer een nieuw bordje van Abit uit is. Nameljk de
KX7-333. Erg basics en duur.
Ik heb de hele discussie hier op het forum gevolgt over de divider. Volgens mij is deze nog helemaal niet uitgesproken.

Ook ik heb geen zin in een mobo waar veel problemen zijn.
Toch zijn er redelijk al wat tweakers die hem hier en daar al weer te koop aanbieden. Revisie 1.0?
Mijn indruk is dat er minder problemen zijn met die van Gigabyte. Of... wordt die minder verkocht?
KX7-333. Erg basics en duur.
Ik heb de hele discussie hier op het forum gevolgt over de divider. Volgens mij is deze nog helemaal niet uitgesproken.
Ook ik heb geen zin in een mobo waar veel problemen zijn.
Toch zijn er redelijk al wat tweakers die hem hier en daar al weer te koop aanbieden. Revisie 1.0?
Mijn indruk is dat er minder problemen zijn met die van Gigabyte. Of... wordt die minder verkocht?
Discussie vooral omdat ons aller Sandra dat niet ondersteund ...Op zondag 21 april 2002 21:29 schreef GFlater het volgende:
Er zijn drie revisies, maar volgens EPoX support (vrij gequote van een ander forum):Toch zijn er redelijk al wat tweakers die hem hier en daar al weer te koop aanbieden. Revisie 1.0?
"Verschil tussen revisies 1.1 en 1.2: er is een SPDIF bij"
Waar al eerder bekend was: verschil 1.0 en 1.1 dat AC97 of 5.1 kaart.
Verschil in revisies is dus de geluidskaart, ze volgen elkaar ook veel te snel op om echte problemen te fixen.
Vooral dat laatste vermoed ik (en daarbij het eerste).Mijn indruk is dat er minder problemen zijn met die van Gigabyte. Of... wordt die minder verkocht?
For what it's worth: Ik heb dan ding een paar dagen, en nog geen enkel probleem. Maar ja ik clock hem dan ook (nog) niet over. Al is het wel zo dat je toch ziet dat de meesten in [topic=446549] aardig ver komen (166 FSB is geen uitzondering).
Verwijderd
Mijn bord overklokt FSB in bios (stapjes van 1 mhz) en multiplier met jumpers. Heb wel met fsb gespeeld. Gaf geen problemen. Multiplier moet ik nog proberen. Ook levert Gigabyte software mee om vanuit windows via de FSB te OC'en.Op zondag 21 april 2002 12:01 schreef real_raichu70 het volgende:
[..]
Maar de vraag is : Overclockt ie lekker ? het bord van Abit zal zeker beter OC'en en is +- even duur ...
Voltage voor processor kan beperkt worden aangepast.
Verwijderd
Ik heb de gigabyte GA-7VRXP in combinatie met een ahtlon xp 1800+ en 512 mb ddr pc2700 geheugen en ik moet zeggen dat ik niets anders maar wil. Dit ding is zo superlekker stabiel daar word je niet normaal van, maar goed, da's mijn persoonlijke ervaring.
Gigabyte 7VRXP heb ik ook hardstike stabiel
en je kan er lekker mee overklokken
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Verwijderd
hier staat een mooie review
ik zou dus voor gigabyte gaan= mooie layout, veel o/b, overclocken met dipswtiches, en de vertrouwde stabiliteit van Gigabyte....
ik zou dus voor gigabyte gaan= mooie layout, veel o/b, overclocken met dipswtiches, en de vertrouwde stabiliteit van Gigabyte....
offtopic:
kan ik nu in de huiskamer????
Verwijderd
Het enige wat je kan instellen via dipswitches is 100 of 133 Mhz fsb + de multiplier.ik zou dus voor gigabyte gaan= mooie layout, veel o/b, overclocken met dipswtiches, en de vertrouwde stabiliteit van Gigabyte....
Ook het voltage van ddr en agp is niet aan te passen, zie mijn topic:
[topic=480123/1/25]
Ik heb nu ook ontdekt dat het geheugen van de gigabyte niet op 333 Mhz draait als je dat insteld in het bios! (ddr speed is gewoon fsb x 2) Een bios upgrade wat dat zou fixen volgens gigabyte heeft niet geholpen.
Als ik jou was zou ik dus niet voor de gigabyte gaan.
Ik zou ook voor gigabyte gaan ,als ze een bug ontdekken hebben ze ook heel snel niuewe bios versies om dat te verhelpen. Ik heb goede ervaringen met gigabyte ,zeer stabiel.
Verwijderd
maar daar draait het nou juist om, die multiplier. als ik mijn multiplier te hoog instel in de bios, en hij post niet meer, moet ik cmos resetten, en met die bord niet.Op zondag 28 april 2002 22:37 schreef bart-m het volgende:
[..]
Het enige wat je kan instellen via dipswitches is 100 of 133 Mhz fsb + de multiplier.
[topic=480123/1/25]
Ik heb nu ook ontdekt dat het geheugen van de gigabyte niet op 333 Mhz draait als je dat insteld in het bios! (ddr speed is gewoon fsb x 2) Een bios upgrade wat dat zou fixen volgens gigabyte heeft niet geholpen.
dat je je ddr voltage niet aan kan passen is idd wel kut...
de gigabyte is trouwens wel een stukkie sneller dan de Epox, ook iets wat je mee moet nemen in je keuze
nog ff wachten, elke dag om 00:00 wordt het databeestje geupdate daarna kan je als het goed is de HK inOp zondag 28 april 2002 22:16 schreef schaapie het volgende:
offtopic:
Verwijderd
En het geheugen wat op 266 Mhz blijft draaien terwijl je in de bios 333 Mhz hebt ingesteld dan??Op zondag 28 april 2002 22:57 schreef schaapie het volgende:
[..]
maar daar draait het nou juist om, die multiplier. als ik mijn multiplier te hoog instel in de bios, en hij post niet meer, moet ik cmos resetten, en met die bord niet.
de gigabyte is trouwens wel een stukkie sneller dan de Epox, ook iets wat je mee moet nemen in je keuze
Verwijderd
De vraag is wel of hij dan ook op 266Mhz draai of gewoon op 333, kep begrepen dat het probleemen zijn met de bench proggie'sOp zondag 28 april 2002 23:29 schreef bart-m het volgende:
[..]
En het geheugen wat op 266 Mhz blijft draaien terwijl je in de bios 333 Mhz hebt ingesteld dan??
Verwijderd
Sisoft geeft de mem freq niet goed aan; draai maar CPU-Z, dan kun je de correcte mem freq aflezen (te vinden via google)Op zondag 28 april 2002 22:57 schreef schaapie het volgende:
[..]
maar daar draait het nou juist om, die multiplier. als ik mijn multiplier te hoog instel in de bios, en hij post niet meer, moet ik cmos resetten, en met die bord niet.
en over de geforce 4:
Ik zou dan de Ti4200 nemen, die heeft een ander design als de Ti4400 en de Ti4600 en die past op je Epox!!
Ik zou voor de epox gaan:
Beter over te clocken en niet duur
Ik zou dan de Ti4200 nemen, die heeft een ander design als de Ti4400 en de Ti4600 en die past op je Epox!!
Ik zou voor de epox gaan:
Beter over te clocken en niet duur
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Zijn al die stapels problemen met 8K3A+ al opgelost met nieuwe bioses? Want overal waar ik als zoekwoord 8K3A+ intype krijg ik een waslijst van problemen, en bij gigabyte hoor ik vooral dat hij erg stabiel is, maar weer slecht overclocked. Ik weet het nou echt niet meer welke ik moet kopen
Ik denk toch maar de gigabyte....
i7 - GTX760 - triple boot
Verwijderd
Waar de fuck heb je het over?? Sorry dat ik zo'n oud topic schop maar dit is dus wel klinkklare onzin he. Als ik mijn DDR op 333 Mhz instel en ik test em met Sisoft sandra, en daarna zet ik em op 266 en ik test em met Sisoft, dan komen er dus echt wel andere waardes uit.. Bios versie F4 by the way.Op zondag 28 april 2002 22:37 schreef bart-m het volgende:
[..]
Het enige wat je kan instellen via dipswitches is 100 of 133 Mhz fsb + de multiplier.
[topic=480123/1/25]
Misschien bedoel je dit??
The 333 DDR will always run 266 when "SDRAM Frequency" is "Auto".
Maar da's dus ook i.d.d als je em op auto zet.
Verwijderd
Helaas kan ik je over de Epox geen info geven, maar die gigabyte is gewoon echt retestabiel. Ik ben zelf niet zo'n extreme overklokker, en als ik alles op die plank gewoon standaard laat draaien dan loopt ie niet vast.Op vrijdag 10 mei 2002 12:22 schreef Wbdsgnr het volgende:
Zijn al die stapels problemen met 8K3A+ al opgelost met nieuwe bioses? Want overal waar ik als zoekwoord 8K3A+ intype krijg ik een waslijst van problemen, en bij gigabyte hoor ik vooral dat hij erg stabiel is, maar weer slecht overclocked. Ik weet het nou echt niet meer welke ik moet kopenIk denk toch maar de gigabyte....
Verwijderd
voor mijn nieuwe systeem ga ik voor gigabyte, die had een tien op een recente review en op toms is ie ook de beste..
Dan neem ik hem maar, liever stabiel dan alleen maar crashes met een hoger geclockte cpu
ik heb ook bios f4 en 333 scheelt wel degelijk
ik heb nu 2 x samsung PC2700 erin hangen draait perfect.
heb het boardje nu 6 dagen i.c.m. een geforce 4 ti4400 en een athlon XP 1900+, geen vastloper of foutmelding gehad,
echt toppie bordje, zou er zeker voor gaan
ik heb nu 2 x samsung PC2700 erin hangen draait perfect.
heb het boardje nu 6 dagen i.c.m. een geforce 4 ti4400 en een athlon XP 1900+, geen vastloper of foutmelding gehad,
echt toppie bordje, zou er zeker voor gaan
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Rev. 1.1 van de GA-7VRXP heeft in tegenstelling tot rev. 1 toch de mogelijkheid om voltage van ram en gpu te verhogen? Of zijn er al verdere revisies uit?? Want als ik er een koop wil ik wel de gene hebben met de meeste overclock mogelijkheden (het hoeft niet zo extreem als bij EP-8K3A(+))
die gigabyte heeft zowat al z'n connectoren op 1 plek zitten. zo krijg je een gigantische opgehoopte kabel bende 
die epox is ook niet alles, de atx connector zit op een afschuwelijke plek. voordeel is wel dat die epox echt super goedkoop is.
zelf w8 ik geduldig op de kx7 van abit. heeft echt een super layout, en vele bios opties
die epox is ook niet alles, de atx connector zit op een afschuwelijke plek. voordeel is wel dat die epox echt super goedkoop is.
zelf w8 ik geduldig op de kx7 van abit. heeft echt een super layout, en vele bios opties
Hm.... maar die epox is met raid nog 10 € duurder dan de giga-byte.... Ik zal wel ff een paar foto's bekijken, maar wat ik nu zoal van de giga-byte gelezen heb is het een prima bordje

Verwijderd
heb ook de ga-7vrxp het stabielste bord wat ik in 10 jaar gekocht heb hem nu 4 weken maar nog niet een prob niet een,heb alleen een min puntje de temp,heb een lilan kast met 2 fans voor en een achter een xp 1600 en een zalman 6000 cu maar de temp is hier 55 graaden maar wel stil, maar ik zit hier ook op een zolder waar het nu zone 26 graaden is,en ik overklock nooit waarom ook je hebt alleen maar probeemen mee.(*d)
Die temperatuur hoeft echt niet verkeerd te zijn hoor.Op maandag 20 mei 2002 12:42 schreef rene43 het volgende:
heb ook de ga-7vrxp het stabielste bord wat ik in 10 jaar gekocht heb hem nu 4 weken maar nog niet een prob niet een,heb alleen een min puntje de temp,heb een lilan kast met 2 fans voor en een achter een xp 1600 en een zalman 6000 cu maar de temp is hier 55 graaden maar wel stil, maar ik zit hier ook op een zolder waar het nu zone 26 graaden is,en ik overklock nooit waarom ook je hebt alleen maar probeemen mee.(*d)
Dit board (netzoals het EPOX 8K3A+ en het ASUS A7V333) leest te temperatuur uit via de diode in de ATHLON XP processor waardoor dit uiteraard iets hoger ligt dan je voorheen had, alleen deze hogere temperatuur is de enige ECHTE temperatuur.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Jah dat wist ik, das de advanced bios. En idd, ik wou dat dit bordje de temp sensor in cpu gebruik, maar helaas niet, alleen de soltek en asus doen dat verder niet...
Maar over die revs weet iemand daar meer over? (zie wat hoger
) Of is het zo dat in die advanced bios altijd de opties hebt om ram en gpu voltage te regel, nomatter welke revisie je hebt?
Maar over die revs weet iemand daar meer over? (zie wat hoger
Verwijderd
zag vandaag dat ga-7vrxp nu nog maar 137 euro kost ben ik weer tevroeg geweest, heb 184 euro betaald ships
Hehe, jah maarjah, dan kan je altijd wel blijven w88, ik wed dat over een maand weer goedkoper is
Nou, dat er een sensor in de socket zit betekend zoveel als helemaal niets.
Het EPOX board heeft ook deze sensor erin zitten en toch gebruikt hij de interne diode van de processor.
Ja, dit weet ik voor 100% zeker omdat ikzelf een stukje karton ertussen gestopt heb en nog steeds dezelfde temperatuur mat.
Ook heeft MACCI van oa. icrontic de hele sensor eruit gehaald en nog steeds mat hij de temperatuur die hij daarvoor ook had.
Er zijn wel speculaties dat het met een DURON met MORGAN core niet zou werken en dus de externe diode zou gebruiken, maar dit is dus niet bevestigd.
Ik denk dus dat het GIGABYTE board echt ook de interne diode zal gebruiken aangezien GIGABYTE de referenties heeft van AMD. (AMD gebruikt voor testen altijd GIGABYTE boarden)
Het EPOX board heeft ook deze sensor erin zitten en toch gebruikt hij de interne diode van de processor.
Ja, dit weet ik voor 100% zeker omdat ikzelf een stukje karton ertussen gestopt heb en nog steeds dezelfde temperatuur mat.
Ook heeft MACCI van oa. icrontic de hele sensor eruit gehaald en nog steeds mat hij de temperatuur die hij daarvoor ook had.
Er zijn wel speculaties dat het met een DURON met MORGAN core niet zou werken en dus de externe diode zou gebruiken, maar dit is dus niet bevestigd.
Ik denk dus dat het GIGABYTE board echt ook de interne diode zal gebruiken aangezien GIGABYTE de referenties heeft van AMD. (AMD gebruikt voor testen altijd GIGABYTE boarden)
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB
Als dat waar is zou het wel handig zijn, maar dan snap ik niet waarom ze nog een extra diode in de socket douwen. Maar dan heb je bij de gigabyte en epox denk ik niet de 'feature' dat het mb bij overbehitting gelijk uitschakeld.... Als nou ff iemand probeerd
Heel simpel, er bestaan ook nog DURON en THUNDERBIRD processor zonder interne diode. Die mensen zouden ook wel graag hun temperatuur kunnen bekijken.Op maandag 20 mei 2002 16:37 schreef Wbdsgnr het volgende:
Als dat waar is zou het wel handig zijn, maar dan snap ik niet waarom ze nog een extra diode in de socket douwen. Maar dan heb je bij de gigabyte en epox denk ik niet de 'feature' dat het mb bij overbehitting gelijk uitschakeld.... Als nou ff iemand probeerd

Verwijderd
heb hem hier al op 71 graaden gehad werkt nog steeds goed,geen probs waar hiet einde is weet ik ook niet.
71 graden... Ik heb net in de manual gekeken, maar daar staat niks over temps. Maar wel dat je dus in ver 1.1 agp en dimm voltage kan veranderen, weet ik dat ook weer.
Verwijderd
nog ff wat geinformeerd bij gigabite
Dear Sir,
7VRXP supports Easy Tune 4.
Please note: the easy tune 4 is a beta version at present, and formal version will be released soon.
Have a nice day.
***Your valued question is greatly appreciated. Thank you for supporting Gigabyte products.***
daar wachten we dan maar op.
Dear Sir,
7VRXP supports Easy Tune 4.
Please note: the easy tune 4 is a beta version at present, and formal version will be released soon.
Have a nice day.
***Your valued question is greatly appreciated. Thank you for supporting Gigabyte products.***
daar wachten we dan maar op.
Ha mooi, ik d8 dat dat nog wel een half jaar zou gaan duren, maar niet dus. Maar easytune is toch alleen zeg maar 'tijdelijk overklokken' zodat je weet welke instellingen je in de bios moet doen? of is het zo dat als ik in easytune veranderd dat dan in bios ook gelijk anders is?
Verwijderd
epox bordje is wel ok, temps ook 34/42
alleen is idd de kt333 niet beter dan de kt266a.
En stabiel zijn de bordjes tegenwoordig allemaal wel, zeker het epox bordje dus...
En stabiel zijn de bordjes tegenwoordig allemaal wel, zeker het epox bordje dus...
Verwijderd
als je stabiel stabiel noemt ze zitten teveel met de computer te spelen opklokken en zo, daar is een pc nu een maal niet voor gemaakt,dan krijg je ook stome vraagen, als ze nu gewoon op de normaale snelheid werken dan hadden ze hier ook minder werk.
ik had een abbit kt266 bord maar die was niet stabiel te krijgen, ben daar een jaar mee aan de gang geweest, ander geheugen bios insteling heb alles geprobeert, ik werd er gek van (bijna) toen maar verkocht, nu sins 4 weken een gigabyte 7vrxp het beste bord wat ik in 10 jaar heb gehad.
kast lian li ga-7vrxp 512mb ddr xp1600 plexwriter 12/4/32
dvd 12 speed cpu cooler zalman 6000 cu.
ik had een abbit kt266 bord maar die was niet stabiel te krijgen, ben daar een jaar mee aan de gang geweest, ander geheugen bios insteling heb alles geprobeert, ik werd er gek van (bijna) toen maar verkocht, nu sins 4 weken een gigabyte 7vrxp het beste bord wat ik in 10 jaar heb gehad.
kast lian li ga-7vrxp 512mb ddr xp1600 plexwriter 12/4/32
dvd 12 speed cpu cooler zalman 6000 cu.
Wat dacht je van de ECS K7S6A?
IS vrij goedkoop en erg stabiel..
Heeft geen problemen met Geforce 4 kaarten, ook niet metr de MX versies..
Verder hoef je er geen patches of drivers voor te installeren.
De AGP driver is voldoende.
En, geen problemen met RAID en SCSI controllers...
(dus geen VIA PCI rampen...):)
IS vrij goedkoop en erg stabiel..
Heeft geen problemen met Geforce 4 kaarten, ook niet metr de MX versies..
Verder hoef je er geen patches of drivers voor te installeren.
De AGP driver is voldoende.
En, geen problemen met RAID en SCSI controllers...
(dus geen VIA PCI rampen...):)
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Inderdaad, kloten enzo is leuk. Zolang het niet stuk gaat.
Heb wel 3 Epox borden versleten in 11 mnd. Gingen stuk voor stuk KAPOT. Slappe bordjes, matige afwerking.
M.A.W. heb weinig vertrouwen in de kwaliteit van EPOX-borden. Ga maar voor de Gigabyte
Heb wel 3 Epox borden versleten in 11 mnd. Gingen stuk voor stuk KAPOT. Slappe bordjes, matige afwerking.
M.A.W. heb weinig vertrouwen in de kwaliteit van EPOX-borden. Ga maar voor de Gigabyte
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
'Heb wel 3 Epox borden versleten in 11 mnd. Gingen stuk voor stuk KAPOT. Slappe bordjes, matige afwerking'
slappe bordjes?
als je 3 mobos in 11 maanden stuk hebt, dan doe je echt wat verkeerd
maar ik ga oook voor de gigabyte!
slappe bordjes?
als je 3 mobos in 11 maanden stuk hebt, dan doe je echt wat verkeerd
maar ik ga oook voor de gigabyte!
Verwijderd
tja, dan doe je echt wat fout ! ik was altijd een asus fan, maar me a7v266-e bordje beviel niet toen dus maar een epox 8kha+ gekochtOp dinsdag 21 mei 2002 19:13 schreef Madrox het volgende:
Inderdaad, kloten enzo is leuk. Zolang het niet stuk gaat.
Maar dat gigabyte bordje, ik heb er geen ervaring mee wel goede reviews gelezen maar hij mist toch 2 van de 3 punten, duurder en totaal niet overklokbaar , maar goed iedereen zijn eigen keus natuurlijk.
Dit gigabyte bordje is goedkoper dan jou 8K3A+ dus prijs valt wel mee, en wat overklokken betreft, eerder dat ik die athlon unlock ben ik ook weer veel verder en ik heb een paar reviews gelezen waarbij dit bordje met een gelockte xp een hogere front side bus haalde dan jou epox bordje, en verder veel stabieler, dus wat mij betreft wordt het de gigabyte. Ik wil het risico niet nemen om net zoveek problemen te krijgen als veel anderen met epox bord... Maar igg bedankt voor je mening.
Verwijderd
kijk daar heb je weer elke dag zie van deze posten, komt door het overkloken daar gaan de meeste mobo's stuk aan.
maar jullie willen ook het maximale uit een mobo te halen, en dan naar de winkel voor een nieuwe mobo en onder de garantie als het kan.
ik weet niet waarom, zal wel nut hebben denk ik.
maar jullie willen ook het maximale uit een mobo te halen, en dan naar de winkel voor een nieuwe mobo en onder de garantie als het kan.
Verwijderd
Mobo's gaan niet stuk van OC'en dude , Epox maakt gewoon geen stevige mobo's . Ik heb m'n 8KHA+ van kast naar een andere verhuisd , werken m'n LED's niet meer ...Op dinsdag 21 mei 2002 21:33 schreef rene43 het volgende:
kijk daar heb je weer elke dag zie van deze posten, komt door het overkloken daar gaan de meeste mobo's stuk aan.
Verwijderd
gaan niet stuk ???? ik lees het hier iederen dag heb dit gedaan en toen was ie stuk, je gaat toch ook geen nieuwe tv koopen en die verbouwen, kijken of i op 380 volt ook nog werkt, dan weet ik dat niet gaat.
zo gaat dat ook met een mobo de voltage op de video nog ff wat hoger en toen was het licht uit, stuk weer naar de winkel of je dat leuk noemt.
zo gaat dat ook met een mobo de voltage op de video nog ff wat hoger en toen was het licht uit, stuk weer naar de winkel of je dat leuk noemt.
Verwijderd
Nou voltages zijn dan ook met ruime marges kwakkel , van de hoogste settings gaan ze stuk maar van een beetje meer niet .
Jongens, sorry hoor. Weet ech wel wanneer ik iets fout foe.
Die borden gingen gewoon "zomaar" stuk. Een ps/2 aansluitnig die het gewoon begaf, of iets anders.
dus eerst deed die het prima, next minute zonder reden kaduuk. en ja, ik heb verstand van hardware en ja ik heb twee rechts handen. Heb al tig systemen in mekaar gezet, mijn klanten zijn tevreden. Alleen aan Epox begin ik niet meer, net zoals ik nooit meer aan Diamond begon.
Gebruik Aopen, Asus, Gigabyte, heb daar nog nooit een defect expemplaar tussen gehad. Epox, bang 3 times.
Als die draaide , was ie goed. Maarja, daar heb je niet veel aan als die uit het niets defect gaat. Dit waren trouwens nog K6-bordjes, die waren toen nogal populair.
Misschien is de kwaliteit omhoog gegaan ondertussen maar daar heb ik toch mijn twijfels over.
Wil maar zeggen, beter een kwalitatief goed bord dan eentje van twijfelachtige makelij. Je bord is de basis van een goed werkend systeem.
Cheerz
Die borden gingen gewoon "zomaar" stuk. Een ps/2 aansluitnig die het gewoon begaf, of iets anders.
dus eerst deed die het prima, next minute zonder reden kaduuk. en ja, ik heb verstand van hardware en ja ik heb twee rechts handen. Heb al tig systemen in mekaar gezet, mijn klanten zijn tevreden. Alleen aan Epox begin ik niet meer, net zoals ik nooit meer aan Diamond begon.
Gebruik Aopen, Asus, Gigabyte, heb daar nog nooit een defect expemplaar tussen gehad. Epox, bang 3 times.
Als die draaide , was ie goed. Maarja, daar heb je niet veel aan als die uit het niets defect gaat. Dit waren trouwens nog K6-bordjes, die waren toen nogal populair.
Misschien is de kwaliteit omhoog gegaan ondertussen maar daar heb ik toch mijn twijfels over.
Wil maar zeggen, beter een kwalitatief goed bord dan eentje van twijfelachtige makelij. Je bord is de basis van een goed werkend systeem.
Cheerz
Verwijderd
ff totaal niet mee eens, ik heb 5 epox bordjes gehad, en alle werkte perfekt !Op dinsdag 21 mei 2002 21:36 schreef real_raichu70 het volgende:
[..]
Mobo's gaan niet stuk van OC'en dude , Epox maakt gewoon geen stevige mobo's . Ik heb m'n 8KHA+ van kast naar een andere verhuisd , werken m'n LED's niet meer ...
Verwijderd
heeft nou niemand overclock ervaringen met die Gigabyte??
je hoort vaak genoeg dat epox 200FSB haalt...
als ik met die Gigabyte niet 200 FSB (400Mhz ram), dan koop ik het gewoon niet
Verwijderd
alleen epox en abit kunnen een fsb van 200 halen, ik kan een fsbtje van 206 halenOp woensdag 22 mei 2002 19:41 schreef Tequila4alvin het volgende:
Verwijderd
dus het wordt geen gigabyte? 
gigabyte heeft wel als extra: USB2.0 en 10/100Mbit
en hoe zit het met ruimte voor heatsinks zoals alpha 8045T ??
gigabyte heeft wel als extra: USB2.0 en 10/100Mbit
en hoe zit het met ruimte voor heatsinks zoals alpha 8045T ??
Met 1 woord zal ik je aanraden: "GIGABYTE"
Drx+ en 7VRXP zijn goed en stabiel.. en hebben trouwens een award van Tom's Hardware gekregenn.....
Drx+ en 7VRXP zijn goed en stabiel.. en hebben trouwens een award van Tom's Hardware gekregenn.....
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Verwijderd
maar "GIGABYTE" kan geen FSB van 200Mhz aan ofwel?Op woensdag 22 mei 2002 20:16 schreef Assassin het volgende:
Met 1 woord zal ik je aanraden: "GIGABYTE"
Volgens mij wel hoor. De DRX+ ondersteund zowieso overklokken, omdat ik die ook graag wou hebben binnenkort. Moet je ff op de Gigabyte-site kijken. Volgens kan het ook wel met de 7VRXP? Maar waarom geen DRX+ met raid en alle stuff erop en eraan??
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Oww, tof. Je mobo kan 200 FSB + draaien...NOT.
Met welk geheugen en processor denk jij aan die 200mhz te komen ? juist ja.
Verwijderd
143Mhz vind ik een zielige snelheid hoor 
dus dan wordt het toch abit of epox, maar abit heeft vaak last van compatibiliteitsproblemen met videokaarten.
dus epox is misschien wel op dit moment HET bordje voor de tweakers onder ons
dus dan wordt het toch abit of epox, maar abit heeft vaak last van compatibiliteitsproblemen met videokaarten.
dus epox is misschien wel op dit moment HET bordje voor de tweakers onder ons
Jah maar waarom ik geen epox wil nemen is omdat iedereen hier naar mijn idee een waslijst problemen ermee heeft... Je hoeft alleen maar te kijken naar epox 8K3A+ probs deel 1 en 2. Maar als jij weet wanneer dat ding het wel doet zoals het hoort dan zou ik wel epox kopen denk ik...
Verwijderd
Heb je meegedaan met de PCZone prijsvraag van deze maand dan?Op zaterdag 20 april 2002 21:57 schreef real_raichu70 het volgende:
Gigabyte is een fijn bord , maar veel te duur . Ik wacht ook op mijn 8K3A+
Ik heb dan nog een vraagje. Ik zit ook te twijfelen over de Epox en Gigabye, maar ik merkte in de feature lijst op Tom's Hardware nog iets op.
Epox heeft Award bios en Gigabyte een AMI bios!!!
Ik heb al hééél lang niet meer een AMI bios gezien, zijn die nog een beetje fatsoenlijk? Is er mee te werken, overzichtelijk, overklokbaar bios e.d.? Ik weet dat veel ook aan de uitgever van het board licht, maar hoeveel precies weet ik niet. Ideeën?
Epox heeft Award bios en Gigabyte een AMI bios!!!
Ik heb al hééél lang niet meer een AMI bios gezien, zijn die nog een beetje fatsoenlijk? Is er mee te werken, overzichtelijk, overklokbaar bios e.d.? Ik weet dat veel ook aan de uitgever van het board licht, maar hoeveel precies weet ik niet. Ideeën?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Bios is wel ok, verschilt niet erg veel van award, moet je maar ff de manual downloaden.
Ik zit nog erg te twijfelen tussen deze borden. Ik wil namelijk flink overklokken met mijn toekomende Thoroughbred icm Samsung 6ns geheugen
. De nodige koeling is goed in orde enzo (lucht koeling), maar ik wil graag wel voor een lekkere hoge FSB gaan.
Ik weet niet hoe veel zin de Thouroughbred gaat hebben, maar als ik boven de 200 KAN komen, dan wil ik dat liever ook en wil ik niet gelimiteerd zijn aan een FSB van 'maar' 200MHz.
Verder kan het memory voltage ook hoger bij de Epox en bij een test van dit geheugen moet er ook even lekker ingeburned worden en houdt het wel van een hoog voltage (hoger dan de Gigabyte maximaal kan leveren). Dus ik ben er nog niet helemaal uit.
Ik weet niet hoe veel zin de Thouroughbred gaat hebben, maar als ik boven de 200 KAN komen, dan wil ik dat liever ook en wil ik niet gelimiteerd zijn aan een FSB van 'maar' 200MHz.
Verder kan het memory voltage ook hoger bij de Epox en bij een test van dit geheugen moet er ook even lekker ingeburned worden en houdt het wel van een hoog voltage (hoger dan de Gigabyte maximaal kan leveren). Dus ik ben er nog niet helemaal uit.
Je bent er wel al uit.Op zaterdag 25 mei 2002 23:57 schreef -[=SARGE=]- het volgende:
Ik zit nog erg te twijfelen tussen deze borden. Ik wil namelijk flink overklokken met mijn toekomende Thoroughbred icm Samsung 6ns geheugen. De nodige koeling is goed in orde enzo (lucht koeling), maar ik wil graag wel voor een lekkere hoge FSB gaan.
Je kiest toch de epox.
je mobo kan WEL op 200 fsb (tenminste de Epox)Op donderdag 23 mei 2002 12:37 schreef Madrox het volgende:
Oww, tof. Je mobo kan 200 FSB + draaien...NOT.
Veel PC2700 DDR kan de 200mhz halen, en vooral samsung geheugen haalt het vaak wel. CPU: MP lager
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Tja, maar ik heb niet echt zin in een onstabiel mobo. Maar ik denk dat dat wel opgelost zal worden door komende Bios updates. Mijn maat en ik gaan allebei upgraden en we wilden eigenlijk alle twee alles zo ongeveer gelijk nemen. Maar hij wilt de Gigabyte, ik iets liever de Epox, omdat de voltages toch iets hoger kunnen.Op zondag 26 mei 2002 00:00 schreef MartNL het volgende:
[..]
Je bent er wel al uit.
Je kiest toch de epox.
Maar hoe zit het met het verschil tussen de dividers? zijn die bij allebei gelijk?
[update]
Heeft het verhogen van het voltage van de AGP bus nog zin om je videokaart verder over te klokken? Aangezien de Epox deze optie mist. Maar 0,3 volt is nou niet echt HEEL veel hoger.
[/update]
Lees de volgende threads ook nog ff voor je de Gigabyte koopt:
[topic=504618/1/50]
[topic=504977/1/50]
[topic=504618/1/50]
[topic=504977/1/50]
Heb me XP 2000+ unlocked op 150FSB en nog niet hoger geprobeerd, zo slecht oc bordje is het dus niet alleen de AGP (port) heb wat issuesOp woensdag 22 mei 2002 19:41 schreef Tequila4alvin het volgende:
Sorry hoor maar 150fsb is echt helemaal niks.Op zondag 26 mei 2002 01:16 schreef miekol het volgende:
[..]
Heb me XP 2000+ unlocked op 150FSB en nog niet hoger geprobeerd, zo slecht oc bordje is het dus niet alleen de AGP (port) heb wat issues
Boven de 180fsb lijkt het ergens op.
Ik ben eruit, ik neem de epox. Aangezien de overclock mogelijkheden veel groter zijn dan die van de gigabyte. Ook denk ik dat met de later bioses van epox dit bord die gigabyte outruled. En hij heeft geen onboardlan wat naar mijn idee toch alleen maar problemen veroorzaakt.
Het is wat jij wil hoor Wbdsgnr maar als je voor een (relatief) 'klein' beetje oc'en gaat dan zou ik de 7VRXP nemen, die is volgens mij veel stabieler.
Als je voor die hard oc'en gaat... ja dan zou ik een ander bordje nemen.
(Ik koop trouwens deze week nog de 7VRXP... mn 1800+ zal ik zonder al te veel problemen echt wel op 2100+ krijgen. En dat is voor mij genoeg.)
(Trouwens als je een 7VRXP koopt let er dan wel op dat je de rev 1.1 hebt.)
Als je voor die hard oc'en gaat... ja dan zou ik een ander bordje nemen.
(Ik koop trouwens deze week nog de 7VRXP... mn 1800+ zal ik zonder al te veel problemen echt wel op 2100+ krijgen. En dat is voor mij genoeg.)
(Trouwens als je een 7VRXP koopt let er dan wel op dat je de rev 1.1 hebt.)
Pagina: 1