Wat zijn al die mods hier aan het doen??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Laatst heeft Femme een aantal mensen tot mod benoemd voor T.net om moderaties recht te trekken.

Ik merk er echter weinig van. Er wordt brakker gemod als ooit. Ik quote een stuk uit het verhaal van http://www.tweakers.net/nieuws/21492
Gepost door timyo zaterdag 20 april 2002 - 11:02 Score: 4 (Interessant)

Wat moet ik me bij die pinautomaten voorstellen ?
Zoiets als cijfertjes op de plaatjes van de biljetten voor blinden ed lijkt me......
Dan zou dit een zeer goede toepassing zijn naturlijk

Gepost door Tremor zaterdag 20 april 2002 - 11:02 Score: 2 (Grappig)

Krijg je dadelijk een automaat die terugschopt als je erop slaat omdat ie niet werkt.

Gepost door BeForce zaterdag 20 april 2002 - 11:03 Score: 4 (Informatief)

Lijkt me cool bij pr0n sites

Gepost door BaRF! zaterdag 20 april 2002 - 11:17 Score: 4 (Inzichtvol)
Whehe, dan stel ik me wel een bepaalde 'Glove' voor

Gepost door MuddyMagical zaterdag 20 april 2002 - 11:04 Score: 4 (Interessant)

Dit mogen ze wel eerst goed testen want op een handschoen die al je vingers breekt zitten we niet te wachten. Maar dit is weer een stapje dichter naar 'echte' VR.
Goeie ontwikkeling.
Het regent +4-en voor de meest simpele opmerkingen. Wel zinnig, maar bij lange na een +4 waard. Dit staat al een paar uren zo.

Waar nou die speciale mods voor zijn aangenomen is mij echt een raadsel.

Deze jongen, waarvan men het niet de moeite waard vond die ook mod-privileges te geven, zal het met zijn beperkte middelen een beetje recht proberen te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Onder het motto: *oeps* Valt * netman de draad nog ff een 2e keer aan :)

Voor de rest zijn we weer lekker positief :P
Deze jongen, waarvan men het niet de moeite waard vond die ook mod-privileges te geven, zal het met zijn beperkte middelen een beetje recht proberen te trekken...
Ik mis eigenlijk het :+ smilie achter deze alinea.... Als je graag LM privileges wil hebben is dit niet de manier om dat duidelijk te maken.

edit:

Draadje staat weer aardig. Enneh, een reactie binnen vijf minuten: het is hier nog niet zo slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik mis eigenlijk het :+ smilie achter deze alinea.... Als je graag LM privileges wil hebben is dit niet de manier om dat duidelijk te maken.
Klopt.. De opmerking moet niet opgevat worden als vraag naar LM privileges (zou een domme manier zijn om te vragen), maar weer als sarcastisch.
Toen die mods werden aangenomen, werd ik ook door enkelen voorgedragen, maar Femme vond dat er al genoeg waren. Ff een sarcastische opmerking vond ik in deze situatie op z'n plaats.

Trouwens deze :+ smile had gekund, maar ik heb een hekel aan deze :+ Die zul je mij nooit zien gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 14:10 schreef svdmeer het volgende:

Trouwens deze :+ smile had gekund, maar ik heb een hekel aan deze :+ Die zul je mij nooit zien gebruiken :)
Nooit ???

Aan het modden wat anders ??

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
Nooit ???

Aan het modden wat anders ??
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Ik moet trouwens wel zeggen dat de reakties die je post amper een 3 uur oud zijn. De LM'ers zijn er tenslotte ook niet voor om te zorgen dat de reaktie na 3 uur al op een vaste, door hun als "goed bestempelde" eindwaarde staan. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 14:24 schreef Netman867 het volgende:

[..]

:?
hij zij nooit een smily te gebruiken die hij in zijn post gebruikte.
en verder beantwoorde ik zijn vraag (topic title)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
hij zij nooit een smily te gebruiken die hij in zijn post gebruikte.
en verder beantwoorde ik zijn vraag (topic title)
Sjeez, das het niveau van men 13 jarige broertje :P

Maar ik vindt je nog steeds liev hoor :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 15:02 schreef Netman867 het volgende:

[..]

Sjeez, das het niveau van men 13 jarige broertje :P

Maar ik vindt je nog steeds liev hoor :*
goh denken julie dat ik al zo oud ben :?
jij ben ook liev hoor (maar geen rare smily)
[edit]
zoveel fouten in zo wijnig tekst
[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
goh denken julie dat ik al zo oud ben :?
jij ben ook liev hoor (maar geen rare smily)
[edit]
[/edit]
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
* Felicia is zijn verjaardag aan het voorbereiden :D

En tussendoor nog modden he :P

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768

En tussendoor nog modden he :P
Lang zaldie leven, lang zaldie leven, lang zaldie leven in de gloriaaaaaaa! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op zaterdag 20 april 2002 15:40 schreef wauske het volgende:
Maandag feestje, of gaat dat al eerder gebeuren :? :D

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Nee, morgen al :) iedereen die wil komen mag komen hoor :D

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Waar nou die speciale mods voor zijn aangenomen is mij echt een raadsel.
Weet je nog hoe het voor de komst van de LM'tjes gesteld was met de reacties? Toen was het nog veel erger, bijna alle draden stonden te hoog, trollen stonden op +4, inzichtvolle reacties op -1 en wij konden het niet meer bijbenen doordat we te weinig punten hadden of omdat we de reacties maar één keer konden modden.

Nu vind ik de algemene stand van de reacties vele male beter, uitzonderingen blijf je altijd houden.

De draden staan in het begin idd allemaal te hoog, maar die worden bijna allemaal wel weer naar goede hoogtes of laagtes gemod.

Dat er soms wat minder gemod wordt is logisch, wij zijn allemaal vrijwillig met Tweakers.net bezig en soms hebben wij óf geen zin of kunnen we simpelweg niet omdat wij ook onze bezigheden hebben IRL.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zaterdag 20 april 2002 13:42 schreef svdmeer de topicstart
Het draadje wat jij aangeeft is van vandaag, ik vind het dus een beetje overtrokken om 3 uur na de nieuwsposting al beginnen met commotie te maken omdat er niet goed genoeg gemod is.

Heb geduld totdat het draadje een dag oud is en/of wacht totdat de LM'ers langs zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op zaterdag 20 april 2002 19:04 schreef Robin Vreuls een herhaling van wat Renegade ook al probeerde duidelijk te maken:
>:) :+ ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op zaterdag 20 april 2002 18:53 schreef Beaves het volgende:

Weet je nog hoe het voor de komst van de LM'tjes gesteld was met de reacties? Toen was het nog veel erger, bijna alle draden stonden te hoog, trollen stonden op +4, inzichtvolle reacties op -1 en wij konden het niet meer bijbenen doordat we te weinig punten hadden of omdat we de reacties maar één keer konden modden.
hmm, 'weetjenog'-argumenten vindt ik nu niet specifiek indrukwekkend.
je lijkt daar een chaotische jungle te beschrijven waarin blaaters beloond werden en betrokken mensen standaard nergesbaled, en opeens..: is het een vogel, is het een vliegtuig, nee het is super-mod.
Hij bracht weer licht in een donkere wereld.

als ik het me goed herrinner was er wel degelijk een situatie waarin veel verkeerd gemod werd, en één van de problemen was dat dit soms weer op later moment rechttrekken modpuntjes slurpte, ook van mensen die een tekort hieraan hadden.

een tijdje terug stonden een aantal mensen op het punt het bijltje erbij neer te gooien en als goedmakertje wegens het uitblijven van de PowerMod werd de Lieve Mod ingesteld. (* RM-rf vraagt zich af of hij nu moet referen aan tactieken van Machiavelli, die hij collaboratie noemde; ervoor zorgen dat mensen die zinnige kritiek hebben op je beleid, een functie hierbinnen geven, door hun eigen betrokkenheid hierin zal ook hun kritiek afnemen)

als ik van een afstandje kijk, heb ik net als * RM-rf het gevoel dat de magische werking van de Lieve Mod afneemt, of dat nu uit deze draad blijkt of niet (3 uur is inderdaad te vroeg) maar ik vermoed wel dat het actieve Lief Mod-werk door misschien een beperktere groep gedaan wordt (kan fout zijn, dat is gebaseerd op dezelfde namen die binnen TMF altijd snel reageren).
dat de mod-qeue, op een enkele 'leegruim' sessie toch steeds verder teruggroeit, en ook het aantal niet-gemodde reacties per draad stijgt (enkele weken terug was dat vaak 1-4 niet-gemodde reacties, nu staan er threads tussen met 9-10 niet-gemodde reacties)
als laatste heb ik soms ook het gevoel dat lief-Modje puntjes ook 'misbruikt' worden om onderling mensen op te hogen, als voorbeeld moet ik tot mn spijt opmerken dat ik afgelopen week toch al minstens 3-4 keer * Beaves van een onterechte +4 heb moeten afhelpen, iets dat vroeger weinig voorkwam, dan moest je hem eerder juist opwaarderen (niets als flame bedoelt, maar denk (=heb het vermoeden/idee) dat er door anderen gewoon te makkelijk +-jes aan bepaalde mensen gegeven wordt...).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
als ik van een afstandje kijk, heb ik net als * Netman768 het gevoel dat de magische werking van de Lieve Mod afneemt, [knip]
Ik denk dat ik als 'regular' mod echt niet aan men (soms wel) 2000 moderaties per week was gekomen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

als voorbeeld moet ik tot mn spijt opmerken dat ik afgelopen week toch al minstens 3-4 keer * Beaves van een onterechte +4 heb moeten afhelpen, iets dat vroeger weinig voorkwam, dan moest je hem eerder juist opwaarderen (niets als flame bedoelt, maar denk (=heb het vermoeden/idee) dat er door anderen gewoon te makkelijk +-jes aan bepaalde mensen gegeven wordt...).
Ik ben niet de enige die veel op +4 staat, vaak staan hele draden vol met +4's en aangezien ik nogal veel reageer, is het logisch dat jij (of iemand anders) mij vaak naar beneden moet bijstellen.

Dat er selectief met +1 en -1 wordt rondgestrooid ben ik niet met je eens, anders zou elk LM'tje op +4 moeten eindigen en dat gebeurd dus niet. Juist iemand die hier nooit komt (bobsnl) staat erg vaak op +4.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:30

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Even aansluitend dan maar: deze post bevat ook een berg reacties die op +3 of +4 gemod zijn terwijl ze daar niet horen. Ik heb er een stel van +4 naar +3 gezet, misschien dat iemand het draadje nog een keer kan doorkijken? Ik weet dat het nog niet zo oud is en zo, maar maandagochtend moet je maar afwachten of er mensen zijn om het te doen :).

* odysseus gaat een tentamen leren en van wat nachtrust genieten...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 21 april 2002 22:18 schreef odysseus het volgende:
Done, maar mobo's is niet mijn sterkste kant :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:23

botoo

💀 too old to die young

Op zaterdag 20 april 2002 13:42 schreef svdmeer het volgende:
...Er wordt brakker gemod als ooit.
...Waar nou die speciale mods voor zijn aangenomen is mij echt een raadsel.
Over het geheel gezien mag je er vanuit gaan dat er sinds de invoering van de Litemods veel meer modpoints beschikbaar zijn en ook gebruikt worden om incorrecte moderaties zoveel mogelijk te vlakken.

Toch is een LM niet meer dan een normale mod met meer punten en de mogelijkheid om multiple moderaties op dezelfde post te doen. Dit betekend dat er een behoorlijke impact op een post gedaan kan worden, maar het betekend niet dat de Litemodforce verantwoordelijk is voor de immer aanwezige foute moderaties. Het blijft lastig/onmogelijk om zonder meldingen op TMF alles strak te krijgen.

Ook is de LM niet in het leven geroepen om de uiteindelijk waardering van een post te bepalen, dat moet idealiter door de FP bezoeker zelf gebeuren, het is dus niet gewenst dat de LM van kiet af aan multi-mods gaat uitvoeren. Mijn voorkeur gaat er naar uit om pas in te grijpen bij excessen.
Die excessen zijn niet altijd direct zichtbaar, juist daar is TMF zo'n belangrijke katalysator.

Dat jij ervaart dat er brakker gemod als ooit word kan aan meerdere mogelijkheden liggen.
Het kan subjectief zijn, maar je kan misschien ook wel gelijk hebben.
Ook kan het aan te weinig power van de LM liggen, om een lang fout staande reactie goed te krijgen duurt zelfs met een kabelaansluiting wel een paar minuten, en dan heb ik het over 1 reactie, laat staan als er hele series fout staan, die kan je toch lastig als totaalpakket gaan oordelen.

Als je het werkelijk een raadsel vind Waar nou die speciale mods voor zijn aangenomen dan heb je het echt nog niet door, maar aangezien je hiet veel vaker langskomt ga ik er vanuit dat je dat uit algeheel ongenoegen in je drift zegt.

Je kan er op rekenen dat het systeem nooit zo goed zal zijn dat er geen fouten meer zijn (en wat is fout? er kan best verschillend gedacht worden zonder dat er iets goed of fout is.), we kunnen alleen maar proberen om mee te helpen in het huidige systeem, maar de LM's zijn ook slechts een straaltje op de gloeiende plaat...

* botoo gaat niet gelijk weer om de PM schreeuwen, want die lost ook niet alles op en ook die zal steun van de 'grondtroepen' nodig hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

soofel vauten in so wijnich text

of liever:

zovele fovten in zo wenych tecst ?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jaymz

Keep on moving !

Ten overvloede:

De PM is ook niet "Dé oplossing". Zoals (ik geloof botoo) terecht opmerkt zal dat toch echt van de modderetende bezoeker moeten komen.

Helaas is die discussie een beetje weggezakt, misschien dat we die maar weer es moeten oppakken. Dat zal ongetwijfeld beter werken als constateren dat 'het modsysteem' in de huidige vorm niet echt lekker werkt, en de daaruit voortvloeiende discussies :P
Pagina: 1